| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huur/zorg toeslag weer te laat
-
CoreTerminator
Huur/zorg toeslag weer te laat
Alweer heeft de staat besloten onze huur- en zorgtoeslagen niet in de ochtend naar ons over te maken. Dit hoort bij de batch van 12:00 op rekening te staan volgens de regels, en al jullie VVD'ers die vinden dat ik geen rechten heb op huur of zorg toeslag, wat doen jullie om de economie te stimuleren? Ik heb al mijn geld opgemaakt zodat de economie tenminste nog mijn deel kan gebruiken om te herstellen. Ik had nog precies 11 cent over, en hoe zit dat met de rijke mensen hier? Hebben die hun vette bank rekeningen ook geleegd om er voor te zorgen dat de crisis kan worden afgewend? Jullie zeggen op andere fora dat wij aan het eind van de maand geld over moeten houden, maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te besteden. En als jullie vinden dat dat genoeg is, dan geven jullie toch mooi jullie geld aan mij, mijn bankrekening nummer is 616215681 ten name van Marcel Kuperus. Dan hebben jullie genoeg geld, en ik wat meer... Bovendien is het al 2 dagen later dan normaal, dus waarom nog rente trekken over het geld van de onderlaag?
Een zeer warme groet van de Core Terminator.
Re: Huur/zorg toeslag weer te laat
CoreTerminator schreef:Alweer heeft de staat besloten onze huur- en zorgtoeslagen niet in de ochtend naar ons over te maken. Dit hoort bij de batch van 12:00 op rekening te staan volgens de regels, en al jullie VVD'ers die vinden dat ik geen rechten heb op huur of zorg toeslag, wat doen jullie om de economie te stimuleren? Ik heb al mijn geld opgemaakt zodat de economie tenminste nog mijn deel kan gebruiken om te herstellen. Ik had nog precies 11 cent over, en hoe zit dat met de rijke mensen hier? Hebben die hun vette bank rekeningen ook geleegd om er voor te zorgen dat de crisis kan worden afgewend? Jullie zeggen op andere fora dat wij aan het eind van de maand geld over moeten houden, maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te besteden. En als jullie vinden dat dat genoeg is, dan geven jullie toch mooi jullie geld aan mij, mijn bankrekening nummer is 616215681 ten name van Marcel Kuperus. Dan hebben jullie genoeg geld, en ik wat meer... Bovendien is het al 2 dagen later dan normaal, dus waarom nog rente trekken over het geld van de onderlaag?
-
Lars Voorderhaak
dan heb je het beter als mij ..CoreTerminator schreef:maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te bestede
2 volwassenen en 1 kind van 12 .. moeten in totaal rond komen met 492euro ..
mijn huur is al 563 dus elke maand geld tekort..
heb een uwv wia uitkering.. en de gemeente doet niks en zegt u moet bij uwv zijn voor meer geld ..
dus ben maar blij met die 200 euro wat je kan besteden als je wilt mag je mij daar 100 van geven kan ik eindelijk mijn huur betalen
vriendelijke groet lars voorderhaak
Als ik u was zou ik overstappen naar de ING-bank. Om 6:00 uur deze morgen was het al bijgeschreven. Is ook nog eens een van de goedkoopste banken.
Bij mij al om 4 uur id nacht bijgeschreven, ING 
En toch heb je zowel geld over om te kunnen internetten, als tijd om je hiervoor speciaal aan te melden?Lars Voorderhaak schreef:dan heb je het beter als mij ..CoreTerminator schreef:maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te bestede
heb een uwv wia uitkering.. en de gemeente doet niks en zegt u moet bij uwv zijn voor meer geld ..
dus ben maar blij met die 200 euro wat je kan besteden als je wilt mag je mij daar 100 van geven kan ik eindelijk mijn huur betalen
-
Brainfreeze
Ik kan uberhaupt nooit voor 12.00 mijn boodschappen doen. Ik werk elke dag tot 17.30 uur.
Dus wat is het probleem.
En ik krijg helemaal geen zorg of huurtoeslag.
Schijnbaar een onderwerp voor mensen die te veel tijd hebben.....
Dus wat is het probleem.
En ik krijg helemaal geen zorg of huurtoeslag.
Schijnbaar een onderwerp voor mensen die te veel tijd hebben.....
Nee hoor,staat gewoon netjes op de site van de belastingdienst dat het vandaag gestort zou worden,dus het is op tijd.CoreTerminator schreef: Bovendien is het al 2 dagen later dan normaal,
Alweer fout,het mag zelfs nog om 23.55 vanavond gestort worden als het maar uiterlijk om 24.00 uur op je rekening staat,tenzij je bij de ING zit dan moet het voor 12.00 gestort zijn.CoreTerminator schreef: Dit hoort bij de batch van 12:00 op rekening te staan volgens de regels,
Staat allemaal op de site van de belasting dienst.
Bron : http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... n_rekeningWij hebben met de banken afgesproken dat zij op de betaaldag de toeslag dezelfde dag nog op uw rekening bijschrijven. Het hangt van uw bank af op welk tijdstip zij dat doen. Bent u klant bij de ING, dan staat de toeslag voor 12.00 uur op uw rekening. Hebt u een andere bank, dan staat de toeslag uiterlijk om 24.00 uur op uw rekening.
Ik zit bij de sns en bij mij stond het ervoor 12.00 op,dus het hangt echt van je bank af.
En als je zoveel problemen hebt om rond te komen,dan is het misschien toch echt een idee om eens aan bezuinigen te denken en op een andere manier met je geld om te gaan.
hoe kan dat? iedereen heeft recht op minimaal bijstandsniveauLars Voorderhaak schreef:dan heb je het beter als mij ..CoreTerminator schreef:maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te bestede
-
Brainfreeze
@vogels:
Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen je huur om 12.00 over te maken of om 17.00?
En inderdaad heb je, als je de toeslag ontvangt,misschien weer net genoeg geld om een potje appelmoes en een blikje knaks te halen.
Ik zie dat niet zo zwart/wit.
Een ieder mag dat zelf invullen.
Voor de rest is dit een lulkoektopic.
Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen je huur om 12.00 over te maken of om 17.00?
En inderdaad heb je, als je de toeslag ontvangt,misschien weer net genoeg geld om een potje appelmoes en een blikje knaks te halen.
Ik zie dat niet zo zwart/wit.
Een ieder mag dat zelf invullen.
Voor de rest is dit een lulkoektopic.
-
rozemarijntje
@the cure
Misschien staat hij onder financieel toezicht,soms moet je dan met 50 pw rondkomen.
Maar ts wat is nu u boodschap??
Er zijn ontzettend veel mensen zoals u,idd bezuinigen,internet eruit,pc eruit,scheelt stroom,etc...
Misschien staat hij onder financieel toezicht,soms moet je dan met 50 pw rondkomen.
Maar ts wat is nu u boodschap??
Er zijn ontzettend veel mensen zoals u,idd bezuinigen,internet eruit,pc eruit,scheelt stroom,etc...
[quote="CoreTerminator"]Aen al jullie VVD'ers die vinden dat ik geen rechten heb op huur of zorg toeslag, wat doen jullie om de economie te stimuleren? /quote]
Wij betalen een shitload aan belastingen zodat anderen toeslagen kunnen krijgen.
Wij betalen een shitload aan belastingen zodat anderen toeslagen kunnen krijgen.
-
witte angora
GJvdZ schreef:Wij betalen een shitload aan belastingen zodat anderen toeslagen kunnen krijgen.CoreTerminator schreef:Aen al jullie VVD'ers die vinden dat ik geen rechten heb op huur of zorg toeslag, wat doen jullie om de economie te stimuleren?
-
witte angora
Uhmmm... Denk je dat je de enige bent?CoreTerminator schreef:maar ik kan jullie vertellen dat dat heel erg moeilijk is als je maar 200 euro in de maand hebt om aan jezelf te besteden.
Welke bank heb je dan ?
-
rozemarijntje
Laten we eerlijk zijn fijn is anders,ik zit gelukkig andere positie,maar zijn mensen moeten van 200 met drie kids rondkomen...
Bezuinigen is ja nodig,eens ben je uitbezuinigd,maar internet,auto?abbo,weet ik veel..
En ja de toeslagen,stond pas in de krant dat het nog steeds zooitje is,,
Ja idd we betalen allemaal voor de toeslagen,maar.....soms kan je er niks aan doen.
Soms wel dan baal ik ook,ik kan verder gaan doe ik niet
Laten we wel wezen,vergeet nooit dat tij kan keren en we het nu goed hebben,maar hoeft maar iets te gebeuren en..
Maar goed kijken of ts zich nog meld...
Bezuinigen is ja nodig,eens ben je uitbezuinigd,maar internet,auto?abbo,weet ik veel..
En ja de toeslagen,stond pas in de krant dat het nog steeds zooitje is,,
Ja idd we betalen allemaal voor de toeslagen,maar.....soms kan je er niks aan doen.
Soms wel dan baal ik ook,ik kan verder gaan doe ik niet
Laten we wel wezen,vergeet nooit dat tij kan keren en we het nu goed hebben,maar hoeft maar iets te gebeuren en..
Maar goed kijken of ts zich nog meld...
-
witte angora
Je weet niet half hoe waar dit zou kunnen zijn. Russen die troepen hebben aan de grens met Oekraïne, Navo die troepen stuurt naar Oost-Europa vanwege de Russische dreiging, Rusland die een week of twee geleden in het kader van 'ontspanning' een verkenningsvlucht over Nederland uitvoert (goh, hebben we iets dergelijks niet in 1939 ook gehad bij de Grebbeberg?), Rusland die gisteren twee militaire vliegtuigen richting Nederland stuurt, waarop er 2 F14's de lucht in gaan (niet nodig, ze kwamen net niet over het grondgebied hier, plus dat er al twee Britten bij waren). Dan ook nog alle 'legeroefeningen'....rozemarijntje schreef:
Vadertje Rutte die bezweert dat hij geen oorlog verwacht (hebben we ook dat niet eerder gehoord?)...
Ik weet het niet hoor, ben geen profeet, maar ik zou mijn centen nu even niet op 'vrede' inzetten.
-
Guardian72
Tja - Rutte heeft wel vaker blijk gegeven van weinig tot geen inzicht in de algemene gang van zaken, maar - oorlog, zeker in de EU, is te duur voor alle betrokkenen. (Dan hebben we geen geld meer over om naar Griekenland te gooien, of anderszins uit te delen zodat Rutte en companen straks een leuke ere-baantje krijgen).witte angora schreef:
Vadertje Rutte die bezweert dat hij geen oorlog verwacht (hebben we ook dat niet eerder gehoord?)...
Ik weet het niet hoor, ben geen profeet, maar ik zou mijn centen nu even niet op 'vrede' inzetten.
even als side-note: als je geld hebt om in te zetten, al dan niet op vrede, is het zo erg nog niet
De mensen die toeslagen krijgen betalen ook belasting.GJvdZ schreef: Wij betalen een shitload aan belastingen zodat anderen toeslagen kunnen krijgen.
Daarnaast zijn er een heleboel werkende die ook toeslagen krijgen.
-
witte angora
@ Guardian, met 'ik zou' geef ik niet aan dat ik centen heb, het is eerder als een soort advies bedoeld voor degenen die wél centen heeft. Niet eens een advies, maar meer dat ik me toch wel wat zorgen maak.