| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is een rechtzaak in dit geval realistisch?
-
jan.janssen1
Is een rechtzaak in dit geval realistisch?
Hallo,
Ik ben al maanden met een bedrijf schriftelijk in discussie. Zij menen recht te hebben op geld voor een geleverde dienst, ik heb ze gevraagd op basis waarvan en het bewijs volgt niet echt. Tot op heden niets betaald aan dat bedrijf. Het gaat om ongeveer 125,- euro.
De kans bestaat dat er nu incasso volgt, ik zal dat bureau dan verwijzen naar eerdere brieven waarop geen bewijs volgt. Is het realistisch voor die 125,- euro dat men een dagvaardig stuurt en een rechtzaak begint?
Ik ben al maanden met een bedrijf schriftelijk in discussie. Zij menen recht te hebben op geld voor een geleverde dienst, ik heb ze gevraagd op basis waarvan en het bewijs volgt niet echt. Tot op heden niets betaald aan dat bedrijf. Het gaat om ongeveer 125,- euro.
De kans bestaat dat er nu incasso volgt, ik zal dat bureau dan verwijzen naar eerdere brieven waarop geen bewijs volgt. Is het realistisch voor die 125,- euro dat men een dagvaardig stuurt en een rechtzaak begint?
-
Guardian72
Re: Is een rechtzaak in dit geval realistisch?
Realistisch - nee.
Maar sommige bedrijven danwel incasso kantoortjes proberen het wel.
Eerst met bluf, en taal die grenst aan afpersing - en soms inderdaad met een rechtszaak.
Voor u dan ook: bewaar alles en zorg voor goede documentatie.
Weiger telefonisch afspraken te maken - eis alles schriftelijk.
En als er iets geleverd zou zijn, dan is bewijs daarvan toch niet moeilijk?
Maar sommige bedrijven danwel incasso kantoortjes proberen het wel.
Eerst met bluf, en taal die grenst aan afpersing - en soms inderdaad met een rechtszaak.
Voor u dan ook: bewaar alles en zorg voor goede documentatie.
Weiger telefonisch afspraken te maken - eis alles schriftelijk.
En als er iets geleverd zou zijn, dan is bewijs daarvan toch niet moeilijk?
-
frenkievee