| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meubelstuk betaald, maar nogmaals een rekening
Re: Meubelstuk betaald, maar nogmaals een rekening
laat het probleem bij de verkoper
u hebt een aanbetaling gedaan
als u later uw spullen op komt halen, ligt het voor de hand dat u het restant moet betalen voor u uw spullen meekrijgt
stuur hem en brief waarin u vraagt
1. waarom hij denkt dat u niet hebt betaald
2. dat het bewaren van bonnen niet wettelijk verplicht is
3. dat u uw spullen alleen maar mee had kunt krijgen als u eerst betaald had
4. dat u helemaal niets hoeft aan te tonen, maar dat zijn winkel al eisende partij maar aan moet tonen dat u niet betaald hebt, al was het alleen maar omdat u de spullen al 2 maanden in bezit hebt voor hij de conclusie trok dat u niet betaald zou hebben
van dat verhaal van de politie zou ik me niet te veel aantrekken
daar is hij of nooit geweest, of ze hebben hem weggestuurd met de mededeling dat ze niets voor hem konden betekenen
ps heeft u echt betaald?
u hebt een aanbetaling gedaan
als u later uw spullen op komt halen, ligt het voor de hand dat u het restant moet betalen voor u uw spullen meekrijgt
stuur hem en brief waarin u vraagt
1. waarom hij denkt dat u niet hebt betaald
2. dat het bewaren van bonnen niet wettelijk verplicht is
3. dat u uw spullen alleen maar mee had kunt krijgen als u eerst betaald had
4. dat u helemaal niets hoeft aan te tonen, maar dat zijn winkel al eisende partij maar aan moet tonen dat u niet betaald hebt, al was het alleen maar omdat u de spullen al 2 maanden in bezit hebt voor hij de conclusie trok dat u niet betaald zou hebben
van dat verhaal van de politie zou ik me niet te veel aantrekken
daar is hij of nooit geweest, of ze hebben hem weggestuurd met de mededeling dat ze niets voor hem konden betekenen
ps heeft u echt betaald?
@jordywiggie, doe verder maar h e l e m a a l nada, niks, er is betaald, je hebt je meubel meegekregen en de leverancier die ook aanbetaling vraagt, laat een klant echt niet gaan voordat de rest betaald is. Misschien heeft de man ergens een kastekort, maar dat is jouw zaak niet. Laat het voor wat het is; A. je hebt betaald; B. je hebt keurig je aanbetaling gedaan; C. je zwager was erbij. Voor jou moet deze zaak klaar zijn. Voor de meubelhandelaar trouwens ook. Geen idee waar dit gekocht is, maar laat het gaan. Voor de goede orde: kom zelf uit de meubelbranche en dit klinkt helemaal fout.
Zelf ook werkzaam geweest in meubelland en geen meubelboer of koning laat in een afhaalmagazijn een klant vertrekken zonder dat alles is betaald.
Wat er is gebeurt denk ik. Je hebt betaald, geld is in een zak verdwenen en niet afgedragen aan de baas. Geld kan nu de boeken opgemaakt worden niet terug gevonden worden. Is mij ook wel eens gebeurt. Maar geen haar op mijn hoofd die dan dacht het geld nog eens bij de klant te gaan vragen. Je hebt als winkel geen poot om op te staan wanneer de klant zegt, "maar dan had je het me toch ook niet meegegeven " ?
Wat er is gebeurt denk ik. Je hebt betaald, geld is in een zak verdwenen en niet afgedragen aan de baas. Geld kan nu de boeken opgemaakt worden niet terug gevonden worden. Is mij ook wel eens gebeurt. Maar geen haar op mijn hoofd die dan dacht het geld nog eens bij de klant te gaan vragen. Je hebt als winkel geen poot om op te staan wanneer de klant zegt, "maar dan had je het me toch ook niet meegegeven " ?
-
jordywiggie
Inmiddels tot tweemaal toe een herinnering ontvangen, de eerste hebben we retour gestuurd met de mededeling dat we deze betaald hebben op d.d. 29-03-2013. Na tweede herinnering heeft mijn vrouw contact opgenomen en is haar verteld dat we de som moeten voldoen en wij deze week een aanmaning ontvangen. We zijn er inmiddels helemaal klaar mee, maar komen geen steek verder!!
Hebben jullie "de goede man" in de tussentijd wel een brief geschreven dat er betaald is en dat jullie de aanmaning vol vertrouwen tegemoet zien en geen gebruik willen maken van een product wat al betaald is, (dus na de eerste brief) (met getuigen; hoeft er niet bij te worden vermeld dat dit uw zwager is) en dat dit toch niet hun normale manier van zakendoen is; oftewel: u moest: a. aanbetalen en b: bij afhalen/afleveren de rest betalen. Klaar. Dat de man een kastekort heeft hoeft hij niet op u te verhalen: misschien had één van de personeelsleden "wel trekt in een pilske". 't Is inderdaad verrekte jammer dat u door die verhuizing die bon niet meer heeft, maar kan gebeuren.jordywiggie schreef:Inmiddels tot tweemaal toe een herinnering ontvangen, de eerste hebben we retour gestuurd met de mededeling dat we deze betaald hebben op d.d. 29-03-2013. Na tweede herinnering heeft mijn vrouw contact opgenomen en is haar verteld dat we de som moeten voldoen en wij deze week een aanmaning ontvangen. We zijn er inmiddels helemaal klaar mee, maar komen geen steek verder!!
-
jordywiggie
Ja en ook gevraagd hoe ze erbij komen 2 maanden na dato dat wij niet betaald zouden hebben. Hierop echter geen reactie ontvangen.
het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je je meubels mee zou krijgen zonder eerst te betalen.
als het tot een rechtszaak zou komen wordt het ook een welles/nietes verhaal. Jij hebt echter een getuige die gezien hebt dat je eerst hebt betaald voor je het spul meekreeg, bij hun ontbreekt echter alleen het bewijs van betaling.
als het tot een rechtszaak zou komen wordt het ook een welles/nietes verhaal. Jij hebt echter een getuige die gezien hebt dat je eerst hebt betaald voor je het spul meekreeg, bij hun ontbreekt echter alleen het bewijs van betaling.
Je hebt, neem ik aan, nog wel de afschrijving van het te pinnen bedrag? Dat is dan waarschijnlijk hoger dan je normale opnames. Kan ook, als datum klopt, als bewijs dienen. Je gaat me toch niet vertellen dat je de afschrijvingen in je boekje (of internetbankieren niet meer hebt)? Maar dat is niet zo'n probleem; afschrijven bewaren banken 7 jaar, dus dat zou alsnog tevoorschijn kunnen worden gehaald. Succes en laat ze maar komen.jordywiggie schreef:Ja en ook gevraagd hoe ze erbij komen 2 maanden na dato dat wij niet betaald zouden hebben. Hierop echter geen reactie ontvangen.
-
jordywiggie
Die heb ik ook direct bijgevoegd, maar toch gaan ze een aanmaning sturen. Heb geen zin in een deurwaarder e.d., want zo ziet het er nu naar uit dat het daar op uit gaat draaien. Ik heb gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt en jullie advies opgevolgd. Maar nu?
Nou, nog een keertje dan, jordywiggie. Ten eerste: was het een peperduur (?) meubel (omdat je geen zin in een deurwaarder hebt) dus niet de moeite waard? Kan je als laatste 'redmiddel' dan aanraden je even met het Juridisch Loket in verbinding te stellen (is gratis) en hen advies te vragen wat je nog kan doen. http://www.juridischloket.nl
-
jordywiggie
Dank, dat ga ik dan maar doen.tenormin schreef:Nou, nog een keertje dan, jordywiggie. Ten eerste: was het een peperduur (?) meubel (omdat je geen zin in een deurwaarder hebt) dus niet de moeite waard? Kan je als laatste 'redmiddel' dan aanraden je even met het Juridisch Loket in verbinding te stellen (is gratis) en hen advies te vragen wat je nog kan doen. http://www.juridischloket.nl
Totaalbedrag was €1800,- (waarvan aanbetaling €400,-).
Nou, dat is een bedrag waarvan men zegt: niet gepiest en toch nat. Dus zal dat gepinde bedrag iets zijn wat je niet dagelijks doet en moet het er zelfs zonder hulp van het Juridisch Loket aantoonbaar zijn aan je "pingedrag" die dag? Je neemt toch niet elke dag €1400,00 uit de muur, denk ik dan?Dank, dat ga ik dan maar doen.
Totaalbedrag was €1800,- (waarvan aanbetaling €400,-).
Nu niks natuurlijk, hoewel het lijkt alsof je je wel een beetje makkelijk af gemaakt hebt.jordywiggie schreef:Die heb ik ook direct bijgevoegd, maar toch gaan ze een aanmaning sturen. Heb geen zin in een deurwaarder e.d., want zo ziet het er nu naar uit dat het daar op uit gaat draaien. Ik heb gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt en jullie advies opgevolgd. Maar nu?
De bal ligt bij de verkoper, niet bij jou, jij hoeft niks, tenzij je graag betalen wilt/bang bent/enz. dan betaal je lekker.
Komt er een dagvaarding, dan komt er een dagvaarding, uit angst betalen, terwijl je in je gelijk staat is dom.
Hoe zit het met degene die het geld van je aangepakt heeft? Hoe werd daarop gereageerd?
Die lijd misschien aan een selectief geheugenverliesHoe zit het met degene die het geld van je aangepakt heeft? Hoe werd daarop gereageerd?