Wie weet op de volgende stelling/vraag een juist antwoord.
Voor leverantie van energie (elektra/gas) betaal je een voorschot per maand, de leveranciers hebben dit het liefs voor de eerste van de komende maand op hun rekening staan.Wanneer dit niet zo is -en bv. de 5de v.d.maand- brengen zij (eneco) € 10,00 boete in rekening. Mijn vraag is ,is dit geoorloofd???????tenslotte is het een boete over een voorschot en is er nog niets geleverd of een dienst verleend.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] juridisch
Re: juridisch
Je hebt (via je contract) afgesproken dat je een maandelijks voorschot zult voldoen. Als je dat niet doet, dan houd je je niet aan je contract/belofte en is een boete (die je door het contract óók hebt geaccepteerd) dus geoorloofd.
U heeft geen aansluiting op gas of electra? U verbruikt niets? U heeft contractueel afgesproken dat er pas achteraf betaald hoeft te worden?is er nog niets geleverd of een dienst verleend.
Ik vroeg om een juist antwoord niet om weder vragen,ik heb de situatie ook juist verteld.