| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kindsdeel overleden ouder
Kindsdeel overleden ouder
Lieve mensen
ik hoop dat iemand mij hier een beetje kan helpen. Ik lees veel op internet over het opeisen van je kindsdeel. Nu wil het zo dat mijn vader is overleden toen ik nog vrij klein was. Nu is mijn Opa laatst overleden en hebben mijn ooms en tantes alles verdeeld en is er nooit gevraagd of wij nog ergens belang bij hadden. Nu vroegen mijn broers en ik ons af of wij het kindsdeel van mijn vader kunnen opeisen !?
Wie weet hier iets van !?
ik hoop dat iemand mij hier een beetje kan helpen. Ik lees veel op internet over het opeisen van je kindsdeel. Nu wil het zo dat mijn vader is overleden toen ik nog vrij klein was. Nu is mijn Opa laatst overleden en hebben mijn ooms en tantes alles verdeeld en is er nooit gevraagd of wij nog ergens belang bij hadden. Nu vroegen mijn broers en ik ons af of wij het kindsdeel van mijn vader kunnen opeisen !?
Wie weet hier iets van !?
-
witte angora
Re: Kindsdeel overleden ouder
Dat kindsdeel van je vader kunnen jullie inderdaad opeisen. Je vader heeft recht op zijn deel van de erfenis, nu hij er niet meer is, komen jullie in zijn plaats.
Ook als het al verdeeld is ?witte angora schreef:Dat kindsdeel van je vader kunnen jullie inderdaad opeisen. Je vader heeft recht op zijn deel van de erfenis, nu hij er niet meer is, komen jullie in zijn plaats.
Nu is mijn Opa laatst overleden en hebben mijn ooms en tantes alles verdeeld
Er zal, zo te lezen, niets over zijn maar recht hebben ze er wel degelijk op. Geen idee of het over een bedrag gaat dat de moeite waard is, zo ja zou ik als ik jullie was toch advies vragen bij het Juridisch Loket. http://www.juridischloket.nl Ze kunnen je in ieder geval een advies geven wat te doen in dit geval. Op deze site kun je ook zoeken naar een adres bij jullie in de buurt of gewoon bellen. Succes.Ook als het al verdeeld is ?
Nu is mijn Opa laatst overleden en hebben mijn ooms en tantes alles verdeeld
van de site www.notarishulp.nl/erfrecht-2/wie-erft/
Plaatsvervulling
Het kan zijn, dat een kind van erflater (groep 1) vóór hem is overleden en op zijn/haar beurt kinderen achterliet. Deze kinderen nemen nu tezamen de plaats van hun overleden vader of moeder in; zij erven tezamen het gedeelte dat hun vader/moeder geërfd zou hebben. Ook de achterkleinkinderen van erflater kunnen op deze manier erven.
Maar het is al verdeeld wat nu ?Mk schreef:van de site http://www.notarishulp.nl/erfrecht-2/wie-erft/
Plaatsvervulling
Het kan zijn, dat een kind van erflater (groep 1) vóór hem is overleden en op zijn/haar beurt kinderen achterliet. Deze kinderen nemen nu tezamen de plaats van hun overleden vader of moeder in; zij erven tezamen het gedeelte dat hun vader/moeder geërfd zou hebben. Ook de achterkleinkinderen van erflater kunnen op deze manier erven.
Daarom verwees ik naar Juridisch Loket; krijgen ze zeker een onderbouwd antwoord.Maar het is al verdeeld wat nu ?
Enige dat je kunt doen is de confrontatie aangaan met de andere erfgenamen. Als een oom of tante overigens de bankrekening op wil heffen, dan zullen alle erfgenamen daar aan mee moeten werken. En dus ook jullie als kind van je vader.
Dit staat overigens los van de erfenis van je vader. Die kun je nu nog niet opeisen. Dat is afhankelijk van de afspraken die destijds zijn gemaakt.
Dit staat overigens los van de erfenis van je vader. Die kun je nu nog niet opeisen. Dat is afhankelijk van de afspraken die destijds zijn gemaakt.