| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oneerlijke verrijking kinderkoepel
oneerlijke verrijking kinderkoepel
Ik heb twee kinderen die , zo nu en dan, overblijven op school.
om daar te kunnen overblijven moet je een bepaald bedrag betalen aan de Kinderkoepel. zij zorgen dat er een overblijfmoeder op school is, die een oogje in het zeil houdt.
Nu zit mijn oudste in groep acht en heeft nog 22 strippen over van zijn 30 strippen kaart. Hij heeft dus een stuk minder over gebleven als we hadden gedacht.
Nu dacht ik dat de resterende strippen aan het eind van het schooljaar wel op naam van de jongste zouden overgaan.
Helaas is dat dus niet mogelijk. Ik heb de algemene voorwaarden erop nageslagen en dit staat inderdaad zo vermeld.
Ik vraag me eigen alleen af of het hier niet onredelijk bezwarend is. Uiteraard hadden we geen 30 strippenkaart hoeven kopen en staat het vermeld in de voorwaarden, maar als iedere ouder aan het eind van het jaar strippen overheeft is dit wel erg makkelijk geld verdienen.
zeker als er zoals in mijn geval nog een tweede kind op dezelfde school zit.
Het gaat niet om heel veel geld, maar het principe. In mijn ogen zijn het bij de kinderkoepel niet erg klantvriendelijk
Kan dit allemaal zomaar?
om daar te kunnen overblijven moet je een bepaald bedrag betalen aan de Kinderkoepel. zij zorgen dat er een overblijfmoeder op school is, die een oogje in het zeil houdt.
Nu zit mijn oudste in groep acht en heeft nog 22 strippen over van zijn 30 strippen kaart. Hij heeft dus een stuk minder over gebleven als we hadden gedacht.
Nu dacht ik dat de resterende strippen aan het eind van het schooljaar wel op naam van de jongste zouden overgaan.
Helaas is dat dus niet mogelijk. Ik heb de algemene voorwaarden erop nageslagen en dit staat inderdaad zo vermeld.
Ik vraag me eigen alleen af of het hier niet onredelijk bezwarend is. Uiteraard hadden we geen 30 strippenkaart hoeven kopen en staat het vermeld in de voorwaarden, maar als iedere ouder aan het eind van het jaar strippen overheeft is dit wel erg makkelijk geld verdienen.
zeker als er zoals in mijn geval nog een tweede kind op dezelfde school zit.
Het gaat niet om heel veel geld, maar het principe. In mijn ogen zijn het bij de kinderkoepel niet erg klantvriendelijk
Kan dit allemaal zomaar?
Laatst gewijzigd door kokka op 21 mar 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: oneerlijke verrijking kinderkoepel
Tsja, het is niet heel netjes, maar lijkt mij niet verboden. Net als dat je van een tienbadenkaart bij het zwembad vaak geen geld terug krijgt als je aan het einde van het seizoen nog strippen over hebt.
Tsja, dit is inherent aan een strippenkaart. Geld terug is bij zo'n systeem vrijwel nooit een optie. Als de aanname was dat de strippen wel overdraagbaar zouden zijn, was dat nu juist wat gecheckt had moeten worden.
Zelfs als ervaren forumhanger trap je af en toe nog in de valkuilen van de aannames
Zelfs als ervaren forumhanger trap je af en toe nog in de valkuilen van de aannames
TS wil ook helemaal geen geld terug.Moneyman schreef:Tsja, dit is inherent aan een strippenkaart. Geld terug is bij zo'n systeem vrijwel nooit een optie.
In mijn beleving stond de ouderwetse strippenkaart niet op naam, en kon je (net zo als de 10-banen kaart in het zwembad) iemand anders er gebruik van laten maken.
Sorry, vergeten erbij te zetten. Uit de OP maak ik op dat de kaart op naam staat. Dan is overdraagbaarheid meestal ook niet mogelijk - en in ieder geval iets om vooraf na te vragen, als het belangrijk voor je is.
offtopic, maar wel relevant: vraag of ze binnenkort het continue rooster gaan invoeren. dan ben je van het hele probleem van de overblijfkosten af.
Het is inderdaad waar dat ik me wat beter had moeten inlezen, en ik had ook zeker een betere inschatting kunnen maken over de benodigde strippen.
Ik kan me voorstellen dat ze geen geld terug geven, maar de strippen van mn jongste komen van dezelfde rekening en staan in hetzelfde ouderprofiel. Ik begrijp niet, buiten de zelfverijking dan, waarom ze die strippen niet overhevelen. Desnoods tegen een vergoeding voor administratiekosten.
Ik kan me voorstellen dat ze geen geld terug geven, maar de strippen van mn jongste komen van dezelfde rekening en staan in hetzelfde ouderprofiel. Ik begrijp niet, buiten de zelfverijking dan, waarom ze die strippen niet overhevelen. Desnoods tegen een vergoeding voor administratiekosten.
Er zit natuurlijk gewoon een businessmodel achter. Dat lijkt me ook logisch. De eventuele vervallen strippen vormen daar een onderdeel van. Natuurlijk kan je van mening zijn dat het sympathieker is om ze gewoon over te laten dragen of terug te betalen, maar dat zou gewoon betekenen dat de prijs per strip weer iets omhoog gaat. Daarmee worden ook degenen die wél goed opletten "gestraft".
Om de kinderkoepel nu gelijk maar tot dieven te bestempelen omdat zij je houden aan datgene wat je zelf volledig vrijwillig met hen overeen bent gekomen, is natuurlijk gewoon onzinnig.
Om de kinderkoepel nu gelijk maar tot dieven te bestempelen omdat zij je houden aan datgene wat je zelf volledig vrijwillig met hen overeen bent gekomen, is natuurlijk gewoon onzinnig.
Je hebt zeker een punt.
Als het een sociaal en klantvriendelijke club zou zijn, zouden ze er geen probleem van moeten maken de overgebleven strips over te zetten van ene naar het andere kind. Maar hun eigen regeltjes, welke geheel in hun voordeel werken, houden dat nu net tegen.......
In het ergste (lees: theoretische) geval gooi je 20 strippen weg, en koop je gelijktijdig 30 nieuwe strippen voor het jongste kind. Commercieel gezien zijn ze dan prima bezig.
In het ergste (lees: theoretische) geval gooi je 20 strippen weg, en koop je gelijktijdig 30 nieuwe strippen voor het jongste kind. Commercieel gezien zijn ze dan prima bezig.
Dat is exact wat er gaat gebeuren. De jonste is toe aan een nieuwe kaart. De oudste heeft inderdaad zo rond de 20 strippen over.
Op deze manier houden ze toch mooi een hoop geld in hun zak. Zeker omdat dit dus bij alle ouders gebeurt, al zal niet iedereen zo dom zij om zoveel strippen te kopen
Op deze manier houden ze toch mooi een hoop geld in hun zak. Zeker omdat dit dus bij alle ouders gebeurt, al zal niet iedereen zo dom zij om zoveel strippen te kopen
Ik lees de woorden oneerlijke verrijking , dieven en onredelijk bezwarend . Volkomen onterecht. Het document 'Producten en Prijzen' van dit bedrijf is slechts één A4-tje en daar staat alle klip en klaar in. U bent degene die de keuze voor een bepaald product maakt. En voor de bijbehorende voorwaarden.
Dat die keuze nu toevallig niet zo gunstig uitpakt kan als vervelend ervaren worden. Dat snap ik. Maar om met de bovenstaande zware woorden richting de Kinderkoepel aan te komen is niet fair. U kunt dan beter de hand in eigen boezem steken en een volgende keer kiezen voor incidentele afnames of een stippenkaart met minder strippen.
Dat die keuze nu toevallig niet zo gunstig uitpakt kan als vervelend ervaren worden. Dat snap ik. Maar om met de bovenstaande zware woorden richting de Kinderkoepel aan te komen is niet fair. U kunt dan beter de hand in eigen boezem steken en een volgende keer kiezen voor incidentele afnames of een stippenkaart met minder strippen.
Die regels werken óók in het voordeel van de klant, zoals ik al eerder uitgelegd heb. Altijd gelijk met het vingertje naar een bedrijf wat helder is over wat ze verkopen en onder welke voorwaarden, vind ik volkomen onterecht. Ik zie niet in waarom ze daarom klantonvriendelijk en asociaal zouden zijnBL2 schreef:Als het een sociaal en klantvriendelijke club zou zijn, zouden ze er geen probleem van moeten maken de overgebleven strips over te zetten van ene naar het andere kind. Maar hun eigen regeltjes, welke geheel in hun voordeel werken, houden dat nu net tegen.......
als je het hele topic gelezen zou hebben, dan zie je dat ik dat dus ook wel degelijk doe.Klaas Jan schreef: U kunt dan beter de hand in eigen boezem steken en een volgende keer kiezen voor incidentele afnames of een stippenkaart met minder strippen.
het onredelijk bezwarend was overigens een vraag.
Ik lees het hele topic prima hoor en lees dat u ondertussen het woord diefstal hebt veranderd in niet erg klantvriendelijk. Dat is een goed begin, qua woordkeuze dan. Blijft staan oneerlijke verrijking wat vooral een oneerlijke formulering is naar de Kinderkoepel toe.
En de suggestie van 'erg makkelijk geld verdienen' kunt u niet bij de organisatie neer leggen want u maakte zelf geen handige keuze. Dat geeft u zelf ook aan zo lees ik.
En de suggestie van 'erg makkelijk geld verdienen' kunt u niet bij de organisatie neer leggen want u maakte zelf geen handige keuze. Dat geeft u zelf ook aan zo lees ik.
Die conclusie is niet zo waterdicht. Evengoed kan het bedrag van de ongebruikte strippen bij iemand met diepe zakken belanden.Moneyman schreef:Natuurlijk kan je van mening zijn dat het sympathieker is om ze gewoon over te laten dragen of terug te betalen, maar dat zou gewoon betekenen dat de prijs per strip weer iets omhoog gaat..
Natuurlijk 16.16again schreef:Die conclusie is niet zo waterdicht. Evengoed kan het bedrag van de ongebruikte strippen bij iemand met diepe zakken belanden.Moneyman schreef:Natuurlijk kan je van mening zijn dat het sympathieker is om ze gewoon over te laten dragen of terug te betalen, maar dat zou gewoon betekenen dat de prijs per strip weer iets omhoog gaat..
Doorgaans zorgt de top van het bedrijfsleven erg goed voor zich zelf.
Natuurlijk is dat hier niet anders, op ben je echt zo naief om te veronderstellen dat "voordeeltjes" 1 op 1 teruggeven worden aan de klanten?
Natuurlijk is dat hier niet anders, op ben je echt zo naief om te veronderstellen dat "voordeeltjes" 1 op 1 teruggeven worden aan de klanten?
ik vind persoonlijk dat de bijna drie euro per kind al genoeg is, er zitten vaak meer als 20 kinderen op 1 of 2 overblijf moeders. deze dames krijgen hier een tientje voor. verder moet je zelf brood en drinken meegeven dus veel kosten maken ze niet. Per dag is dat al 40 of 50 euro voor de overhead van de organisatie. Kinderkoepel doet alle scholen hier in de buurt. als het businessmodel dan ook gebaseerd is op sufferds die teveel strippen kopen vind ik dat niet correct.
Een 30 strippenkaart op naam is de enige mogelijkheid om je kind te laten overblijven?
Of had je ook bv. een 10 strippenkaart kunnen kopen of per keer kunnen betalen.
Als er een mogelijkheid was om minder strippen per keer te kopen, dan heb je een inschattingsfout gemaakt.
Dan kan iedereen de goedkoopste kaart kiezen, want je krijgt toch je geld terug.
De kaart is volgens de algemene voorwaarden niet overdraagbaar.
Je vindt het onredelijk dat broertje de kaart niet kan overnemen.
Wat nu als er geen broertje op school was?
Had je de kaart dan aan een ander kunnen verkopen?
Of had je ook bv. een 10 strippenkaart kunnen kopen of per keer kunnen betalen.
Als er een mogelijkheid was om minder strippen per keer te kopen, dan heb je een inschattingsfout gemaakt.
Dan kan iedereen de goedkoopste kaart kiezen, want je krijgt toch je geld terug.
De kaart is volgens de algemene voorwaarden niet overdraagbaar.
Je vindt het onredelijk dat broertje de kaart niet kan overnemen.
Wat nu als er geen broertje op school was?
Had je de kaart dan aan een ander kunnen verkopen?