LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
oerwouter

Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland

Ongelezen bericht door oerwouter »

Hallo,
Een vriend van mij heeft een restaurant en wil zijn KHN lidmaatschap opzeggen. Hij heeft dit op 31-10-2013 gedaan. Echter KHN zegt dat het lidmaatschap per heel jaar is, met een opzegtermijn van 3 maanden. Hij moet dus ook voor 2014 betalen, ruim 730 euro per jaar maar liefst. Nu geloof ik wel dat dit in hun statuten staat, maar mag dit wel? Ik kan mij herinneren dat voor lopende abonnementen geldt dat de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Hartelijk dank,
Wouter

vroem

Re: Opzegtermijn Kon. Horeca Nederland

Ongelezen bericht door vroem »

het is een lidmaatschap van een vereniging, geen abonnement...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit is forum voor consumentenvragen.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

oerwouter schreef:Hallo,
Een vriend van mij heeft een restaurant en wil zijn KHN lidmaatschap opzeggen. Hij heeft dit op 31-10-2013 gedaan. Echter KHN zegt dat het lidmaatschap per heel jaar is, met een opzegtermijn van 3 maanden. Hij moet dus ook voor 2014 betalen, ruim 730 euro per jaar maar liefst. Nu geloof ik wel dat dit in hun statuten staat, maar mag dit wel? Ik kan mij herinneren dat voor lopende abonnementen geldt dat de opzegtermijn maximaal 1 maand is.
Hartelijk dank,
Wouter
De Wet Van Dam geldt alleen voor consumenten, niet voor ondernemers. Er is dus geen maximale opzegtermijn van één maand in dit geval.

oerwouter

Ongelezen bericht door oerwouter »

Bedankt voor de reacties, duidelijk en helaas...

Gesloten