| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koopovereenkomst Kozijnen
-
qwerty2010
Koopovereenkomst Kozijnen
Geachte aanwezigen,
Ik weet niet of dit probleem op de juiste plek is gezet, ik denk het wel.
Het volgende probleem.
We hebben een verkoper langs laten komen om ons te informeren over kunstof kozijnen. We hebben wel (helaas) een handtekening gezet, maar getekend
onder voorbehoud van financiering.
Je voelt hem al, we hebben wel de financiering rond, maar willen er toch van af,
omdat we een andere firma een betere prijs bood.
Dus telefonisch contact gehad met de firma en gezegd dat we de financiering niet rond kregen. Nou stelde die lui zelf voor om eens via een verzekeringsbedrijf iets aan de financiering te doen. Kunnen we hier toch nog onderuitkomen ?
Ik weet niet of dit probleem op de juiste plek is gezet, ik denk het wel.
Het volgende probleem.
We hebben een verkoper langs laten komen om ons te informeren over kunstof kozijnen. We hebben wel (helaas) een handtekening gezet, maar getekend
onder voorbehoud van financiering.
Je voelt hem al, we hebben wel de financiering rond, maar willen er toch van af,
omdat we een andere firma een betere prijs bood.
Dus telefonisch contact gehad met de firma en gezegd dat we de financiering niet rond kregen. Nou stelde die lui zelf voor om eens via een verzekeringsbedrijf iets aan de financiering te doen. Kunnen we hier toch nog onderuitkomen ?
Re: Koopovereenkomst Kozijnen
kort gezegd nee dat kan niet, u hebt getekend met als enigste voor behoud financiering. Meestal als u door twee banken wordt afgewezen kun je er zo vanaf, de afwijzingen moet je dan wel kunnen tonen aan de verkoper.
@qwerty2010, als ik je goed begrijp wil je dus hulp om een rechtsgeldige overeenkomst te beëindigen? En aldus iemand geld door de neus te boren waar hij wettelijk recht op heeft?
-
qwerty2010
kuklos schreef:@qwerty2010, als ik je goed begrijp wil je dus hulp om een rechtsgeldige overeenkomst te beëindigen? En aldus iemand geld door de neus te boren waar hij wettelijk recht op heeft?
Wij hebben nadrukkelijk via de telefoon voor het bezoek nog gevraagd "dat het vrijblijvend was".
-
seagoing racer2
Beste,
Het kan een vorm zijn van colportage. Dat luistert in uw geval heel nauw.
Dit is colportage :U ziet een advertentie en u vraagt de verkoper om informatie of een brochure. De verkoper neemt contact met u op en wil bij u thuis komen.
Dit is geen colportage :Als u zelf het initatief neemt. Bijvoorbeeld wanneer u een verkoper in het telefoonboek opzoekt en u een verkoper uitnodigt bij u thuis.
Als het onder de definitie van colportage valt heeft u een bedenktijd van 8 dagen.
Binnen die tijd kunt u zonder reden van de aankoop af.
Als het geen colportage is of de bedenktijd van 8 dagen is reeds verstreken, dan zult u met een afwijzingsbrief moeten aantonen dat de financiering niet rond komt. Alleen de blote stelling dat de financiering niet is gelukt is absoluut onvoldoende
Het kan een vorm zijn van colportage. Dat luistert in uw geval heel nauw.
Dit is colportage :U ziet een advertentie en u vraagt de verkoper om informatie of een brochure. De verkoper neemt contact met u op en wil bij u thuis komen.
Dit is geen colportage :Als u zelf het initatief neemt. Bijvoorbeeld wanneer u een verkoper in het telefoonboek opzoekt en u een verkoper uitnodigt bij u thuis.
Als het onder de definitie van colportage valt heeft u een bedenktijd van 8 dagen.
Binnen die tijd kunt u zonder reden van de aankoop af.
Als het geen colportage is of de bedenktijd van 8 dagen is reeds verstreken, dan zult u met een afwijzingsbrief moeten aantonen dat de financiering niet rond komt. Alleen de blote stelling dat de financiering niet is gelukt is absoluut onvoldoende
@qwerty2010, ik denk dat je maar eens het complete verhaal neer moet zetten hier, want de zaak verandert nu, en met halve info kunnen we je geen advies geven.
U moet op dit forum maar eens nakijken hoe het beoordeeld wordt als mensen zelfs maar kunnen suggereren dat bedrijven zo handelen...Dus telefonisch contact gehad met de firma en gezegd dat we de financiering niet rond kregen.
-
qwerty2010
Hieronder nogmaals het verhaal in volgorde :
Telefoonnummer van de buurvrouw gekregen, gebeld met het bedrijf voor een afspraak en nadrukkelijk "vrijblijvend" gezegd, firma langsgeweest; getekend ook weer en nadrukkelijk "vrijblijvend" gezegd en getekend onder voorbehoud van financiering. Anderhalve week later heeft het bedrijf teruggebeld hoe het ervoor stond.. ..de rest is duidelijk..
Telefoonnummer van de buurvrouw gekregen, gebeld met het bedrijf voor een afspraak en nadrukkelijk "vrijblijvend" gezegd, firma langsgeweest; getekend ook weer en nadrukkelijk "vrijblijvend" gezegd en getekend onder voorbehoud van financiering. Anderhalve week later heeft het bedrijf teruggebeld hoe het ervoor stond.. ..de rest is duidelijk..
-
VioletPrue
U heeft uw handtekening gezet en daar staat nergens vrijblijvend, daar staat duidelijk dat enkel als de financiering niet rond komt, u er onder uit kunt.
De financiering is rond, dus is het logisch dat u nu aan het contract vastzit.
U moet nooit iets tekenen en daarna nog bij anderen rond gaan kijken of het goedkoper kan.
Naar mijn mening (ik ben geen jurist) had u nooit moeten tekenen als u niet zeker was dat u bij dat bedrijf wilde afnemen.
U kunt wel zeggen dat u vrijblijvend tekent, maar het contract suggereert kennelijk iets anders.
Naar mijn mening zit u er dan ook aan vast.
De financiering is rond, dus is het logisch dat u nu aan het contract vastzit.
U moet nooit iets tekenen en daarna nog bij anderen rond gaan kijken of het goedkoper kan.
Naar mijn mening (ik ben geen jurist) had u nooit moeten tekenen als u niet zeker was dat u bij dat bedrijf wilde afnemen.
U kunt wel zeggen dat u vrijblijvend tekent, maar het contract suggereert kennelijk iets anders.
Naar mijn mening zit u er dan ook aan vast.
qwerty2010 schreef:Wij hebben nadrukkelijk via de telefoon voor het bezoek nog gevraagd "dat het vrijblijvend was".
Als je een contract getekend hebt, is het toch niet meer vrijblijvend?
Ik spreek het nu uit, wat "Gerland" al aangesproken heeft:
Je wilt dus de zaak oplichten en zoekt help op dit forum?