| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe badkamer na scheiding
Nieuwe badkamer na scheiding
Mijn partner en ik gaan uit elkaar (daar zitten we nu middenin), maar zijn de afgelopen 6 maanden nog wel met een nieuwe badkamer bezig geweest. Zij heeft hier vooral de lead in gehad en ik heb zeker niks getekend en zij weet het niet meer zeker. We hebben wel een samenlevingscontract maar verder niet getrouwd of geregistreerd partnerschap (wel 2 kinderen). Ik blijf in ons huidige huis wonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte meer aan de nieuwe badkamer. Mijn vraag is nu dus... volgens mij zit ik zelf nergens aan vast, want ik heb in ieder geval nergens voor getekend. Is dat ook echt zo... of zit ik (of zitten we... of zit zij) wel ergens aan vast als zij 'iets' heeft getekend aangezien we een samenlevingscontract hebben?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2017 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
-
NeoDutchio
Re: Nieuwe badkamer na scheiding
Als uw toekomstige ex iets getekend heeft zit u daar aan vast. Maar kom er eerst maar eens achter of er ergens iets getekend is.
Ja, inderdaad... daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar... gaan we maar uitzoeken dan. Stel echter even dat zij wel 'iets' heeft getekend, zit ik daar dus ook aan vast begrijp ik? Het is dus niet nodig dat we allebei voor de nieuwe badkamer hebben getekend? Of dat als alleen zij heeft getekend, ook alleen zij eraan vastzit?
Texico schreef:Mijn partner en ik gaan uit elkaar (daar zitten we nu middenin), maar zijn de afgelopen 6 maanden nog wel met een nieuwe badkamer bezig geweest. Zij heeft hier vooral de lead in gehad en ik heb zeker niks getekend en zij weet het niet meer zeker. We hebben wel een samenlevingscontract maar verder niet getrouwd of geregistreerd partnerschap (wel 2 kinderen). Ik blijf in ons huidige huis wonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte meer aan de nieuwe badkamer. Mijn vraag is nu dus... volgens mij zit ik zelf nergens aan vast, want ik heb in ieder geval nergens voor getekend. Is dat ook echt zo... of zit ik (of zitten we... of zit zij) wel ergens aan vast als zij 'iets' heeft getekend aangezien we een samenlevingscontract hebben?
' Ik blijf in ons huidige huis wonen, maar ik heb eerlijk gezegd geen behoefte meer aan de nieuwe badkamer' . Dan neemt zij die badkamer toch mee
Ik wil ook helemaal niet flauw doen, we gaan als vrienden uit elkaar... of tenminste, we hebben geen ruzie... ik gun haar het allerbeste. Ik ben gewoon benieuwd wat mijn (of onze) rechten hierin zijn. Als het kan dat zij (het merendeel) van de badkamer in haar nieuwe huis kan laten plaatsen, is dat ook prima wat mij betreft.
In principe eindigt met het samenlevingscontract ook de aansprakelijkheid van de schulden die de partner heeft gemaakt. Concreet houdt dat in dat als uw (ex) partner heeft getekend, zij de badkamer moet betalen terwijl die bij u in huis wordt geinstalleerd. Dat is natuurlijk niet heel fair, maar wel de situatie. U kunt dan in de beeindigingsovereenkomst opnemen dat u de kosten vergoedt.
Hoor ik zo vaak deze verhalen. Waarom ga je dan uit elkaar en doe je dit je kinderen aan?Texico schreef:Ik wil ook helemaal niet flauw doen, we gaan als vrienden uit elkaar... of tenminste, we hebben geen ruzie... ik gun haar het allerbeste. Ik ben gewoon benieuwd wat mijn (of onze) rechten hierin zijn. Als het kan dat zij (het merendeel) van de badkamer in haar nieuwe huis kan laten plaatsen, is dat ook prima wat mij betreft.
Ja, goeie vraag en hierin geef ik je helemaal gelijk maar deze vraag kun je beter aan mijn ex-partner stellen... het was niet mijn keuze, het ging voor mij goed genoeg om in ieder geval voor de kinderen door te gaan.olaf79 schreef:Hoor ik zo vaak deze verhalen. Waarom ga je dan uit elkaar en doe je dit je kinderen aan?Texico schreef:Ik wil ook helemaal niet flauw doen, we gaan als vrienden uit elkaar... of tenminste, we hebben geen ruzie... ik gun haar het allerbeste. Ik ben gewoon benieuwd wat mijn (of onze) rechten hierin zijn. Als het kan dat zij (het merendeel) van de badkamer in haar nieuwe huis kan laten plaatsen, is dat ook prima wat mij betreft.
Maar goed, waarom je uit elkaar gaat interreseeerd ons eigenlijk helemaal niets.
Als je als echte vrienden uit elkaar gaat betaal je ieder de helf, of nog mooier, diegene welke de badkamer "krijgt" het grootste deel. Daar ga je dan ook geen gedoe over maken.
Beetje flauw om nu aan te geven dat je geen badkamer meer wilt in je huis, terwijl die wel vast verbonden is met je toekomstige woning.
En een badkamer lijkt me op zich toch wel handig.
Als je als echte vrienden uit elkaar gaat betaal je ieder de helf, of nog mooier, diegene welke de badkamer "krijgt" het grootste deel. Daar ga je dan ook geen gedoe over maken.
Beetje flauw om nu aan te geven dat je geen badkamer meer wilt in je huis, terwijl die wel vast verbonden is met je toekomstige woning.
En een badkamer lijkt me op zich toch wel handig.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ok, ik weet even genoeg... bedankt voor alle reacties.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
opdrachten gegeven tijdens het huwelijk/samenwonen zijn voor u beidden, niet dus voor degeen die getekend heeft, die handtekening is voor de wet dus voor u samen...
als u geen behoefte heeft aan de nieuwe badkamer maar uw toekomstige ex wel dan kunt u inderling overeen komen dat zij de/het kontrakt overneemt op haar naam, leg dit dan wel kontraktueel vast tussen uw beidden...
als u geen behoefte heeft aan de nieuwe badkamer maar uw toekomstige ex wel dan kunt u inderling overeen komen dat zij de/het kontrakt overneemt op haar naam, leg dit dan wel kontraktueel vast tussen uw beidden...
Precies, of sterker nog, de verkoper met de gebakken peren te laten zitten.Mucha schreef:Jullie hebben samen besloten die nieuwe badkamer te laten (ver) bouwen.
Dan zou het niet eerlijk zijn om vervolgens alles in haar schoenen te schuiven.
Ik ken die berichten wel "we vinden elkaar niet meer lief, dus houdt je speciaal bestelde spullen maar"
-
anja.de-leeuw
Ik vind het volkomen logisch dat u deze vraag stelt, het een en ander is afhankelijk van wanneer jullie de badkamer hebben aangeschaft. Maar ook wat er in jullie samenlevingscontract aan afspraken zijn gemaakt. Tevens kun je kijken of er bij de badkamerhandelaar in de contractuele bijlage iets staat over ontbinding. Puur gezien denk ik dat jullie beiden aansprakelijk zijn voor de aankoop van de badkamer, maar daar moet echt iemand naar kijken. b.v. een advocaat kan hier daadwerkelijk uitspraak over doen. Maar start eerst eens bij de badkamer leverancier, wellicht dat het contract ontbonden kan worden, geheel of gedeeltelijk, en zo niet, dan moeten jullie samen hieruit komen wellicht met behulp van advocaat (rechtsbijstand b.v.) trek u niets aan van het negatieve commentaar wat gratis hieronder wordt gegeven, helaas is dit je overkomen, alles is zonder dit commentaar al lastig genoeg.