LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pin truc bij tankstation?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nielsp

pin truc bij tankstation?

Ongelezen bericht door nielsp »

Mij overkwam bij een tankstation op de franse tolweg het volgende:

Ik tank mijn auto vol en loop naar de kassa in de shop om af te rekenen. Als ik wil afrekenen blijkt een dame voor mij in de rij bij de kassa, voor mij betaald te hebben. De auto van deze dame staat achter mijn auto bij de pomp, en kan nog niet tanken omdat ik daar nog sta.
De kassiere is verward en denkt dat deze dame bij mij hoord. Verder wil de kassiere niks doen want er is betaald, dus het is een probleem tussen deze dame en mij. Bij mij gaan de bellen rinkelen. Ik wacht bij de kassa en bel mijn vriendin om te zeggen dat ze de auto laat staan bij de pomp en een foto neemt van de bezinepomp en stand, voor de zekerheid.

De dame die voor mij betaalde, heeft inmiddels mijn vriendin in de auto aangesproken. Ze geeft de bon aan mijn vriendin en zegt dat ze naar de kassa moet komen. Gelukkig neemt ze alle waardevolle spullen mee en sluit de auto af.

In shop stelt de vrouw voor dat zij ook tankt voor hetzelfde bedrag en dat ik dit dan betaal. Het gaat om € 51,80. Ik vertrouw het niet en doe dit niet. Omdat ik nog € 50,- cash had geef ik dit aan de dame en zeg dat dit alles is wat ik heb, eigenlijk heb ik haar reactie niet afgewacht. We zijn in de auto gestapt en weggereden.

Voor de beeldvorming, de auto van de dame was een oud busje, en ze was met een groepje van 5 hippie-achtige personen.

Omdat het zo onlogisch is af te rekenen voordat ze kon tanken, vermoed ik in een soort truc te zijn beland of waar ik goed uitgesprongen ben.

Wat ik me kon bedenken is:

1. Ze wilden spullen uit de auto stelen terwijl mijn vriendin naar mij in shop kwam.
2. Als ik op hun voorstel had ingegaan om hun tankbeurt te betalen, hadden zij (per ongeluk) meer getankt, wat dan ook weer verrekend moest worden.
3. Ze hebben betaald met een gestolen pas oid en die is nu aan mijn kenteken gelinkt.

Wat denken jullie?

marnix

Re: pin truc bij tankstation?

Ongelezen bericht door marnix »

Ook een foto van de hippie-mobiel gemaakt?
Ik denk dat u goed hebt gehandeld, ik vermoed inderdaad dat ze met een verdachte pas hebben betaald, is niet uw probleem lijkt me.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bizar verhaal, goed geluisterd naar uw onderbuikgevoel. Misschien nog beter geweest als uw vriendin gewoon sowieso in jullie auto was blijven zitten, zodat deze geen moment onbeheerd heeft gestaan.
Ik vermoed ook dat deze dame betaald heeft met een gestolen pas en nu ook -in ruil daarvoor- cash heeft gevangen.
Daarna heeft ze misschien toch ook nog haar auto vol getankt en is weggereden zonder te betalen? :twisted: kassa : en € 50 cash en een volle tank!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ongetwijfeld een babbeltruc. Als er al een fout zou zijn gemaakt moet die worden hersteld door het tankstation en niet door u.

Net als bij verkoop aan de deur staat u op een psychologische achterstand: de dader heeft zijn/haar plannetje helemaal voorbereid en uitgekookt. U niet. Dat verklaart het succes van dit soort trucs.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

nielsp schreef: In shop stelt de vrouw voor dat zij ook tankt voor hetzelfde bedrag en dat ik dit dan betaal. Het gaat om € 51,80.
Had ze nog niet getankt dan? Waarom betaalt ze dan?

Had ze wel getankt dan? Als jij dan haar nota betaalt (en het verschil wordt gecompenseerd) zijn jullie er toch ook?

Bizar. Oftewel: goed dat je er niet op in bent gegaan. En ook vreemd van die kassajuf dat ze zo reageerde.

Overigens: je was niet verplicht om het geld terug te geven. Jouw nota is betaald, dus je had in principe gewoon weg kunnen rijden, onder het roepen van een 'dank je wel, volgende keer weer?'.

nielsp

Ongelezen bericht door nielsp »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb zelf het gevoel dat ik het juiste
heb gedaan, ook heb ik (haar) bon hier, dus nu mijn betaalbewijs.
Marnix, helaas geen foto gemaakt.
Witte Angora, ze had niet getankt, want mijn wagen stond er nog.

witte angora

nielsp schreef: Witte Angora, ze had niet getankt, want mijn wagen stond er nog.
Dus dan blijft mijn vraag staan: waarom betaalt ze dan?

marnix

witte angora, aan wie is uw vraag gericht? TS weet het toch ook niet?

witte angora

Marnix, de ts weet het inderdaad niet, de vraag is een nadenkertje, meer niet. Er zit geen logica in die handelwijze. Dat probeer ik duidelijk te maken.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Marnix, de ts weet het inderdaad niet, de vraag is een nadenkertje, meer niet. Er zit geen logica in die handelwijze. Dat probeer ik duidelijk te maken.
Klopt. Dat is een behoorlijk gat in het verhaal. Waarom zou je eerst een (flink) bedrag betalen in de hoop dat je iets uit de auto kunt weghalen. Wil je een "investering" van 50...60 euro (of meer) terug verdienen dan moet je voor enkele honderden euro's uit een auto kunnen halen. Volgens mij doen de meeste mensen hun auto op slot als ze weglopen, dus je moet het ook nog eens treffen dat het slachtoffer dat niet doet. De kans om een portemonnee uit de auto te halen lijkt me ook klein want het potentiële slachtoffer is naar binnen gelopen om te betalen en heeft dus zijn/haar portemonnee bij zich.

marnix

Nog een optie: Dame nam aan dat haar vriendjes al getankt hadden en heeft per abuis voor de verkeerde auto betaald, @niels p,gaf ze eigenlijk een reden voor haar wonderlijke handelen?

moederslink

Het zou ook nog kunnen dat deze hippie niet zeker was van haar " gestolen/ gevonden " pas en het heeft geprobeerd daar bij die tank; zowaar het lukte ( ! ) en ze wilde daarvoor in ruil cash geld.
Of :
het zou ook nog kunnen dat ze zelf , zonder te betalen , wilde tanken, en dat er dan - op de beelden - te zien zou zijn dat ze inmiddels had betaald?!
Ik weet het, klinkt krom en onlogisch en verwarrend , maar ik bedenk ook maar wat... :roll: vrouwenlogica?
TS heeft de situatie niet verder afgewacht en ze zijn weggereden , dus hoe het is afgelopen weet hij ook niet.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:Het zou ook nog kunnen dat deze hippie niet zeker was van haar " gestolen/ gevonden "
Wat niet logisch zou zijn want hippies zijn over het algemeen geen criminelen....

moederslink

Klopt , hippies zijn over het algemeen geen criminelen....
misschien waren het Romavrouwen? Zigeunertypjes ? Sorry...... :oops:
Deze vrouw heeft wel de vriendin van TS uit de auto weten te praten die gelukkig zo snugger was om alles goed af te sluiten. Dus : truc mislukt! Ik was trouwens in de auto blijven zitten , maar ik kan me goed voorstellen dat je overruled bent en niet weet wat je overkomt. Het blijft bizar!
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 aug 2015 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix

Of roomblanke petjesdragers?

moederslink

nielsp schreef: Voor de beeldvorming, de auto van de dame was een oud busje, en ze was met een groepje van 5 hippie-achtige personen.
@marnix: roomblanke petjesdragers? :lol: Die scheuren toch meestal in Golfjes?

marnix

Nee,dat zijn weer andere kansparels.

Gesloten