LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online schoenenwinkel Fam-Brilleman.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
eewold

Online schoenenwinkel Fam-Brilleman.nl

Ongelezen bericht door eewold »

Op 17 juni jl. heb ik schoenen besteld op de website van Fam-Brilleman.nl. Direct daarna kreeg ik een bevestiging dat ik betaald heb, zie hierna.

Order No.:7LJ-d1d30482eeww-fp16Seller website:fam-brilleman.nlPayment Date&Time:2017-06-17 13:31Amount:77.04 EURPayment No.:YKF1706171335009515

Bij controle op mijn Visa rekening zag ik dat er €83,33 is afgeschreven i.p.v. de afgesproken €77,04.
Kort daarna heb ik Brilleman gemaild met de vraag waarom er teveel is afgetrokken.
Daarop heb ik tot op heden nog geen reactie gehad.
Vandaag zijn er schoenen gearriveerd. Het zijn echter hele andere schoenen dan ik heb betaald en ze zijn nog beschadigd ook. Het is een pakje dat uit CHINA komt. De schoenen zijn van een heel ander merk en stinken vreselijk. Ook helemaal niet van leer zoals de schoenen die ik heb besteld.
Wat moet ik doen om geld terug te krijgen?
Welke stappen moet ik ondernemen om dit probleem op te lossen.

Inline afbeelding 1

NeoDutchio

Re: Online schoenenwinkel Fam-Brilleman.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Laat mij raden, hele goedkope schoenen willen bestellen, veel goedkoper dan overal. Een website in slecht vertaald Nederlands, geen contact en kvk gegevens en een datum uit 2017 onderaan de site. Klopt?

Wees blij dat u iets ontvangen heeft en dat het niet in beslag is genomen vanwege namaak of dat u flinke invoerkosten moest betalen

Schoenen zijn maatwerk, die koop je in een winkel en niet bij een webshop genaamd familie Brilleman. Was bij het zien van de naam al geen lampje gaan branden dat het erg weinig te maken had met schoenen?

Neem uw verlies, uw geld krijgt u niet terug. Ook het terug sturen zal lastig zijn, u krijgt toch geen ander paar.

NeoDutchio

Even een leuk stukje van hun site:
We maken gebruik van een verscheidenheid aan dragers. Afhankelijk van uw bestelling hoeveelheid en verzendadres. Beloof je van veilige scheepvaart en de juiste items. Deze omvatten: EMS, UPS, TNT, DHL, Fedex en Sodexi. De bestellingen worden verzonden meestal binnen 12 uur vanaf de besteldatum. Nadat de goederen zijn verzonden, zullen wij u een tracking-nummer voor direct online volgen. Het is aankomst in 3-5 days.If je niet schrijven de scheepvaart kennisgeving heeft ontvangen, controleer dan uw e-mail box of neem contact met ons op.
En dan nog denken dat je hier veilig kunt kopen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Open deur : U zou de klacht bij VISA neer kunnen leggen ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NeoDutchio schreef:Laat mij raden, hele goedkope schoenen willen bestellen, veel goedkoper dan overal. Een website in slecht vertaald Nederlands, geen contact en kvk gegevens en een datum uit 2017 onderaan de site. Klopt?

Wees blij dat u iets ontvangen heeft en dat het niet in beslag is genomen vanwege namaak of dat u flinke invoerkosten moest betalen

Schoenen zijn maatwerk, die koop je in een winkel en niet bij een webshop genaamd familie Brilleman. Was bij het zien van de naam al geen lampje gaan branden dat het erg weinig te maken had met schoenen?

Neem uw verlies, uw geld krijgt u niet terug. Ook het terug sturen zal lastig zijn, u krijgt toch geen ander paar.
Je weet argeloze nieuwe forumleden toch elke keer weer vakkundig af te breken. Die zien we nooit weer terrruggg!

Mijn complimenten vriend.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Bob Schurkjens schreef:
Je weet argeloze nieuwe forumleden toch elke keer weer vakkundig af te breken. Die zien we nooit weer terrruggg!

Ja kom op zeg, mensen moeten eens leren zelf goed op te letten. Alle seinen staan bij deze webshop op rood, net zoals bij al die andere die de laatste tijd hier op het forum voorbijkomen.
Geen contactgegevens, slechte vertaling, enz.

NeoDutchio

thecure schreef:
Bob Schurkjens schreef:

Ja kom op zeg, mensen moeten eens leren zelf goed op te letten. Alle seinen staan bij deze webshop op rood, net zoals bij al die andere die de laatste tijd hier op het forum voorbijkomen.
Niets meer aan toe te voegen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De mededeling 'Neem uw verlies, uw geld krijgt u niet terug' hierboven kunt u negeren. Die is onjuist. U kunt contact opnemen met VISA en een betwistingsprocedure starten. Zie https://www.icscards.nl/binaries/conten ... vangen.pdf
Zo'n procedure starten zorgt er tevens voor dat deze site uit de lucht gaat. Laat u nog even weten of u uw geld terug hebt gekregen?

NeoDutchio

Klaas Jan schreef:De mededeling 'Neem uw verlies, uw geld krijgt u niet terug' hierboven kunt u negeren. Die is onjuist. U kunt contact opnemen met VISA en een betwistingsprocedure starten. Zie https://www.icscards.nl/binaries/conten ... vangen.pdf
Zo'n procedure starten zorgt er tevens voor dat deze site uit de lucht gaat. Laat u nog even weten of u uw geld terug hebt gekregen?
Een creditcardmaatschappij hier in Nederland heeft niet de macht om een Chinese webwinkel uit de lucht te halen.

Daarbij is een creditcardmaatschappij echt niet zo vrijgevig meer om bij laakbaarheid geld terug te geven.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

NeoDutchio schreef:
thecure schreef:
Bob Schurkjens schreef:

Niets meer aan toe te voegen.
Ik wil hier wèl graag aan toevoegen, dat àlle fora dichtslibben met dit soort 'schoenfetichisten' resp. 'ónnozel winkelende koopjesjagers', die alleen maar even langskomen om te kunnen klagen over hun eigen stommiteiten ...

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

thecure schreef:
Bob Schurkjens schreef:

Op zich is het natuurlijk niet verkeerd mensen op hun domme fouten te wijzen, daar kunnen ze misschien wat van leren. Maar op zo'n manieren vervolgens ook nog stellen dat er geen mogelijkheden zijn, daar help je eigenlijk niemand mee behalve je eigen ego.

Het is ook niet de eerste keer dat het gebeurt, het komt heel veel voor bij dezelfde gebruikers. Een aantal gebruikers kikt er blijkbaar op om anderen af te branden om alles wat kan, al is het maar iets kleins of moeten ze er zelf een situatie voor verzinnen zodat ze de schuld alsnog bij de topic starter kunnen leggen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

JvandeW schreef:
thecure schreef:
Bob Schurkjens schreef:

Op zich is het natuurlijk niet verkeerd mensen op hun domme fouten te wijzen, daar kunnen ze misschien wat van leren. Maar op zo'n manieren vervolgens ook nog stellen dat er geen mogelijkheden zijn, daar help je eigenlijk niemand mee behalve je eigen ego.

Het is ook niet de eerste keer dat het gebeurt, het komt heel veel voor bij dezelfde gebruikers. Een aantal gebruikers kikt er blijkbaar op om anderen af te branden om alles wat kan, al is het maar iets kleins of moeten ze er zelf een situatie voor verzinnen zodat ze de schuld alsnog bij de topic starter kunnen leggen.
Nu worden die éénmalige wraaktopicplaatsers hier óók nog beschermd? Onnozele blinde bestellers moesten inmiddels volgens nog aan te passen voorwaarden van de forumsites verwijderd worden, omdat het géén algemene consumentenkwestie meer is, maar een 'gokkwestie', dat het hopelijk wel goed zal gaan'! Wanneer alle seinen op rood staan, is moedwillig doorrijden de verantwoordelijkheid van de doorrijder zèlf en reageerders hebben ook geen oplossingen, raken daardoor gefrustreerd..

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Die Chinezen lachen zich de buikkrampen om die onnozele Europeanen. Ze kopen wat lege afgedankte sites op in bv Nederland, weten nog geen eens wat de sitenaam betekend (we denken nog maar even aan garage Goudvis) en plaatsen daar een schoenenwinkel op.
Want schoenen koop je immers zonder te passen, zo weet men daar.
Europeanen, en Nederlanders voorop, worden blind bij het zien van goedkoop en bijna gratis en de handel begint, ook tot grote verbazing van de Chinezen zelf (!), super goed te lopen.
De verdiensten zijn prima, schoenen zijn niet echt goedkoop, en van één verkocht paar kan een beetje Chinees weken lang ruim leven........
Laatst gewijzigd door BL2 op 03 jul 2017 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:Open deur : U zou de klacht bij VISA neer kunnen leggen ?
Nog een open deur: als TS al niet doorheeft dat deze website geen zuivere koffie is, kan hij/zij ook het bedrag verkeerd hebben gezien. Bijvoorbeeld ex. verzendkosten of zo.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
Klaas Jan schreef:De mededeling 'Neem uw verlies, uw geld krijgt u niet terug' hierboven kunt u negeren. Die is onjuist. U kunt contact opnemen met VISA en een betwistingsprocedure starten. Zie https://www.icscards.nl/binaries/conten ... vangen.pdf
Een creditcardmaatschappij hier in Nederland heeft niet de macht om een Chinese webwinkel uit de lucht te halen.

Daarbij is een creditcardmaatschappij echt niet zo vrijgevig meer om bij laakbaarheid geld terug te geven.
U geeft verkeerde informatie en dat blijft u maar doen. Ondanks het feit dat er diverse meldingen van mensen zijn die hun geld teruggekregen hebben hebt u in uw hoofd geprent dat dat niet het geval kan zijn. En u zet daarmee ook nog eens mensen op het verkeerde been. Mensen moeten van u maar hun 'verlies nemen' maar kunnen in de praktijk wel degelijk bij hun credit card maatschappij terecht.

Nog eentje: voor de hausse aan dit soort oplichting was ikzelf zo 'slim' om ergens een jack te bestellen dat in winkels in NL niet leverbaar was.
Zelfde verhaal als van de vraagsteller hier. Alle geld teruggekregen van Visa en de webwinkel is uit de lucht. Waarom? Omdat meerdere gedupeerden ervoor zorgen dat de betaalkanalen worden afgesloten. Zo werkt dat gelukkig dus.

Dus gewoon feitelijke informatie verstrekken. En als u denkt dat het anders is dan met verifieerbare info komen graag.

Gesloten