| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland
Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland
Hallo,
Een vriend van mij heeft een restaurant en wil zijn KHN lidmaatschap opzeggen. Hij heeft dit op 31-10-2013 gedaan. Echter KHN zegt dat het lidmaatschap per heel jaar is, met een opzegtermijn van 3 maanden. Hij moet dus ook voor 2014 betalen, ruim 730 euro per jaar maar liefst. Nu geloof ik wel dat dit in hun statuten staat, maar mag dit wel? Ik kan mij herinneren dat voor lopende abonnementen geldt dat de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Hartelijk dank,
Wouter
Een vriend van mij heeft een restaurant en wil zijn KHN lidmaatschap opzeggen. Hij heeft dit op 31-10-2013 gedaan. Echter KHN zegt dat het lidmaatschap per heel jaar is, met een opzegtermijn van 3 maanden. Hij moet dus ook voor 2014 betalen, ruim 730 euro per jaar maar liefst. Nu geloof ik wel dat dit in hun statuten staat, maar mag dit wel? Ik kan mij herinneren dat voor lopende abonnementen geldt dat de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Hartelijk dank,
Wouter
Re: Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland
het is een lidmaatschap van een vereniging, geen abonnement...
Dit is forum voor consumentenvragen.
-
Ad Verkaad
De Wet Van Dam geldt alleen voor consumenten, niet voor ondernemers. Er is dus geen maximale opzegtermijn van één maand in dit geval.oerwouter schreef:Hallo,
Hartelijk dank,
Wouter
Bedankt voor de reacties, duidelijk en helaas...