LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graf onterecht geruimd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Observator1584

Graf onterecht geruimd

Ongelezen bericht door Observator1584 »

In 2001 bleek het graf van mijn oud-tante te zijn geruimd. Volkomen ten onrechte, want zij had een graf voor onbepaalde tijd met grafrecht en onderhoud afgekocht. Zij was pas 15 jaar eerder begraven. Onlangs kwam ik er achter dat op een andere begraafplaats het graf van mijn overgrootvader is geruimd. Ook volkomen ten onrechte. Dat graf was een jaar of 10 geleden voor veel geld opgeknapt, dat had mijn oom betaald (hij is de rechthebbende). Mijn vriend heeft een dergelijke ervaring; bij het graf van zijn oma hing een bordje dat men het wilde gaan ruimen, dat heeft hij kunnen voorkomen. Ook daar afgekocht onderhoud en afgekocht grafrecht voor onbepaalde tijd. In het eerste geval excuses, misverstand, etcetera. Maar dit fenomeen lijkt wel schering en inslag. Nabestaanden laten het er waarschijnlijk bij zitten en de begraafplaatsen plegen opzettelijk contractbreuk om zo gemakkelijk meer geld te kunnen verdienen. Ik ben er wel emotioneel over dat het graf van mijn overgrootvader zo plotseling is verdwenen.

Gesloten