LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten bij Aegon bij 'verplichte' overstap aandelen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
pipo62

Kosten bij Aegon bij 'verplichte' overstap aandelen

Ongelezen bericht door pipo62 »

Hallo,
als kleine belegger ben ik al een tijd bij Aegon aangesloten.
Via Aegon Vrij Beleggen probeer ik een beetje te handelen op de beurs, maar ik kreeg pas geleden bericht van Aegon dat zij gaan stoppen met dit product. Ze gaan dit product vervangen door een ander product waarbij zij nu voor mij gaan beleggen. Deze overstap is kosteloos.
Ik geef aan dat ik dit nieuwe product niet wil dus ben ik gedwongen om mijn aandelen te verkopen en naar een concurrent te gaan.
Aan de verkoop van deze aandelen zijn kosten verbonden en het lijkt mij logisch en eerlijk dat deze kosten voor Aegon zijn zodat ik ook kosteloos kan overstappen.
Ik zit te denken of Aegon in dit geval niet verplicht is om de kosten te dragen, immers is het toch gek dat de ene overstap kosteloos is en de andere niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2017 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Klaas Jan

Re: Kosten bij Aegon bij 'verplichte' overstap aandelen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik ken de brief niet en dus het geboden alternatief van Aegon ook niet. Is het een vergelijkbaar product? Is het nieuwe product nadelig voor u?
Maar ik snap wel dat Aegon u geen kosten vergoed als u naar een concurrent gaat. Ze hebben immers geen enkele invloed op de hoogte/soort kosten bij de concurrent en hebben daar niet mee van doen.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u overstapt naar een andere broker hoeven daar geen kosten aan verbonden te zijn. Ga beleggen bij De Giro of bij Binckbank en de aandelen worden gratis mee ''over gehuisd''.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Jantje7 schreef:Als u overstapt naar een andere broker hoeven daar geen kosten aan verbonden te zijn. Ga beleggen bij De Giro of bij Binckbank en de aandelen worden gratis mee ''over gehuisd''.
Zoiets. Ik ben destijds van SNS naar ING gegaan nadat SNS, analoog aan AEGON van TS, had aangegeven te stoppen met "vrij beleggen". Het had wat voeten in aarde, maar na weken heen en weer mailen, is m'n aandelen depot (opties bleken het grootste probleem te zijn), overgeheveld naar ING. Gratis.

Gesloten