LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn ex had 3 pensioenen en ik krijg niets ????

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
lochem01

mijn ex had 3 pensioenen en ik krijg niets ????

Ongelezen bericht door lochem01 »

Ben een paar jaar geleden gescheiden en mijn pensioen word straks gedeeld. Was 26 jaar getrouwd, dus een aardig bedrag.

Nu hoor ik van de 3 pensioenverzekeringen van mijn ex dat haar pensioen niet gedeeld wordt omdat het bedrag beneden 400, - euro per jaar is (het bedrag wat mij eigenlijk toekomt dus) Is wel 3 x 400,- = 1200,=

Als dit bedrag was opgebouwd bij 1 pensioen verzekering was is dus straks 1200,- per jaar rijker (bruto) Nu dus niet.

Wie herkent dit probleem en wat kan ik hier aan doen?

Hoor het graag.

Groeten Hans

Guusje61

Re: mijn ex had 3 pensioenen en ik krijg niets ????

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Sommige polissen lenen zich voor opsplitsing, maar met deze geringe waarde (per polis) zijn de kosten hoger dan dat ze ooit kunnen opbrengen.
Ik denk dat je wat deze polissen betreft beter je verlies kunt nemen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De waarde van de tijdens het huwelijk opgebouwde pensioenen zouden op het moment van scheiding meegenomen moeten worden in de verdeling. Dat kan door ofwel de pensioenen te verdelen in 'eigen' aanspraken, ofwel door een vordering op de ex-partner. Die vordering kan ofwel in een keer worden afgekocht, ofwel de vorm hebben van een maandelijkse toelage op het moment van uitkeren. Als je pensioen niet verdeeld is, dan zou je dus een aanspraak op je ex-partner moeten hebben, dus dan zou je maandelijks een deel van het pensioen moeten krijgen. Maar alles valt of staat met wat er indertijd is afgesproken tussen jou en je ex.

lochem01

Ongelezen bericht door lochem01 »

Tijdens de verdeling is er helaas niets opgenomen over de pensioenverdeling.
Dus weet niet wat nu nog de mogelijkheden zijn.

Is er uberhaupt nog wel iets mogelijk?

Gr. Hans

Gesloten