| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nasleep auto op naam terwijl de ander ermee reed,boetes enzo
Re: nasleep auto op naam terwijl de ander ermee reed,boetes enzo
De auto staat al bij de broer ,dacht ik te lezen.stofzuigertje schreef:Als je de auto nog op jou naam staat kun je deze opeisen en verkopen om de boetes te betalen.
Eventueel de Politie vragen of zij de auto, sleutels en papieren mogen zien en in beslag nemen wegens deze fraude.
Na verkoop is het hun probleem.
Zelfs de eventuele winst hoeft U niet af te dragen want de uren dat je hiermee bezig was kun je ook claimen.
Ik hoop dat deze voldoende waarde heeft voor U.
-
witte angora
Als het ding niks waard is (daarover heeft TS zich nog niet uit gelaten) schiet het ook niet op.Als je de auto nog op jou naam staat kun je deze opeisen en verkopen om de boetes te betalen.
Het belangrijkste is om in ieder geval nu na te gaan of aan alle verplichtingen voldaan zijn. Is de auto verzekerd, wordt de wegebbelasting betaald en is de auto APK gekeurd? Je broer is als kentekenhouder voor deze zaken verantwoordelijk. Verzekering en APK zijn op de website van het RDW te controleren.Mijn broer heeft een hele tijd geleden in goed vertrouwen een auto op zijn naam gezet terwijl de ander ermee zou gaan rijden.
Meer informatie (op een begrijpelijke manier uitgelegd) vind je op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
Lees de informatie goed door. Afhankelijk van wat er allemaal nog boven water komt kan dit nog verdere gevolgen hebben.
Voor zover ik wist wordt de katvanger zelf als medeplichtige aangewezen. Hij of zij had moeten weten dat het niet de bedoeling is dat je een auto op je naam zet voor iemand anders. Zeker wanneer daarvoor betaald wordt.
Een bekende van mijn zoon had dit ook gedaan en heeft een flinke boete hiervoor gekregen. Hij was ook met het 'goed vertrouwen' verhaal gekomen maar de rechter geloofde er niets van.
Voor de boetes in het verkeer ben je natuurlijk altijd verantwoordelijke, de auto staat op je naam.
Ik zou goed uitzoeken hoe je hier het best uitkomt voor je iets doet.
Isabel
Een bekende van mijn zoon had dit ook gedaan en heeft een flinke boete hiervoor gekregen. Hij was ook met het 'goed vertrouwen' verhaal gekomen maar de rechter geloofde er niets van.
Voor de boetes in het verkeer ben je natuurlijk altijd verantwoordelijke, de auto staat op je naam.
Ik zou goed uitzoeken hoe je hier het best uitkomt voor je iets doet.
Isabel
-
adSolvendum
Het goed vertrouwen wordt aardig onderbouwd door naar de politie te gaan.
Wanneer broer afwacht, zal wanneer eventueel de poep de ventilator raakt, goed vertrouwen eerder als uitvlucht betracht worden dan als waarheid, er is dan immers niets wat op waarheid wijst.
Wanneer broer afwacht, zal wanneer eventueel de poep de ventilator raakt, goed vertrouwen eerder als uitvlucht betracht worden dan als waarheid, er is dan immers niets wat op waarheid wijst.
dat is natuurlijk een goed puntHet goed vertrouwen wordt aardig onderbouwd door naar de politie te gaan.
Allereerst bedankt voor jullie reacties,We hebben uiteindelijk besloten om het hierbij te laten.We hebben contact gehad met de politie en deze heeft nagekeken of de auto ergens bij betrokken is geweest,dit bleek niet zo te zijn.Ook hebben zij genoteerd dat mijn broer pas vanaf afgelopen zondag daadwerkelijk de auto weer in bezit heeft,zodat eventuele "misdrijven" niet gerelateerd zijn aan hem.Omdat degene die dit kunstje geflikt heeft in geen velden of wegen meer te bekennen is en haar 06 en email opgeheven heeft is het in onze ogen een te lange strijd om aan te gaan(dit ook vanwege ziekte bij mijn ouders).Mijn broer is het nu wel duidelijk door deze dure les dat hij dit soort dingen hopelijk nooit meer doet .De auto wordt verkocht en met dat geld kan hij een deel van de geleden schade dekken,de rest is een duur lesje voor hem.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en wie weet tot een volgende keer.
Groet Jansuuuh
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en wie weet tot een volgende keer.
Groet Jansuuuh
Blijft nog een ding over: als ik een katvanger zou hebben voor mijn auto, laat ik die echt niet ergens staan, maar blijf er gewoon mee doorrijden, reageren op mailtjes : vergeet het maar, telefoon beantwoorden: vergeet het maar, Maw is het probleem van de katvanger en niet het mijne, dus heb zo mijn twijfels over dit hele gebeuren. Na de eerste bon, die niet betaald wordt, gaan bij mij alle bellen rinkelen en wordt de auto aangegeven als gestolen. Trouwens hoe zat het met de verzekering, wegenbelasting, apk, loopt aardig in de papieren als deze zaken niet in orde zijn, en ja die bonnen volgen automatisch toch
"en wordt de auto aangegeven als gestolen", tuurlijk, jij gaat een potje zitten liegen bij de politie ,die daar achter komt en jou een boete geeft voor het doen van een valse aangifte.