hoi wij hebben een huurachterstand van 3 maanden omdat mijn man zonder werk zat hij is zzper hadden we geen inkomsten de woningbouw is op huis bezoek geweest en we hebben uitgelegd waardoor we achter liggen met betalen en de boeken laten zien dat er geld aan zat te komen omdat mijn man weer werkt nu kregen we ineens een deurwaarder aan de deur dat ik 4 meiontruimd zou worden en we op straat stonden met mijn gezin omdat we alleen een betaling van 500 euro gedaan hadden meer had ik niet ik zij tegen de deurewaarder dat er geld onderweg was maar ja wij moesten 23 en 26 april geld krijgen maar het was er niet gisteren morgen werd ik weer gebeld door de deurwaarder die zij je kunt beter zelf je huis leeg halen in het weekend om gezichtsverlies te voorkomen in de buurt anders doen wij het 4 mei ik helemaal overstuur weer zeggen maar we willen wel betalen maar het is er nog niet en of ik aub een week uitstel kon krijgen maar dat kon natuurlijk niet nu bleef ik steeds via internet bij de bank kijken en walla het geld stond er op ik blij de deurwaarder gebeld er stond nog een bedrag van 2800 open van 3x huur en de kosten allemaal ik weer bellen naar de deurwaarder wat er nog presies open stond dat ik dat kon komen betalen op hun kantoor nou ja zeg ik schrok me wild intussen was het 4660 euro geworden nou de moed zakte in mijn schoenen zoveel geld had ik niet na veel overleg kon ik gisteren 3500 betalen en voor 10 mei de rest maar als ik voor 10 mei het niet haal een bedrag van 960 euro kan ik er als nog uit ik vraag me af of dat normaal is zoveel kosten die er bij komen ik ben nu voor een persoonlijke lening aan het zoeken met spoed je valt zo van het een in het ander weet iemand misschien waar ik terecht zou kunnen voor advies als ik het voor 10 mei niet ga halen want we willen wel betalen das heel normaal en dat hun hun geld heel snel willen zien begrijp ik ook heel goed maar waarom kunnen wij niet geholpen worden we hebben toch laten zien dat we willen betalen maar heb ook nog 3 kindren die moeten eten en andere rekeningen die ik moet betalen maar daar komt nu niks van terecht
mvg ik hoop dat iemand advies heeft
quote deze vraag
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurschuld
-
seagoing racer2
Re: huurschuld
Beste,
Een ontruiming van een huurwoning wegens betalingsachterstand kan alleen na een uitspraak van de kantonrechter.
Hiervoor dienen jullie te worden gedaagd voor het kantongerecht en kunnen jullie ook jullie kant van de zaak toelichten, en ook de bijkomende kosten laten toetsen. De rechtszaak zelf kost natuurlijk wel een hoop geld, en als het niet nodig is moet je het proberen te voorkomen.
Als er in het verleden geen achterstanden zijn geweest is het maar zeer de vraag of een kantonrechter een ontruiming zal toewijzen.
Enfin, uit jullie posting lijkt op te maken te zijn dat er nog geen gerechtelijk uitspraak is, en dat er dus ook niet ontruimd kan worden.
Mijn advies zou zijn , probeer zoveel mogelijk te betalen, waar mogelijk met een regeling, zodat de achterstand zo klein als mogelijk is.
Als de eurwaarder over ontruimen begint, zeg verder dan dat de deurwaarder maar een (gerechtelijke) procedure moeten opstarten
Een ontruiming van een huurwoning wegens betalingsachterstand kan alleen na een uitspraak van de kantonrechter.
Hiervoor dienen jullie te worden gedaagd voor het kantongerecht en kunnen jullie ook jullie kant van de zaak toelichten, en ook de bijkomende kosten laten toetsen. De rechtszaak zelf kost natuurlijk wel een hoop geld, en als het niet nodig is moet je het proberen te voorkomen.
Als er in het verleden geen achterstanden zijn geweest is het maar zeer de vraag of een kantonrechter een ontruiming zal toewijzen.
Enfin, uit jullie posting lijkt op te maken te zijn dat er nog geen gerechtelijk uitspraak is, en dat er dus ook niet ontruimd kan worden.
Mijn advies zou zijn , probeer zoveel mogelijk te betalen, waar mogelijk met een regeling, zodat de achterstand zo klein als mogelijk is.
Als de eurwaarder over ontruimen begint, zeg verder dan dat de deurwaarder maar een (gerechtelijke) procedure moeten opstarten
-
seagoing racer2
beste Vogels,
Bedankt, dat haal ik echter niet uit de posting van TS.
Enfin, mijn bijdrage is daardoor wel waardeloos. Het is toch wel vervelend als er maar de helft wordt verteld.
Bedankt, dat haal ik echter niet uit de posting van TS.
Dit wekt de suggestie dat een aangekondigde ontruiming als een donderslag bij heldere hemel kwam. Als er al een gerechtelijk uitspraak lag wist TS ook dat ze vanaf een bepaalde datum ontruimd kunnen worden.nu kregen we ineens een deurwaarder aan de deur dat ik 4 mei ontruimd zou worden
Enfin, mijn bijdrage is daardoor wel waardeloos. Het is toch wel vervelend als er maar de helft wordt verteld.
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 30 apr 2010 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Het grote probleem op het forum is de vaak (behalve alles en iedereen oplichters noemen) onjuiste info of halve waarheden. Nu zeg ik niet dat dit hier speelt maar je ziet het steeds meer gebeuren en is ook een reden dat ik eerst de discussie aankijk voor ik met iets kom. Je goed bedoelde bijdrage is dan niet van toepassing en ook ik vind dat lastig.seagoing racer2 schreef: Enfin, mijn bijdrage is daardoor wel waardeloos. Het is toch wel vervelend als er maar de helft wordt verteld.
-
witte angora
Probleem is niet alleen de halve waarheden en incomplete verhalen, maar als je daar op reageert, en het daarna anders blijkt te zijn, wie krijgt er dan van bepaalde mede-vaste-posters onder uit de z** omdat het eerst gegeven advies niet blijkt te kloppen?
En als je eerst doorvraagt is het vaak ook weer niet goed, dan ben je te achterdochtig en dat soort dingen.
Afijn, ook in dit geval is het weer lastig om advies te geven omdat de informatie niet volledig is.
En als je eerst doorvraagt is het vaak ook weer niet goed, dan ben je te achterdochtig en dat soort dingen.
Afijn, ook in dit geval is het weer lastig om advies te geven omdat de informatie niet volledig is.
-
witte angora
De suggestie die ik kan geven is: Gemeentelijke kredietbank. Wellicht dat zij kunnen helpen. Hoewel het wel kort dag gaat worden. Eventueel bijzondere (leen)bijstand. Juist vanwege de kinderen.
Wat ik me wel afvraag: 4660 - 2800 = 1860 euro aan kosten voor de deurwaarder. Hoe kan het dat de kosten zo hoog zijn geworden? Heb je de hoogte van deze kosten al aangevochten?
Wat ik me wel afvraag: 4660 - 2800 = 1860 euro aan kosten voor de deurwaarder. Hoe kan het dat de kosten zo hoog zijn geworden? Heb je de hoogte van deze kosten al aangevochten?
Laatst gewijzigd door witte angora op 30 apr 2010 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Dat is dus ruim 900 euro per maand, en als je al 500 betaald had, was het totaal 3300 euro voor drie maanden, oftewel 1100 per maand.er stond nog een bedrag van 2800 open van 3x huur
Kun je niet beter eens kijken of je goedkoper kunt gaan wonen?