LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS sluit mij af zonder geldige reden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jaccobroer

NS sluit mij af zonder geldige reden

Ongelezen bericht door jaccobroer »

Beste Radar,

Meer dan een jaar lang heb ik al een 1e klas weekendvrij abonnement bij de NS. Nooit problemen gehad, en is altijd goed verlopen.
Echter wilde ik gisten in checken om naar huis te gaan. Dit was echter niet mogelijk. Mijn abonnement was geblokkeerd wegens openstaande facturen.
Ik heb de NS opgebeld wat precies het probleem was, zij zeiden mij dat de maanden Juli & Augustus niet betaald zijn.

Ik heb dit na gekeken in mijn internetbankieren app, en deze zijn dus wel betaald, maar hun kunnen de betalingen niet terug vinden in hun systeem. Ik heb de rekening nummers gecontroleerd en de betalingskenmerken. En deze zijn allemaal juist ingevuld.

De mevrouw van NS vertelde mij dat ik deze bewijzen moet opsturen naar de financiële administratie. Maar als ik vraag wat er gebeurd met mijn abonnement, zeggen ze deze blijft geblokkeerd. En als het blijkt dat u wel betaald heeft dient u een nieuwe OV-kaart aan te schaffen en daarop een nieuw abonnement te nemen. Dit vind ik zeer vreemd, omdat ik voldaan heb aan de voorwaarden van NS en ik netjes elke maand betaald heb. En dan zou ik door een fout van de NS een nieuwe kaart moeten aanschaffen en opnieuw een abonnement aan moeten schaffen. Ik had korting omdat ik een vaste klant ben bij NS, toen ik hier na vroeg zei mevrouw. Deze komt te vervallen omdat u een nieuw abonnement aanschaft.

Mijn vraag is, wat kan ik hier het beste mee? Ik heb alle bewijzen en vind dat NS mijn abonnement weer moet actieveren op de kaart waar hij opstond met dezelfde korting die ik had. Ik ben niet te kort geschoten, en hun hebben door een administratieve fout mijn abonnement geblokkeerd. Kan ik hier tegen ook juridische stappen ondernemen? Omdat zij zonder geldige reden contractbreuk hebben gepleegd?

Met vriendelijke groet,
Jacco Broer

Brahms

Re: NS sluit mij af zonder geldige reden

Ongelezen bericht door Brahms »

De NS heeft ook een forum, probeer het daar eens als je er met de klantenservice niet uitkomt. Doorgaans wordt er door het webcare team snel gereageerd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nieuwe kaart is onzin binnen de 5 jaren als deze verder goed werkte.

Gewoon Brahms volgen en meld op forum volledige verhaal.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

jaccobroer schreef:Kan ik hier tegen ook juridische stappen ondernemen?
Ja, uiteraard, maar kijk eerst eens of je er uitkomt door een klachtenbrief te sturen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dien een klacht in bij de NS, stel hun in gebreke en voeg de betaalbewijzen toe bij uw klacht. Daarna zullen ze heel snel eieren kiezen voor hun geld want indien u echt betaald heeft, hebben zij zich niet aan de overeenkomst gehouden en zijn ze verantwoordelijk voor al uw schade inclusief vervallen kortingen e.d.

Nadat u uw klacht heeft ingediend zal de NS hoogst waarschijnlijk excuses maken en direct uw abonnement herstellen. De mevrouw van de telefoon dienst moet u niet zo serieus nemen.

Gesloten