Bedankt voor de terugkoppeling.
U bent er van af.
Het ga u goed , ook uw familie en uw bedrijf.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal weigert mijn saldo uit te keren.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.
Paypal is niet aangesloten bij een geschillencommissie of een Kifid. Verder staat Paypal ook niet onder toezicht van AFM of DNB. Paypal valt onder het toezicht in Luxemburg, namelijk de Commission de Surveillance du Secteur Financier. Mijn advies is om te volgende route te volgen bij problemen/klachten met Paypal:
1. Via berichtenbox (rechtsboven, na inloggen) klachtenservice raadplegen en probleem voorleggen
2. Via klachtenformulier op Paypal website klacht indienen. NB: komt niet bij onafhankelijke klachtenmanager terecht, dus grote kans dat je hetzelfde antwoord krijgt als bij (1) of (3).
3. Via actiecentrum, bijv door bezwaar op beslissing Paypal op door andere partij ingediende claim.
4. Via de Chief Risk & Compliance officer die vanuit Paypal eindverantwoordelijkheid draagt over het klachtenproces: formele klachtenbrief per email sturen naar [email protected] t.a.v. Mr. T. Minall. Zal ik Engelse taal moeten. Je kunt ook rechtstreeks een email sturen naar PayPal's Executive Escalations department ([email protected]), zij vertellen je dan wel wat je moet doen. Ook weer in het Engels.
5. Als 1 t/m 4 geen uitsluitsel biedt dan zul je naar de toezichthouder moeten stappen. Je kunt de Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) via hun website of via email: [email protected] benaderen met de te volgen route. Eerst zul je stap (4) doorlopen moeten hebben, daarna zul je gevraagd worden een formulier in te vullen.
6. Je kunt terecht bij European Consumer Centre via https://ec.europa.eu/info/departments/j ... nsumers_en.
7. Als bovenstaande allemaal niet helpt, resteert alleen nog een rechtszaak waarin je je gelijk kunt halen.
Ik hoop dat bovenstaande helpt voor iedereen die een klacht over de dienstverlening van Paypal heeft.
Los van bovenstaande zou Paypal er verstandig aan doen om een afhankelijke klachtencommissie te hebben of zich aan te sluiten bij een bestaande organisatie zoals het Kifid. Verder geven ze op de website erg weinig informatie over hoe je een klacht kunt indienen, zo wordt m.i. niet verwezen naar het Escalations Department.
1. Via berichtenbox (rechtsboven, na inloggen) klachtenservice raadplegen en probleem voorleggen
2. Via klachtenformulier op Paypal website klacht indienen. NB: komt niet bij onafhankelijke klachtenmanager terecht, dus grote kans dat je hetzelfde antwoord krijgt als bij (1) of (3).
3. Via actiecentrum, bijv door bezwaar op beslissing Paypal op door andere partij ingediende claim.
4. Via de Chief Risk & Compliance officer die vanuit Paypal eindverantwoordelijkheid draagt over het klachtenproces: formele klachtenbrief per email sturen naar [email protected] t.a.v. Mr. T. Minall. Zal ik Engelse taal moeten. Je kunt ook rechtstreeks een email sturen naar PayPal's Executive Escalations department ([email protected]), zij vertellen je dan wel wat je moet doen. Ook weer in het Engels.
5. Als 1 t/m 4 geen uitsluitsel biedt dan zul je naar de toezichthouder moeten stappen. Je kunt de Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) via hun website of via email: [email protected] benaderen met de te volgen route. Eerst zul je stap (4) doorlopen moeten hebben, daarna zul je gevraagd worden een formulier in te vullen.
6. Je kunt terecht bij European Consumer Centre via https://ec.europa.eu/info/departments/j ... nsumers_en.
7. Als bovenstaande allemaal niet helpt, resteert alleen nog een rechtszaak waarin je je gelijk kunt halen.
Ik hoop dat bovenstaande helpt voor iedereen die een klacht over de dienstverlening van Paypal heeft.
Los van bovenstaande zou Paypal er verstandig aan doen om een afhankelijke klachtencommissie te hebben of zich aan te sluiten bij een bestaande organisatie zoals het Kifid. Verder geven ze op de website erg weinig informatie over hoe je een klacht kunt indienen, zo wordt m.i. niet verwezen naar het Escalations Department.