| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaats gelijk oversteken
Marktplaats gelijk oversteken
Ik heb 05-12-2017 op een advertentie geboden op marktplaats ( advertentie nr m1232226611 ) en toen met de verkoper een overeenstemming bereikt.
De verkoper heb ik verzocht om de betaling te laten verlopen via het veilige betaal platform ( de nieuwste metaal methode waar ze druk mee adverteren)
Zie de link http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... oversteken Dus via de tussenrekening en dat zou de veiligste methode moeten zijn!!
De verkoper heeft het toen geïnstalleerd en mij het betaalverzoek verstuurd en ik de betaling voldaan.
Na de betaling kreeg ik via Marktplaats een mail dat Marktplaats de advertentie verwijderd heeft inclusief account van de adverteerder omdat er vermoede was dat er fraude in het spel zou zijn.
Ik dacht nog dat is nog eens goede service maar dacht wel nu is er geen contact met de adverteerder meer mogelijk en hoe krijg ik mijn spullen en hoe mijn geld weer terug.
Ik dacht wel gelukkig staat het veilig op de rekening van het Onlinebetaalplatform.
Ik heb gelijk contact gezocht met de Rabobank waar ik bankier en gevraagd of het mogelijk was het bedrag te storneren. Dat was niet mogelijk en ik moest de partij waar het naar toe was overgemaakt verzoeken het bedrag terug te storten.
Dus gelijk het online betaalplatform een bericht gestuurd met verzoek en mijn verhaal toegelicht. Ook alle screenshots mee gestuurd.
Tijdens het contact met de verkoper vroeg de verkoper wanneer ik het wilde komen ophalen in Spijkenisse maar ik gaf aan dat ik weinig tijd heb en dus aan hem het verzoek of hij het wilde opsturen en ik de verzend kosten voor mijn rekening zou nemen.
Daar ging hij mee akkoord en zo zijn wij tot een deal gekomen.
Ik heb dus niet de tijd gehad om de gegevens van de klant te kunnen vragen omdat Marktplaats het account en de advertentie verwijderd heeft.
Totaal geen twijfel dus van mijn kant dat er fraude in het spel zou zijn!
Ook heb ik 05-12-2017 direct Marktplaats een bericht gestuurd en de situatie toegelicht. Ook weer de screenshots mee gestuurd.
De dag er na dus 06-12-2017 heb ik geprobeerd telefonisch contact te zoeken met Marktplaats maar dat blijkt alleen via het contactformulier. Toen besloten de zakelijke afdeling te bellen en de dame daar gaf aan dat ik toch weer een melding moest maken via het systeem.
Ze zag mijn verzoek / bericht wel staan en zou de collega’s op de particulieren afdeling vragen zsm te reageren naar mij.
Ik kreeg inderdaad na een aantal dagen een reactie terug van Marktplaats om aangifte te doen bij de politie maar zonder gegevens kan ik niets. Dat is juist het probleem wat ik Marktplaats ook al uitgelegd had. Door het verwijderen van advertentie en account.
Zoals hier boven staat beschreven heb ik reeds een melding gemaakt bij het Online betaalplatform.
Ook heb ik daarna weer contact gezocht met het online betaalplatform. Eindelijk een reactie gekregen en ze gaven aan dat ze niets voor mij kunnen beteken omdat het geld al aan de koper is uitbetaald.
Dat is toch vreemd juist als je gebruikt maakt van de nieuwe betaal methode dat op het moment dat de consument het pakketje ontvangt op de button moet drukken om de betaling over te laten gaan naar de verkoper.
Ook ben ik omdat ik niet gehoord word en geen reactie krijg van Marktplaats kant eens gaan berichten op sociaal media / twitter / facebook maar ook daar totaal geen reactie.
Te bizar voor woorden!
Ik ben heel erg teleurgesteld dat ik nu dus niet mijn geld terug krijg en ga daar echt niet mee akkoord.
Ik als koper mag verwachten dat ik beschermd ben zeker na alle meldingen / acties welke ik ondernomen heb maar nergens medewerking krijg en laat staan gehoord word.
Na 4 weken strijden ben ik er moe van maar laat het er niet bij zitten want dit moet opgelost worden.
Marktplaats en het online betaalplatform moeten zich echt gaan schamen. Zo ga je niet met je klanten om.
Ik heb overal prints van gemaakt dus een heel dossier opgebouwd.
Hoe krijg ik nu mijn geld terug ??
Ik kijk uit naar jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Arno
De verkoper heb ik verzocht om de betaling te laten verlopen via het veilige betaal platform ( de nieuwste metaal methode waar ze druk mee adverteren)
Zie de link http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... oversteken Dus via de tussenrekening en dat zou de veiligste methode moeten zijn!!
De verkoper heeft het toen geïnstalleerd en mij het betaalverzoek verstuurd en ik de betaling voldaan.
Na de betaling kreeg ik via Marktplaats een mail dat Marktplaats de advertentie verwijderd heeft inclusief account van de adverteerder omdat er vermoede was dat er fraude in het spel zou zijn.
Ik dacht nog dat is nog eens goede service maar dacht wel nu is er geen contact met de adverteerder meer mogelijk en hoe krijg ik mijn spullen en hoe mijn geld weer terug.
Ik dacht wel gelukkig staat het veilig op de rekening van het Onlinebetaalplatform.
Ik heb gelijk contact gezocht met de Rabobank waar ik bankier en gevraagd of het mogelijk was het bedrag te storneren. Dat was niet mogelijk en ik moest de partij waar het naar toe was overgemaakt verzoeken het bedrag terug te storten.
Dus gelijk het online betaalplatform een bericht gestuurd met verzoek en mijn verhaal toegelicht. Ook alle screenshots mee gestuurd.
Tijdens het contact met de verkoper vroeg de verkoper wanneer ik het wilde komen ophalen in Spijkenisse maar ik gaf aan dat ik weinig tijd heb en dus aan hem het verzoek of hij het wilde opsturen en ik de verzend kosten voor mijn rekening zou nemen.
Daar ging hij mee akkoord en zo zijn wij tot een deal gekomen.
Ik heb dus niet de tijd gehad om de gegevens van de klant te kunnen vragen omdat Marktplaats het account en de advertentie verwijderd heeft.
Totaal geen twijfel dus van mijn kant dat er fraude in het spel zou zijn!
Ook heb ik 05-12-2017 direct Marktplaats een bericht gestuurd en de situatie toegelicht. Ook weer de screenshots mee gestuurd.
De dag er na dus 06-12-2017 heb ik geprobeerd telefonisch contact te zoeken met Marktplaats maar dat blijkt alleen via het contactformulier. Toen besloten de zakelijke afdeling te bellen en de dame daar gaf aan dat ik toch weer een melding moest maken via het systeem.
Ze zag mijn verzoek / bericht wel staan en zou de collega’s op de particulieren afdeling vragen zsm te reageren naar mij.
Ik kreeg inderdaad na een aantal dagen een reactie terug van Marktplaats om aangifte te doen bij de politie maar zonder gegevens kan ik niets. Dat is juist het probleem wat ik Marktplaats ook al uitgelegd had. Door het verwijderen van advertentie en account.
Zoals hier boven staat beschreven heb ik reeds een melding gemaakt bij het Online betaalplatform.
Ook heb ik daarna weer contact gezocht met het online betaalplatform. Eindelijk een reactie gekregen en ze gaven aan dat ze niets voor mij kunnen beteken omdat het geld al aan de koper is uitbetaald.
Dat is toch vreemd juist als je gebruikt maakt van de nieuwe betaal methode dat op het moment dat de consument het pakketje ontvangt op de button moet drukken om de betaling over te laten gaan naar de verkoper.
Ook ben ik omdat ik niet gehoord word en geen reactie krijg van Marktplaats kant eens gaan berichten op sociaal media / twitter / facebook maar ook daar totaal geen reactie.
Te bizar voor woorden!
Ik ben heel erg teleurgesteld dat ik nu dus niet mijn geld terug krijg en ga daar echt niet mee akkoord.
Ik als koper mag verwachten dat ik beschermd ben zeker na alle meldingen / acties welke ik ondernomen heb maar nergens medewerking krijg en laat staan gehoord word.
Na 4 weken strijden ben ik er moe van maar laat het er niet bij zitten want dit moet opgelost worden.
Marktplaats en het online betaalplatform moeten zich echt gaan schamen. Zo ga je niet met je klanten om.
Ik heb overal prints van gemaakt dus een heel dossier opgebouwd.
Hoe krijg ik nu mijn geld terug ??
Ik kijk uit naar jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Arno
Re: Marktplaats gelijk oversteken
Maar hoezo heeft u dan al aangegeven dat u het ontvangen heeft, voordat u het al ontvangen had? Dat mis ik een beetje in uw verhaal.
-
juliomariner
Maar als u overal screenshots van heeft, heeft u toch ook gegevens van de verkoper?
Heeft u dit binnen 7 dagen gemeld bij Online Betaalplatform dat u het pakket niet heeft ontvangen? Zo nee, dan wordt het geld overgemaakt aan de verkoper. Zie ook: https://help.marktplaats.nl/help/veilig ... en-serviceHoe werkt Gelijk Oversteken Service?
(....)
De verkoper verzendt het pakket en deelt de Track & Trace code in Mijn Berichten.
De koper bevestigt dat het pakket is ontvangen in Mijn Berichten.
Het geld wordt direct overgeboekt naar de verkoper.
Waar moet ik op letten bij Gelijk Oversteken?
Als de koper het pakket niet heeft ontvangen, moet dat binnen zeven dagen gemeld worden bij Online Betaalplatform via Mijn Berichten.
Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
-
atlas1302
Leg het probleem eens voor aan een jurist, hier gaan een heleboel dingen helemaal fout!
Als ik deze voorwaarde zo lees gaat er niet heel veel fout, echter 7 dagen is natuurlijk wel erg kort als je op een pakketje zit te wachten. Niet elke verkoper rent meteen naar het postkantoor.Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
Valt wel mee, doe zelf vrij veel transacties via MP, of 2ehands.nl/be en 9 van de 10 verkopers doen het pakketje na ontvangst van betaling de volgende dag op de post. Grotere bedragen (>100Euro) haal ik sowieso op.Als ik deze voorwaarde zo lees gaat er niet heel veel fout, echter 7 dagen is natuurlijk wel erg kort als je op een pakketje zit te wachten. Niet elke verkoper rent meteen naar het postkantoor.
-
atlas1302
Aan de voorwaarden van Marktplaats daar ligt het niet zo zeer aan, 7 dagen reageren nadat de verkoper de track & trace in mijn berichten heeft gedeeld. Dan begint de klok te lopen!
In dit geval is dat schijnbaar niet gebeurd, integendeel de verkoper werd aangezien door MP als niet betrouwbaar en de koper stond erbij en keek er naar. En toen ging het fout!
Hij heeft in ieder geval binnen 7 dagen kenbaar gemaakt, Ook heb ik 05-12-2017 direct Marktplaats een bericht gestuurd, dat er iets fout ging. Dus als ik het goed begrijp kan je alleen aangeven of het pakketje is aangekomen aan de hand van het track & trace nummer in je berichtenbox wat de verkoper heeft gedeeld binnen 7 dagen.
Dat nummer is er niet dan moet MP toch gewoon het betaalde bedrag storneren, er is geen transactie geweest en dat zal er ook nooit komen in dit geval tenminste.
In dit geval is dat schijnbaar niet gebeurd, integendeel de verkoper werd aangezien door MP als niet betrouwbaar en de koper stond erbij en keek er naar. En toen ging het fout!
Hij heeft in ieder geval binnen 7 dagen kenbaar gemaakt, Ook heb ik 05-12-2017 direct Marktplaats een bericht gestuurd, dat er iets fout ging. Dus als ik het goed begrijp kan je alleen aangeven of het pakketje is aangekomen aan de hand van het track & trace nummer in je berichtenbox wat de verkoper heeft gedeeld binnen 7 dagen.
Dat nummer is er niet dan moet MP toch gewoon het betaalde bedrag storneren, er is geen transactie geweest en dat zal er ook nooit komen in dit geval tenminste.
-
stofzuigertje
Dat de advertentie na verkoop verwijderd word doe ik ook altijd zelf al...
Maar gebruiker verwijderd, dat is lastiger verhaal.
Verder is binnen 7 dagen melden een probleem rond Kerst en Oud&nieuw afgelopen weken....
Ook de Post NL is leuk maar als ik DPD doe voor zware pakketten, of dat mag....
En wat als je pakje trager word bezorgd?
Marktplaats heeft leuke beveiliging maar je moet wel goed voorwaarden lezen en uitzoeken.
Ik wacht nog op antwoord of vragensteller zich aan deze vrij onbekende voorwaarden heeft gehouden.
Maar gebruiker verwijderd, dat is lastiger verhaal.
Verder is binnen 7 dagen melden een probleem rond Kerst en Oud&nieuw afgelopen weken....
Ook de Post NL is leuk maar als ik DPD doe voor zware pakketten, of dat mag....
En wat als je pakje trager word bezorgd?
Marktplaats heeft leuke beveiliging maar je moet wel goed voorwaarden lezen en uitzoeken.
Ik wacht nog op antwoord of vragensteller zich aan deze vrij onbekende voorwaarden heeft gehouden.
-
atlas1302
Als het track & tracenummer bekend is dan is zeker dat pakketje nog niet in huis, hoeveel klachten zien we voor bij komen van te laat bezorgen of helemaal niet. Dus dat is de zwakke schakel en iedereen begint op dag 6 te melden dat het pakketje nog steeds niet op de deurmat ligt.
Gaat MP dat allemaal betalen zonder gekibbel achter af, ik moet het allemaal nog gaan zien.
Gaat MP dat allemaal betalen zonder gekibbel achter af, ik moet het allemaal nog gaan zien.
Als dat zo is waarom houden e-bay en Paypal het dan wel vol. Geen klachten over de kopersgarantie bij e-bay.MP heeft dit leuk bedacht, maar dit systeem gaat het niet lang volhouden. Hoe makkelijk is het om aan te geven dat het je je aankoop nooit ontvangen hebt?
Ongeveer het zelfde meegemaakt bij e-bay, pakje niet ontvangen en voor ik met de verkoper verder in onderhandeling kon gaan was hij verdwenen.
Melding gemaakt en binnen 24 uur mijn geld terug.
Maar in dit geval heeft TS bij marktplaats aangegeven dat het ontvangen is en dus is het geld overgemaakt.bprosman schreef:Als dat zo is waarom houden e-bay en Paypal het dan wel vol. Geen klachten over de kopersgarantie bij e-bay.MP heeft dit leuk bedacht, maar dit systeem gaat het niet lang volhouden. Hoe makkelijk is het om aan te geven dat het je je aankoop nooit ontvangen hebt?
Ongeveer het zelfde meegemaakt bij e-bay, pakje niet ontvangen en voor ik met de verkoper verder in onderhandeling kon gaan was hij verdwenen.
Melding gemaakt en binnen 24 uur mijn geld terug.
Waar lees jij dat ? Ik haal dat er niet uit.Maar in dit geval heeft TS bij marktplaats aangegeven dat het ontvangen is en dus is het geld overgemaakt.
Ik begin nu zelf te twijfelen. Er staat dat TS de betaling heeft voldaan, maar dit kan uiteraard ook alleen de betaling aan marktplaats zijn en niet direct de afronding.
Geruzie verwijderd door moderatie.