LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbekend financieel adviesburo stuurt rekening

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Rastaplan

Onbekend financieel adviesburo stuurt rekening

Ongelezen bericht door Rastaplan »

Een kennis van mij kreeg een rekening van in de 90 euro van een onbekend financieel adviesburo. De brief bevatte een mededeling dat er mutatiekosten gemaakt waren en dat hij ingedeeld was in een bepaald tarief en een bepaald serviceniveau. Of hij maar even wil betalen, hij mag ook maandelijks betalen voor een vast bedrag.
Hij heeft nooit eerder met dit buro te maken gehad, geen verzekeringen/financien lopen daar, en heeft geen idee waarom hij die brief krijgt. Hij woont wel in een ouderenvoorziening wat een makkelijk doelwit is voor bepaalde mensen.
Er staat wel bij dat ze 112,50 per uur rekenen. Als je ze belt dat het niet klopt kan het dus ook nog eens zijn dat je een rekening opgestuurd krijgt. Het kan gewoon een fout zijn van dit bureau, maar het kan evengoed een truc zijn. Hoe hiermee aan te vangen?

tenormin

Re: Onbekend financieel adviesburo stuurt rekening

Ongelezen bericht door tenormin »

Er moet toch wel ergens een naam van dit "bureau" op de rekening staan. Telefoon wel zo te lezen. Als u een naam geeft kunt u zelf of iemand van ons even doorzoeken op de site of het een kwestie van "truckage" is, om een net woord te gebruiken. Niet zomaar gaan betalen.

Rastaplan

Er staat Peramaker op de nota, met een verwijzing naar www.peramaker.nl

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar even in contact treden met de ouderenvoorziening waar hij woont en hen vragen of zij op de hoogte zijn van deze vorm van "klantenbinding". Het is duidelijk een soort zorgaanbieder. Heeft uw kennis absoluut nergens ooit op gereageerd, dan het gewoon voor gezien houden en de hele boel negeren.

Rastaplan

Bedankt voor uw antwoorden. Ik zal het doorgeven.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik die site bekijk denk ik als eerste 'administratief' foutje.

Je gaat, als je oplichter bent, niet met naam en toenaam trots op een website staan.

Ik zou ze even bellen, of een mailtje sturen - en vragen om toelichting daar uw kennis kennelijk nog nooit zaken met ze heeft gedaan....

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Guardian72 schreef:Ik zou ze even bellen, of een mailtje sturen
Zucht ..... Hoe vaak blijven mensen nog zo'n advies geven? NOOIT bellen. Elke dan gemaakte afspraak is niet bewijsbaar. Alles schriftelijk doen.

Gesloten