LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
RKeano
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:17

Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door RKeano »

Hallo allemaal,

Heb twee weken geleden bij een tankstation getankt. Ben naar binnengelopen en heb koffie gehaald, afgerekend en weggereden.

Kreeg vorige week een brief van de deurwaarder dat ik tank niet betaald had.

Kosten tank +- €70
Admin.Kosten +- €15
Deurwaarderskosten +- €70

Ik was waarschijnlijk nog moe of niet wakker. Ik rijd op kosten van de baas en alle benzine krijg ik vergoed. Kassemeisje heeft ook niks gezegd.

Ik heb geen brief gehad met binnen x dagen betalen anders zus zo.

Tank + admin kosten van tankstation wil ik wel betalen, maar €70 euro deurwaarderskosten vind ik erg veel.l

Iemand enig idee over hoe en wat?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door puma73 »

RKeano schreef:Hallo allemaal,

Heb twee weken geleden bij een tankstation getankt. Ben naar binnengelopen en heb koffie gehaald, afgerekend en weggereden.

Kreeg vorige week een brief van de deurwaarder dat ik tank niet betaald had.

Kosten tank +- €70
Admin.Kosten +- €15
Deurwaarderskosten +- €70

Ik was waarschijnlijk nog moe of niet wakker. Ik rijd op kosten van de baas en alle benzine krijg ik vergoed. Kassemeisje heeft ook niks gezegd.

Ik heb geen brief gehad met binnen x dagen betalen anders zus zo.

Tank + admin kosten van tankstation wil ik wel betalen, maar €70 euro deurwaarderskosten vind ik erg veel.l

Iemand enig idee over hoe en wat?
Gewoon betalen en niet zeuren, dit onderwerp is al in vele variaties hier voorbij gekomen.

Ook u hebt een verantwoordelijk te controleren of u de juiste bedragen afrekent, moe of nog niet wakker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het in handen is gegeven van een deurwaarder is het niet zo raar als iemand die kosten moet betalen.

Overigens is het niet handig om auto te rijden als je zo moe bent dat je niet meer weet dat je moet betalen. Dit is dan nog het minst erge wat er kon gebeuren.

RKeano
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:17

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door RKeano »

Ik begrijp heel goed dat er betaald moet worden.

Maar men kan ook gewoon eens iets vergeten. Dat 'nog niet wakker' betekent niet dat ik met ogen dicht reed, maar met mn gedachten ergens anders.

Vond het raar dat er niet eerst een briefje was opgestuurd met een herinnering. Een bepaalde courtesy leek me wel op zn plaats. Als je bij bol.com iets bestelt en je betaalt niet dan krijg je ook niet METEEN een deurwaarder aan de deur.

Dat was mijn punt. Een oplossing zou mooi zijn, maar als die er niet is: pech.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou als je beetje het nieuws laatste jr hebt gezien,weet je dat ze dit soort dingen tegenwoordig hard aanpakken.
Wat ik logisch vind.
Je loopt de ah toch ook niet uit zonder te betalen?

RKeano
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:17

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door RKeano »

rozemarijntje schreef:Nou als je beetje het nieuws laatste jr hebt gezien,weet je dat ze dit soort dingen tegenwoordig hard aanpakken.
Wat ik logisch vind.
Je loopt de ah toch ook niet uit zonder te betalen?
Ik heb het nieuws over wegrijden zonder te betalen niet gevolgd nee.

Dat is eigenlijk mijn punt, je doet het niet, maar als je het een keer vergeet, dan gaan of de alarmpoortjes af of het kassameisje roept je terug.

Niet meteen een deurwaarder.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Niet meteen een deurwaarder.
Ik neem ook aan dat ze de deurwaarder nodig hebben om je NAW gegevens te achterhalen.
Tenslotte hebben ze bij de start alleen een camerabeeld met een kenteken

MAXIEM

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door MAXIEM »

RKeano

Mij is hetzelfde overkomen bij een plaatselijk BP pomp en ik ben gewoon gaan praten. De zaak werd in den minne geschikt met een administratieve opslag van 15 euro (zo kan het dus ook!).

Groeten, Maxiem.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Linoge »

RKeano schreef: Dat is eigenlijk mijn punt, je doet het niet, maar als je het een keer vergeet, dan gaan of de alarmpoortjes af of het kassameisje roept je
En dan wordt je opgepakt voor winkeldiefstal en heb je een boete van 151 euro aan je broek.

Je kan met allerlei argumenten komen waarom het zo onrechtvaardig is, maar volgens de keiharde feiten ben je een benzinedief en zal je moeten boeten.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door snepke »

RKeano schreef:Hallo allemaal,

Heb twee weken geleden bij een tankstation getankt. Ben naar binnengelopen en heb koffie gehaald, afgerekend en weggereden.

Kreeg vorige week een brief van de deurwaarder dat ik tank niet betaald had.

Kosten tank +- €70
Admin.Kosten +- €15
Deurwaarderskosten +- €70
Dan heb je alleen de koffie afgerekend,ging er geen belletje bij je rinkelen.
Wat kost koffie,2 euro?
Wel een laag bedrag voor een volle tank.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

En dan wordt je opgepakt voor winkeldiefstal en heb je een boete van 151 euro aan je broek.
Geen boete maar schadevergoeding voor administratieve afhandeling. De boete of andere straf krijg je daar nog bovenop.
Je kan met allerlei argumenten komen waarom het zo onrechtvaardig is, maar volgens de keiharde feiten ben je een benzinedief en zal je moeten boeten.
Een dief is wel erg sterk, ik ben wel eens per ongeluk weggelopen zonder te betalen en zonder dat het alarm afging, en na 25 meter ben ik omgekeerd en heb ik alsnog betaald. Dan ben ik geen dief hoewel ik ook voor hetzelfde geldt die 151 euro had moeten dokken. Maar er staat wel bij ieder benzinestation dat er camera's zijn en dat via de nummerplaten de eigenaar wordt getraceerd en dat er een gerechtsdeurwaarder op wordt gezet.

Bovendien, had TS niet later op de dag of na 500 m rijden kunnen bedenken dat er iets verkeerd zat en kunnen teruggaan? Als de baas betaald moet je hem wel een bon overhandigen, je ziet toch dat daar alleen 1 koffie opstaat en koffie doe je toch niet in de tank??

With all due respect, ik vind het onhandig en er moet gewoon betaald worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door tenormin »

RKeano, vind wel dat je je fout moet betalen, incassobureau of niet, waarschuwing of niet. Da's een duur bakkie geworden, dat wel, maar ja, als jij helemaal geen kranten leest of het nieuws volgt: tegen dit soort [praktijken*] wordt nu eenmaal fiks, en terecht, hard opgetreden.

RKeano
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2012 11:17

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door RKeano »

Bedankt allemaal voor jullie input.

Nogmaals, ik weet dat ik fout zat/zit, maar een keer iets vergeten waar naar mijn mening ook andere oplossingen voor zijn meteen 'bestraffen' met het dubbele vind ik gewoon aan de hoge kant.

Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door brokkel »

RKeano schreef:Bedankt allemaal voor jullie input.

Nogmaals, ik weet dat ik fout zat/zit, maar een keer iets vergeten waar naar mijn mening ook andere oplossingen voor zijn meteen 'bestraffen' met het dubbele vind ik gewoon aan de hoge kant.

Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.
Alhoewel jij misschien als 1 van de weinige wel oprecht bent vergeten te betalen gebeurt dit "vergeten" te betalen zo vaak dat er gewoon geen benzinepomphouder nog enige coulance overheeft wanneer dit gebeurt.
Het is namelijk zo dat om jouw te vinden moeten ze al moeite doen (zo krijgen zij geen gegevens van de eigenaar van de auto maar moeten ze daarvoor een deurwaarder inschakelen, zie de kosten die ze doorberekenen).

Om uberhaupt een klein deel van de wanbetalers te vinden moeten ze dus al veel kosten maken. Als ze dan ook nog eens eerst een herinnering zouden moeten sturen dan is het hek helemaal van de dam. Dan zou waarschijnlijk een nog veel grotere groep mensen gewoon niet betalen en wachten op de herinnnering. En dan maar hopen dat de pomphouder niet meer kan achterhalen wie het was zodat ze niet hoeven te betalen.

Helaas voor jou maar jij moet boeten omdat zoveel andere mensen oneerlijk zijn. En ja bestraffen met het dubbele is misschien niet eerlijk maar wegrijden zonder te betalen ook niet. En wat is oneerlijker!

Zoals gezegt, jij bent (als 1 van de weinige) de dupe van die grote groep oneerlijke mensen.

kuklos
Berichten: 9885
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door kuklos »

RKeano schreef:Nogmaals, ik weet dat ik fout zat/zit, maar een keer iets vergeten waar naar mijn mening ook andere oplossingen voor zijn meteen 'bestraffen' met het dubbele vind ik gewoon aan de hoge kant.
Sja, wat wil je dan? Dat alle pomphouders maar gewoon failliet moeten gaan als iedereen eens een keertje vergeet te betalen? Ach, wat maakt het nu uit dat die ondernemers elke keer dat gedonder hebben, als jij het vergeet sta jij in je recht toch? NEE DUS. Gewoon betalen en ophouden met zeuren.

Jij bent de veroorzaker van alle ellende niet de pomphouder. Dus dat jij de pijn mag lijden en niet de pomphouder lijkt me zeer terecht.

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Iedereen maakt weleens een fout. Maar hoe herstel je hem?
Gewoon door je verlies te nemen en de volgende keer op te letten.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben het eens met de meeste berichters hier. Ik kan me niet voorstellen dat je vergeet te betalen bij de pomp, maar goed, we gaan er maar vanuit dat je te goeder trouw bent.

De pomphouder moet kosten maken en ik vind dat de klant daar best voor op mag draaien.

Wel vind ik de kosten erg hoog omdat de pompbediende natuurlijk ook iets te verwijten valt. Dus 50/50 van de werkelijke kosten zou eerlijk zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door tenormin »

RKeano heeft het boetekleed allang aangetrokken, weet inmiddels wel dat "foutje-bedankt" was.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door sephora30 »

En??

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er zijn 85 euro aan buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht. Dit is veel te hoog. Volgens Rapport Voorwerk hoeft mevrouw hooguit 37 euro te voldoen en moet er meer werk zijn verricht dan het sturen van een of twee aanmaningen.

Gesloten