LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamernet reactie-tegoeden verlopen na een half jaar,mag dit?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lindavdf

Kamernet reactie-tegoeden verlopen na een half jaar,mag dit?

Ongelezen bericht door Lindavdf »

In hoeverre kan een bedrijf een termijn stellen aan tegoeden die jij koopt?
Ik kan me herinneren dat sinds niet al te lang geleden cadeaubonnen altijd geldig moeten blijven, klopt dat?
Maar dingen zoals beltegoed worden als ze een jaar niet worden gebruikt ook opgezegt.
Wanneer je ervoor hebt betaald, zou het toch gewoon van jou moeten zijn?!

Ik vraag dit omdat ik er net achter kom dat mijn tegoed van Kamernet (een site waar je studentenkamers kan zoeken) bijna verloopt. Met dit tegoed kan je reageren op kamers.
Het was maar een half jaar geldig! Na lang zoeken heb ik het in de algemene voorwaarden kunnen vinden, maar ik vraag me af of ze het überhaupt wel mogen laten verlopen? Is dit niet een zelfde questie als die van de cadeaubon?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft

Mvg, Linda

kweenie

Re: Kamernet reactie-tegoeden verlopen na een half jaar,mag dit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb er nog nooit van gehoord dat cadeaubonnen onbeperkt geldig zouden moeten zijn. Het kan wel zijn dat bonnenuitgevers zijn overgestapt op onbeperkt geldige bonnen, omdat er weinig reden was voor de begrenzing, en het veel slechte publiciteit geeft als je een bon niet meer zou kunnen inleveren.

Baghera

Re: Kamernet reactie-tegoeden verlopen na een half jaar,mag dit?

Ongelezen bericht door Baghera »

Tegoedbonnen zijn op zich niet onbeperkt houdbaar, maar je hebt wel het recht (wettelijk vastegelegd) een verlopen tegoedbon om te wisselen naar een geldige tegoedbon. Geld blijft geld namelijk. Dit is in de wet zo vastgelegd, heb alleen het artikel zo snel niet bij de hand.

Achetrgrond: Bij Pathé moesten wij verlopen kaarten gewoon accepteren. Zo'n kaart verliest nooit zn waarde. Als een klant dat dnekt en hij gooit de bon weg, is het makkelijk verdient voor de zaak. Daarom staat er een datum op.

Gesloten