LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Advocaatkosten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Boogie1972

Hoge Advocaatkosten

Ongelezen bericht door Boogie1972 »

Wat moet ik doen.
Ik ben een vrouw van 69 jaar en na 43 jaar getrouwd te zijn geweest is mijn man is vorig jaar juli met een andere vrouw er vandoor gegaan.En heeft toen een advocaat in de arm genomen voor scheiding.
Ik ben toen per direct gaan zoeken naar een advocaat.
Naar een aantal rekeningen vonden ik dat de advocaat die ik in de arm
had genomen geen weerstand bood en er geen vorderingen kwamen in de zaak en
al voor zeker 12.000 euro advocaatkosten te hebben gemaakt had ik
besloten een andere advocaat te nemen
We kwamen uit bij een bekende advocaat uit Maasticht.
We hebben hier 1 gesprek van een uur een 5 tal telefoontjes van 10-15 min en stuk 8 mailtjes en 1 brief aan de tegenparij in de periode van december tot nu al voor meer dan 10.000 euro aan rekeningen ontvangen en er lijkt geen schot in te komen .
In de facturen zijn geen specificatie bijgesloten(kan-mag dat) dit werd bij de andere advocaat nog wel gedaan
Moet ik weer wisselen van advocaat ?
Help

Tevens vind ik dit nu momenteel heel belastend voor me omdat ik bij mijn dochter moet aankloppen voor financieel bij te springen.Maar kan dit ook niet langdurig blijven voortduren .
We worden letterlijk uitgekleed aan een scheiding die hij veroorzaakt.
Heb ik daar heel mijn leven voor gewerkt!

A.Warnaar

Re: Hoge Advocaatkosten

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

U heeft zeker weten recht op een urenspecificatie.

Komt u niet in aanmerking voor Civiele toevoeging? Deze bedragen zijn echt schandalig!

Boogie1972

Zoals ik heb gelezen op de site van de RVR kom ik vermoedelijk niet in aanmerking voor Civiele toevoeging omdat ik boven de 50 % van de heffingsvrij vermogen uitkom.
Wat ik mij nu wel afvraag is of er nu alsnog afspraken te maken zijn met de advocaat met betrekking op benodigde uren voor afwikkeling vd zaak. Zodat ik weet wat vermoedelijke kosten uiteindelijk gaan worden.
En kan ik ook eisen een specificatie van de gemaakte uren op betaalde facturen? Ik heb deze toch ook nodig voor degemaakte kosten mbt alimentatie bij de belasting terug te kunnen vorderen.

A.Warnaar

zij moeten die uren op de zaak ook verantwoorden dus waarom zou u niet een urenspecificatie kunnen krijgen op de reeds betaalde facturen. Het lijkt mij dat u daar recht op heeft. Krijgt u het niet dan zit er naar mijn mening een luchtje aan.

Ik zou een prijsafspraak proberen te maken met hun.

Boogie1972

Bedankt ga ik zeker proberen

Boogie1972

De toenadering van de bekende advocaat MM is nog niet goed verlopen en vrees dat dit op een fiasco gaat uitlopen .Ik heb de betalingsspecificatie van alle nota's opgevraagd en gevraagd wat de vermoedelijke kosten gaan worden en voor een mogelijkheid om hiervan een offerte van op te maken .Ik heb alleen de urenspecifactie van mei ontvangen waarin mij al zoal opviel dat 1 alinea veranderen in een verweerschrift al 3.20 maal 250 =883.33 excl btw kost.
Tevens krijg ik van hem de melding dat toon van de mail niet bevalt.
dat ik toch erg vriendelijk hierom verzocht.
Hij geef te kennen dat voor voortzetting van de zaak een gesprek bij hem op kantoor moet plaatsvinden.
Ik vind tot ik hiermee een discusie in ga met mijn advocaat ipv met de tegenpartij.
Wie weet welke stap ik nu verder moet nemen?

A.Warnaar

Lijkt mij enorm veel voor het veranderen van een alinea wat hij waarschijnlijk niet eens zelf doet maar laat doen door zijn assitente met een uurtarief die vele malen lager ligt dan die van hem zelf.

Tja dat de toon hem niet bevalt komt waarschijnlijk doordat hij het niet prettig vindt dat u vraagt om een gespecificeerde urenstaat.

Ik zou zeker de discussie met hem op kantoor aangaan maar wel even heel duidelijk stellen dat die uren niet in rekening gebracht gaan worden. Het is inderdaad energie die u beter kan stoppen in de zaak tegen de tegenpartij maar u wilt graag duidelijkheid hebben omtrent wat de verdere kosten nog zullen zijn. Dat zult u toch moeten bespreken met uw advocaat.

Ik denk dat ik van te voren informatie zou gaan opvragen over de "normale" procedure. Ik moet eerlijk zeggen dat de advocaten met wie ik ooit te maken heb gehad nog nooit moeilijk hebben gedaan over een urenspecificatie. Het bevreemd mij dan ook dat uw advocaat zo stug erover doet. Ik zou ook niet alleen naar uw advocaat gaan mocht u de discussie aangaan maar iemand meenemen.

enorm veel succes

Gesloten