beste lezers,
ik heb een probleem en vraag me af wie hier ook ervaring mee heeft.
Onlangs is zijn mijn oma en opa verhuisd, de nieuwe bewoner die onder toezicht staat van een begeleider heeft contact gehad met mijn oma en opa om wat van de inboedel over te nemen.
De bewoner en begeleider heeft een overeenkomst getekend dat ze inboedel overnemen.
Nu had mijn oma een aantal keer gebeld wanneer het geld over gemaakt zou worden (dat zou de instantie doen waar meneer bij loopt) en ze zeiden dat het over gemaakt zou worden.
Aangezien hier al een tijd over heen is gegaan hebben ze weer gebeld en toen zeiden ze dat meneer schulden heeft en dat het geld nu niet betaald zou worden.
Dat is toch niet zomaar mogelijk?
Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb een jurist gevraagd en hij zei dat het oplichting was/
Wat kunnen we nu het beste doen zodat ze wel hun geld krijgen, het gaat hier toch om 500 euro.
Ze hebben beide ervoor getekend dus het is wel bindend maar in mijn ogen hebben ze op voorbedachte rade deze afspraak gemaakt en wisten ze dat ze het geld niet konden betalen.
Graag zou ik jullie mening / advies hierover willen horen
alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overname
Re: overname
Nou, ik ben geen jurist en kan je ook zeggen dat dit grove misleiding is. Kon die man je niet beter helpen dan alleen deze mededeling? Heb je (je opa en oma dan) iets op schrift staan, door beide partijen ondertekent? Neem dan contact op met het Juridisch Loket en vraag wat je vervolgstap zal moeten zijn. Ze behandelen en verwijzen gratis (1 vraag). http://www.juridischloket.nl
-
daniella1985
ik heb het juridisch loket de hele dag proberen te bellen maar steeds waren de medewerkers bezet , moet morgen weer proberen te bellen.tenormin schreef:Nou, ik ben geen jurist en kan je ook zeggen dat dit grove misleiding is. Kon die man je niet beter helpen dan alleen deze mededeling? Heb je (je opa en oma dan) iets op schrift staan, door beide partijen ondertekent? Neem dan contact op met het Juridisch Loket en vraag wat je vervolgstap zal moeten zijn. Ze behandelen en verwijzen gratis (1 vraag). http://www.juridischloket.nl
Je kan behalve bellen ook mailen.daniella1985 schreef:ik heb het juridisch loket de hele dag proberen te bellen maar steeds waren de medewerkers bezet , moet morgen weer proberen te bellen.tenormin schreef:Nou, ik ben geen jurist en kan je ook zeggen dat dit grove misleiding is. Kon die man je niet beter helpen dan alleen deze mededeling? Heb je (je opa en oma dan) iets op schrift staan, door beide partijen ondertekent? Neem dan contact op met het Juridisch Loket en vraag wat je vervolgstap zal moeten zijn. Ze behandelen en verwijzen gratis (1 vraag). http://www.juridischloket.nl
Op de mail zou je een paar dagen moeten wachten.
Laatst gewijzigd door nevermind op 03 apr 2013 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan ook bellen of mailen.ik heb het juridisch loket de hele dag proberen te bellen maar steeds waren de medewerkers bezet , moet morgen weer proberen te bellen.
Op de mail zou je een paar dagen moeten wachten.[/quote]
Nou, nevermind, dat schrijft ze al dat ze de hele dag geprobeerd heeft te bellen
@edrick, wat is de (on)zin van dubbel quoten?
Zeg maar dat ze maar moeten aantonen dat de nieuwe bewoner geen geld heeft en dat in dat geval de begeleider wordt aangesproken. Deze had dat immers kunnen/moeten weten.daniella1985 schreef:beste lezers,
ik heb een probleem en vraag me af wie hier ook ervaring mee heeft.
Onlangs is zijn mijn oma en opa verhuisd, de nieuwe bewoner die onder toezicht staat van een begeleider heeft contact gehad met mijn oma en opa om wat van de inboedel over te nemen.
De bewoner en begeleider heeft een overeenkomst getekend dat ze inboedel overnemen.
Nu had mijn oma een aantal keer gebeld wanneer het geld over gemaakt zou worden (dat zou de instantie doen waar meneer bij loopt) en ze zeiden dat het over gemaakt zou worden.
Aangezien hier al een tijd over heen is gegaan hebben ze weer gebeld en toen zeiden ze dat meneer schulden heeft en dat het geld nu niet betaald zou worden.
Dat is toch niet zomaar mogelijk?
Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb een jurist gevraagd en hij zei dat het oplichting was/
Wat kunnen we nu het beste doen zodat ze wel hun geld krijgen, het gaat hier toch om 500 euro.
Ze hebben beide ervoor getekend dus het is wel bindend maar in mijn ogen hebben ze op voorbedachte rade deze afspraak gemaakt en wisten ze dat ze het geld niet konden betalen.
Graag zou ik jullie mening / advies hierover willen horen
alvast bedankt