LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice ING geeft niet thuis

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hansvrij

Klantenservice ING geeft niet thuis

Ongelezen bericht door hansvrij »

Ik heb bij ING twee (identieke) betaalrekeningen. Voor beide rekeningen ontvang ik géén papieren afschriften. Volgens de website van de ING betaal ik voor zo'n rekening 4,35 euro per kwartaal. Voor een van de beide rekeningen wordt dit bedrag ook keurig periodiek in rekening gebracht. Voor de tweede rekening houdt ING echter 5,90 euro per kwartaal in EN IK WEET NIET WAAROM.

Ik heb de ING gebeld, maar omdat het (blijkbaar) 'geen algemene vraag' is, moet ik met mijn vraag in persoon naar een ING-kantoor. Dat kost me met de bus heen en terug vijf euro! Ik heb de vraag inmiddels ook al drie keer (op 16 april, 1 mei en 11 mei) per mail gesteld, maar de ING reageert in het geheel niet. Ten einde raad heb ik mijn vraag gepubliceerd op Klachtenkompas.nl. En toen reageerde ING verrassend snel! Inhoudelijk was het antwoord echter uiterst teleurstellend: ik moest ze maar BELLEN!!! Het bekende kastje-muur-verhaal...

Jetsertje

Re: Klantenservice ING geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Omdat je ene rekening een BasisPakket is (€ 23,60 per jaar) en het ander een OranjePakket (€ 17,40 per jaar). Niet identiek dus en was vrij simpel te vinden op de website..

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

ING heeft een eigen vraagbaak. Zie https://community.ing.nl/t5/Forum/ct-p/cat-forum

hansvrij

Jetsertje schreef:Omdat je ene rekening een BasisPakket is (€ 23,60 per jaar) en het ander een OranjePakket (€ 17,40 per jaar). Niet identiek dus en was vrij simpel te vinden op de website..
Tip voor jetsertje: éérst het topic GOED lezen en dan pas reageren! In het BasisPakket zitten 'maandelijks papieren afschriften' - dat verklaart dan ook de meerprijs - en in het OranjePakket zitten géén papieren afschriften. Voor beide betaalrekeningen ontvang ik géén papieren afschriften (ik schreef dat al!) en ook voor het overige zijn de rekeningen volledig identiek: geen tweede betaalpas, geen creditcard, geen aanvullende diensten. De betaalrekeningen zijn echt helemaal gelijk (behalve dan de rekeningnummers, die zijn uiteraard verschillend), alleen de bedragen die de ING hiervoor in rekening brengt, zijn dat niet!

hansvrij

Jantje7 schreef:ING heeft een eigen vraagbaak. Zie https://community.ing.nl/t5/Forum/ct-p/cat-forum
Daar heb ik al DRIE keer een bericht op geplaatst, en ook daarop wordt door de ING niet gereageerd. Ik overweeg nu een formele klacht bij de 'bankenwaakhond' AFM. Misschien kan die instantie de ING in beweging krijgen.

Jetsertje

hansvrij schreef:
Jetsertje schreef:Omdat je ene rekening een BasisPakket is (€ 23,60 per jaar) en het ander een OranjePakket (€ 17,40 per jaar). Niet identiek dus en was vrij simpel te vinden op de website..
Tip voor jetsertje: éérst het topic GOED lezen en dan pas reageren! In het BasisPakket zitten 'maandelijks papieren afschriften' - dat verklaart dan ook de meerprijs - en in het OranjePakket zitten géén papieren afschriften. Voor beide betaalrekeningen ontvang ik géén papieren afschriften (ik schreef dat al!) en ook voor het overige zijn de rekeningen volledig identiek: geen tweede betaalpas, geen creditcard, geen aanvullende diensten. De betaalrekeningen zijn echt helemaal gelijk (behalve dan de rekeningnummers, die zijn uiteraard verschillend), alleen de bedragen die de ING hiervoor in rekening brengt, zijn dat niet!
En dan ga je kijken bij de bankafschriften en zie je staan dat je op je ene rekening "Kosten BasisPakket € 5,90" staan en bij de ander "Kosten OranjePakket € 4,25". Daarna sla je jezelf voor je kop en ga je heel gauw in dit topic je excuses aanbieden voor je achterlijke vertoning tegenover iemand die je heeft geprobeerd te helpen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

De vraag is dan jetsertje, waarom er 2 verschillende pakketten zijn voor gelijksoortige rekeningen, waarbij bij de ene pakket ook nog eens papieren afschriften verzonden dienen te worden, en dit niet gebeurd.

Jetsertje

olaf79 schreef:De vraag is dan jetsertje, waarom er 2 verschillende pakketten zijn voor gelijksoortige rekeningen, waarbij bij de ene pakket ook nog eens papieren afschriften verzonden dienen te worden, en dit niet gebeurd.
Kortgeleden ben ik overgestapt van het BasisPakket naar het OranjePakket omdat dit goedkoper is en ik heb ook al jarenlang geen papieren afschriften meer ontvangen. Volgens mij heb ik ooit eens tijdens internetbankieren de vraag gehad of ik die afschriften maandelijks wel wilde hebben en er toen voor gekozen het allemaal digitaal te ontvangen. Dat zal in het geval van de TS ook wel zo zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat is juist. Papieren afschriften kon je afmelden in het Basispakket.

hansvrij

Voor alle andere lezers blijft mijn vraag vooralsnog onbeantwoord: WAAROM REKENT DE ING VOOR TWEE IN ALLE OPZICHTEN IDENTIEKE BETAALREKENINGEN VERSCHILLENDE BEDRAGEN?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2017 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

Gesloten