LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Giftcard Mastercard

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kleikloetje

Giftcard Mastercard

Ongelezen bericht door kleikloetje »

In juli 2016 heb ik als verjaardagscadeau 2 giftcards van Mastercard van ieder €25 gekocht. Behalve de € 25 aan waarde moest ik ook voor iedere card €3,95 administratiekosten betalen. Het totaal bedrag werd hierdoor € 57,90.
Vandaag wilden we deze giftcards gebruiken in een winkel. Deze werd niet geaccepteerd. Ook had men nog nooit van deze card gehoord. Heb daarna bij meerdere winkels geprobeerd in te leveren. Dit is tot nog toe niet gelukt.
Bij het bezoeken van de website bleek ook nog dat iedere maand € 1,50 van het saldo afgehaald word als zijnde bewaarkosten, dus bij Mastercard worden ze slapend rijk. Ondertussen is van het saldo van € 25 nog € 17,50 over

Moneyman

Re: Giftcard Mastercard

Ongelezen bericht door Moneyman »

kleikloetje schreef:In juli 2016 heb ik als verjaardagscadeau 2 giftcards van Mastercard van ieder €25 gekocht. Behalve de € 25 aan waarde moest ik ook voor iedere card €3,95 administratiekosten betalen. Het totaal bedrag werd hierdoor € 57,90.
Vandaag wilden we deze giftcards gebruiken in een winkel. Deze werd niet geaccepteerd. Ook had men nog nooit van deze card gehoord. Heb daarna bij meerdere winkels geprobeerd in te leveren. Dit is tot nog toe niet gelukt.
Bij het bezoeken van de website bleek ook nog dat iedere maand € 1,50 van het saldo afgehaald word als zijnde bewaarkosten, dus bij Mastercard worden ze slapend rijk. Ondertussen is van het saldo van € 25 nog € 17,50 over
En dat had je niet gecheckt toen je ze kocht?

Maar sowieso: waarom koop je giftcards voor jezelf? Zeker gezien de kosten is dat toch gewoon geld weggooien? Kan je beter irischeques of iets dergelijks kopen.

kleikloetje

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Ik pleit mezelf niet vrij. Het gaat meer voor een waarschuwing voor andere mensen. Het zijn de kleine letters in de voorwaarden die niet voor iedereen leesbaar zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kleikloetje schreef:Ik pleit mezelf niet vrij. Het gaat meer voor een waarschuwing voor andere mensen. Het zijn de kleine letters in de voorwaarden die niet voor iedereen leesbaar zijn.
Maar je ziet toch sowieso al dat je per € 25,00 al € 3,95 aan kosten kwijt ben? Je gooit dus al 15% van je geld weg. Daar hoef je dan nog niet eens de kleine letters voor te lezen.

michieldejong

Ongelezen bericht door michieldejong »

Het lijkt me een standaard prepaid creditcard. Deze zou je, ook volgens de link van breien, overal moeten kunnen gebruiken waar je met een Mastercard Creditcard kan betalen.

Misschien is je fout door de winkel te vragen of je met een Mastercard Giftcard kan betalen en ze daar nog nooit van gehoord hebben. Je moet vragen of je met een Mastercard Creditcard kan betalen. Bij fysieke winkels kan het lastiger zijn om met creditcard te betalen, bij webwinkels kan dit vaak wel.

Gesloten