Dank je wel alvast
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onder bewind
Onder bewind
Hallo allemaal, ik hoop dat hier iemand is die mijn tips kan geven. Het is namelijk zo ik sta nu een 7 maanden onder bewind. Tot 3 jaar geleden zat ik in de wsnp 2 maanden voor het afgelopen zou zijn ben ik daaruit gezet, waardoor al mijn schulden weer terug zijn nu denk ik 45000. Nu sta ik dus onder bewind maar wat een hel is dat. Heb al 3 Keer geen kinderbijslag gehad krijg 30 pw met een kind en man. We zitten nu in de bijstand en parttime werk. Maar de schulden is zo hoog dat er nu 3 beslag legingen op de uitkering zitten en de kosten lopen hoog op. Ondertussen heb ik half haar huurachterstand. En zaterdag word ik afgesloten van tv en internet. Vandaag kreeg ik dus een mail dat de uitkering en inkomsten zo laag zijn dat hij geen leefgeld meer kan overmaken om mijn huur en energie te betalen en achterstand ervan. En dat hij telfort dus niet kan betalen. Dat is Bull **** maar goed dat ten zeide. Er komen deze week 3 inkomsten binnen dus lijkt me allemaal sterk. Maar mensen mijn vraag kan en mag hij mijn kinderbijslag inhouden???? Me kind is 8 en dus echt kleding nodig.... En mag hij me weekgeld zomaar stopzetten? Hoe ga ik nu leven? Met voedselbank alleen red ik het echt niet hoor. Ik vind dit gewoon allemaal niet kloppen. En weet iemand of er een mogelijkheid is om toch weer de schuldhulpverlening in te kunnen gaan? Mijn bewind voeder zegt nee na 10 jaar pas en ander zegt weer 5 jaar. Maar ik heb zo veel schulden geen normaal mens kan dat zelf oplossen alles loopt door en door er moet toch een mogelijkheid zijn om een 2de kans te krijgen? Wat is dit allemaal hier in Nederland. Ajb mensen reageer alleen als het zinvol is verwijten enzo zit ik niet op te wachten os al erg genoeg dit.
Dank je wel alvast
Dank je wel alvast
-
Bor Komorovski
Re: Onder bewind
Ze heeft recht op de beslagvrije voet, zie http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=14 Aan dat bedrag mogen de schuldeisers en beslagleggers niet komen, aan het meerdere wel. Ook beslagleggingskosten en salaris curator mag daar niet uit betaald worden. Anderzijds is het niet veel en wordt de schuldenaar geacht daarvan te (kunnen/moeten)leven.
Wat betreft een nieuwe schuldsanering, daar heeft TS inderdaad pas na 10 jaar recht op, tenzij de oude regeling beeindigd was om redenen die TS niet waren toe te rekenen. Dus er moet gekeken worden naar de reden waarom TS 'uit de schuldsanering is gezet'. Meestal is dat vanwege het maken van nieuwe schulden en dan is de beeindiging wel aan de schuldenaar toe te rekenen.
Wellicht kan je kijken of be beslagvrije voet te laag is oid maar in principe zal het beslag door blijven lopen, tot er een nieuwe schuldsaneringsregeling is of de schulden zijn afbetaald. Het klinkt erg zuur maar TS zal in principe de tering naar de nering moeten zetten.
Wat betreft een nieuwe schuldsanering, daar heeft TS inderdaad pas na 10 jaar recht op, tenzij de oude regeling beeindigd was om redenen die TS niet waren toe te rekenen. Dus er moet gekeken worden naar de reden waarom TS 'uit de schuldsanering is gezet'. Meestal is dat vanwege het maken van nieuwe schulden en dan is de beeindiging wel aan de schuldenaar toe te rekenen.
Wellicht kan je kijken of be beslagvrije voet te laag is oid maar in principe zal het beslag door blijven lopen, tot er een nieuwe schuldsaneringsregeling is of de schulden zijn afbetaald. Het klinkt erg zuur maar TS zal in principe de tering naar de nering moeten zetten.
-
Annikaatje
Re: Onder bewind
Pff supervervelende situatie. Misschien kunt u (als tussenoplossing) voor uw kind kleding van familie of vrienden "krijgen"? Dus bijv vrienden met een kindje van 10, wat die niet meer past! Deden wij vroeger altijd. Is dat probleem iig opgelost, want hij heeft inderdaad kleding nodig, net als iedereen.Mascha33 schreef:En weet iemand of er een mogelijkheid is om toch weer de schuldhulpverlening in te kunnen gaan? Mijn bewind voeder zegt nee na 10 jaar pas en ander zegt weer 5 jaar. Maar ik heb zo veel schulden geen normaal mens kan dat zelf oplossen alles loopt door en door er moet toch een mogelijkheid zijn om een 2de kans te krijgen?
Verder bent u dus uit de schuldsanering gezet, mag ik vragen waarom?
En, ik begrijp dat 't niet leuk is om te horen, die schuld hebt u natuurlijk wel zelf veroorzaakt. In de schuldsanering wordt u erg geholpen, omdat iedereen een tweede kans kan krijgen, maar uiteindelijk is dat een groot privilege want u hebt de schulden waarschijnlijk zelf gemaakt? Maar dan kom je weer uit bij de vraag: waarom bent u uit het traject gezet?