LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten in rekening bij niet tijdig afbellen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Patrick404

Kosten in rekening bij niet tijdig afbellen

Ongelezen bericht door Patrick404 »

Hallo,

Veel bedrijfen hebben in hun huisregels staan dat bij niet tijdig afbellen, de kosten alsnog in rekening gebracht worden. Ik heb een probleem met een schoonheidssalon dat geld wil zien voor een afspraak die verkeerd in hun/mijn agenda stond. Ze hebben me van te voren niet gewezen op hun huisregels/voorwaarden waarin staat dat bij heb niet komen opdagen/te laat afbellen er alsnog betaald moet worden. Ook is er nergens voor getekend, ze hebben alleen naam en telefoon nummer in hun agenda genoteerd. Dit alles is enkele maanden geleden gebeurt. Nu dreigen ze met een deurwaarder als we niet betalen.

Wat zijn hierin mijn rechten? Hoe kunnen hun bewijzen dat ik de afspraak fout in m'n agenda heb staan, en niet hun zelf? Kunnen ze de kosten in rekening brengen zonder dat ik ergens voor getekend heb?

Alvast bedankt.

dhc

Re: Kosten in rekening bij niet tijdig afbellen

Ongelezen bericht door dhc »

U maakt een afspraak met een bedrijf. Dat bedrijf kan dus in de tijd die ze aan U kwijt zijn , geen andere diensten verrichten. Als u niet op komt dagen dan zijn ze die tijd kwijt terwijl daar geen inkomsten tegenover staan. Het personeel moet dat uur wel gewoon doorbetaald worden.
Als blijkt dat de fout U te verwijten is dan mag dat bedrijf die kosten bij U in rekening brengen, het is totaal niet relevant of U ergens wel of niet getekend heeft.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is wel een beetje flauw om niet te betalen, als U een afspraak bent vergeten.
Waarschijnlijk zal dat met de deurwaarder wel loslopen want het is inderdaad uw woord tegen hun woord.
U zult echter wel een nieuwe schoonheidssalon moeten uitzoeken voor de resterende behandelingen, en of dat het allemaal waard is....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het niet duidelijk is wie hier een fout heeft gemaakt dan zou je kunnen aanbieden om de pijn te delen door de helft te betalen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Aangezien dit de titel van het Topic is ga, ik er vanuit dat TS deze afspraak gewoon zelf vergeten is.

( Als de schoonheidsalon de afspraak verkeerd had genoteerd zou TS wel geopend hebben met de titel : Klant wordt dupe van fout bedrijf" of iets van gelijke strekking )

Ook de rest van zijn bijdrage lijkt hetzelfde te zeggen:
Ze hebben me van te voren niet gewezen op hun huisregels/voorwaarden waarin staat dat bij heb niet komen opdagen/te laat afbellen er alsnog betaald moet worden. Ook is er nergens voor getekend, ze hebben alleen naam en telefoon nummer in hun agenda genoteerd
Enfin TS houd zich verder bewust op de vlakte over wiens fout het is en dat zegt mij genoeg.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:het is uw woord tegen dat van hun, antwoord gewoon netjes dat je op die dag geen afspraak had.

precies er zijn geen bewijzen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Leo The Emperor schreef:
Aangezien dit de titel van het Topic is ga, ik er vanuit dat TS deze afspraak gewoon zelf vergeten is.

( Als de schoonheidsalon de afspraak verkeerd had genoteerd zou TS wel geopend hebben met de titel : Klant wordt dupe van fout bedrijf" of iets van gelijke strekking )

Ook de rest van zijn bijdrage lijkt hetzelfde te zeggen:
Ze hebben me van te voren niet gewezen op hun huisregels/voorwaarden waarin staat dat bij heb niet komen opdagen/te laat afbellen er alsnog betaald moet worden. Ook is er nergens voor getekend, ze hebben alleen naam en telefoon nummer in hun agenda genoteerd
Enfin TS houd zich verder bewust op de vlakte over wiens fout het is en dat zegt mij genoeg.
Wij hebben hier een eenzijdige berichtgeving, dus is het niet te controleren, wie fout is.
Maar ik moet mij Leo aansluiten, ook ik heb dezelfde mening!

Patrick404

Ongelezen bericht door Patrick404 »

Als eerst wil ik iedereen bedanken voor de antwoorden. :)
Verder ben ik er vrijwel zeker van dat het bedrijf de afspraak fout genoteerd heeft. Helemaal zeker weten doe ik niet omdat ik natuurlijk ook een fout heb kunnen gemaakt. Omdat ik de afspraak dus een week later had staan en niet ben komen opdagen ben ik voor hun dus 'te laat met afbellen', vandaar deze topic titel.

Het bewijs dat het bedrijf heeft is "dat het zo in ons boek genoteerd staat", maar dat lijkt me onzin want in mijn 'boek' staat iets anders.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Uiteraard kunnen bedrijven ook fouten maken, zoals in dit geval het noteren op een verkeerde datum.
Aangezien het niet te bewijzen is bij wie de fout ligt zou ik in dit geval niet betalen.

Als ik zeker zou weten dat het mijn eigen schuld is zou ik wel betalen ongeacht de bewijslast.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Patrick404

Advies: stuur dit bedrijf een aangetekende brief, waarin je stelt dat zij de afspraak op een verkeerde datum hebben geplaatst. Dit onder het motto: wie eist, bewijst!

Maxiem.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

sephora30 schreef:Uiteraard kunnen bedrijven ook fouten maken, zoals in dit geval het noteren op een verkeerde datum.
Aangezien het niet te bewijzen is bij wie de fout ligt zou ik in dit geval niet betalen.
mee eens.

Gesloten