| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] je aanbetaling terugkrijgen
-
likesunflowers123
je aanbetaling terugkrijgen
Mijn ouders zijn gisterenavond naar een faillismentsverkoop geweest van een dure meubelzaak. Daar hebben zij een matras besteld, wat volgens de verkoper eerst 3200 euro gekost heeft. Nu kost het de helft van de helft dus 800 euro. Mijn ouders hebben een aanbetaling gedaan van 100 euro.
Vanochtend dachten mijn ouders er nog eens over na, omdat ze dezelfde soort matrassen hebben opgezocht en die veel goedkoper waren. Zo rond 400 euro. Het bestelde matras heeft bijvoorbeeld geen handgrepen, wat duurdere matrassen bijna altijd wel hebben. De tijk was ook hetzelfde als die van hele goedkope matrassen.
Mijn moeder heeft op de bon gekeken, niet het failliete bedrijf zelf verkoopt de spullen, maar een internationaal faillisimentenbedrijf.
Mijn moeder heeft vanmorgen gebeld, omdat ze wilde weten wat het merk van het matras was, of de fabrieksnaam. De verkoper was heel onvriendelijk en gaf aan dat hij dit niet ging vertellen, omdat ze hun bedrijf wilden beschermen. De verkoper vertelde ook: we hebben zelf gewoon een merk op het matras gezet, wat het dus eigenlijk niet was. Daarom zou het niet te vinden zijn op internet.
De matrassen komen niet uit de failliete winkel, maar uit een "failliete fabriek" die niks met de winkel te maken heeft verder.
Nu vertrouwen mijn ouders het niet meer en willen er vanaf zien, omdat ze misschien een slecht matras kopen voor veel te veel geld(oplichterij). Alleen wil de verkoper absoluut het aanbetalings bedrag niet terug geven.
Wat kunnen wij doen?
Vanochtend dachten mijn ouders er nog eens over na, omdat ze dezelfde soort matrassen hebben opgezocht en die veel goedkoper waren. Zo rond 400 euro. Het bestelde matras heeft bijvoorbeeld geen handgrepen, wat duurdere matrassen bijna altijd wel hebben. De tijk was ook hetzelfde als die van hele goedkope matrassen.
Mijn moeder heeft op de bon gekeken, niet het failliete bedrijf zelf verkoopt de spullen, maar een internationaal faillisimentenbedrijf.
Mijn moeder heeft vanmorgen gebeld, omdat ze wilde weten wat het merk van het matras was, of de fabrieksnaam. De verkoper was heel onvriendelijk en gaf aan dat hij dit niet ging vertellen, omdat ze hun bedrijf wilden beschermen. De verkoper vertelde ook: we hebben zelf gewoon een merk op het matras gezet, wat het dus eigenlijk niet was. Daarom zou het niet te vinden zijn op internet.
De matrassen komen niet uit de failliete winkel, maar uit een "failliete fabriek" die niks met de winkel te maken heeft verder.
Nu vertrouwen mijn ouders het niet meer en willen er vanaf zien, omdat ze misschien een slecht matras kopen voor veel te veel geld(oplichterij). Alleen wil de verkoper absoluut het aanbetalings bedrag niet terug geven.
Wat kunnen wij doen?
Laatst gewijzigd door likesunflowers123 op 22 feb 2014 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: je aanbetaling terugkrijgen
Niks, koop is koop. Misschien de volgende keer gewoon wegblijven als je de formule niet snapt?
Doordat het lijkt op een goedkoper matras wil nog niet zeggen dat het hetzelfde product is.likesunflowers123 schreef:
De term "de helft van de helft" maakt mensen hebberig en ze gaan ondoordacht spullen kopen. De vooruitzichten op een "koopje" doet het verstand verdwijnen. Zie het als leergeld.
Klopt 100 euro leergeldsjoegel schreef:De term "de helft van de helft" maakt mensen hebberig en ze gaan ondoordacht spullen kopen. De vooruitzichten op een "koopje" doet het verstand verdwijnen. Zie het als leergeld.