| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL, Albert Heijn en hun bonusboekje.
-
Guardian72
Re: PostNL, Albert Heijn en hun bonusboekje.
Tuurlijk is het op internet te vinden.JohnTheBassist schreef:mahadma schreef:Het "Bonus boekje" is ook gewoon op internet te vinden.
Het is op dit forum natuurlijk niet de bedoeling om met praktische oplossingen te komenWetsartikelen en gedreigd met rechtszaken is wat we willen lezen!
Maar er zijn mensen die graag de fysieke versie willen.
Denk aan ouderen die geen internet hebben (of digibeten zijn), om maar een groep te noemen.
Ik blijf het apart vinden dat AH geld betaald aan PostNL voor verspreiding, om vervolgens meldingen af te doen met "regel dat met PostNL" - en waar PostNL zegt 'u bent niet de verzender, dus pech' (misschien iets diplomatieker - maar hier komt het op neer).
Maar goed - Als AH dan geld wil weggooien, prima. Moeten ze zelf weten.
-
Verwijderd
Als je een profiel op het Radar-forum weet aan te maken en hier een topic kunt openen, kun je ook op de website van AH het bonusboekje downloadenGuardian72 schreef:Tuurlijk is het op internet te vinden.JohnTheBassist schreef:mahadma schreef:Het "Bonus boekje" is ook gewoon op internet te vinden.
Het is op dit forum natuurlijk niet de bedoeling om met praktische oplossingen te komenWetsartikelen en gedreigd met rechtszaken is wat we willen lezen!
Maar er zijn mensen die graag de fysieke versie willen.
Denk aan ouderen die geen internet hebben (of digibeten zijn), om maar een groep te noemen.
-
Guardian72
Voor mij is dat ook niet het punt. Wij hebben een andere reden om de fysieke te willen (al zullen we niet wakker liggen als ie er niet is).JohnTheBassist schreef:
Als je een profiel op het Radar-forum weet aan te maken en hier een topic kunt openen, kun je ook op de website van AH het bonusboekje downloaden
Ik denk dat het punt is dat PostNL zijn werk niet doet, en de opdrachtgever kennelijk dit geen probleem vind.
Maar ja - PostNL .. minder bezorgen en steeds duurder. vraag me af hoe lang ze nog zullen bestaan.
Volgens mij kun je die bonusboekjes ook bij de AH zelf op halen als u per se de fysieke versie wilt.
-
Guardian72
Als die in de buurt is - absoluut.Nijogeth schreef:Volgens mij kun je die bonusboekjes ook bij de AH zelf op halen als u per se de fysieke versie wilt.
Maar dat is het punt niet lijkt me.
Waarom zou u het boekje moeten hebben als u de AH te ver rijden vindt? Dan gaat u er toch ook niet de boodschappen doen, lijkt me.
-
Guardian72
om alleen een boekje te halen?Nijogeth schreef:Waarom zou u het boekje moeten hebben als u de AH te ver rijden vindt? Dan gaat u er toch ook niet de boodschappen doen, lijkt me.
Waar AH voor betaald dat bij de mensen te laten bezorgen?
Dit is niet het punt van TS - en wat ik probeer duidelijk te maken.
Waarom word het normaal gevonden dat iemand voor iets betaald, maar dat niet krijgt?
AH betaald voor verspreiding - PostNL laat hier en daar (bewust?) steken vallen - maar dat is voor zowel PostNL, als AH, geen probleem?
-
Henk Toeter
Duidelijk, PostNL doet AH tekort. Hoe hoog zal dit op de prioriteitenlijst van Ahold Delaize staan?
In dit topic zijn we weer lekker bezig om elkaar heen te draaien met meningen en vallen we met regelmaat in herhaling. Natuurlijk weten we allemaal wel dat de bonusfolder van AH ook via internet te raadplegen is. Ook dat hoeft niet telkens herhaald te worden, of er wordt niet goed gelezen dat dit antwoord al eerder gegeven is.
Feit is dat AH de opdrachtgever is aan Post.nl om die bonusfolder huis-aan-huis te bezorgen. Feit is dat dit soms door medewerkers van de uitvoerder van die opdracht, Post.nl, soms nagelaten wordt. Die uitvoerder, Post.nl, pleegt dus een wanprestatie tegenover de opdrachtgever AH.
Natuurlijk hoeft de ontvanger van het product dan niet te klagen tegenover de uitvoerder, dat moet de opdrachtgever zelf doen. Zij (AH) ondervindt hier het nadeel van. En, zo blijkt, AH als hele grote kruidenier, vindt het allemaal wel best, de consument, waar hij toch zijn geld aan verdient, in vertwijfeling achterlatend.
De consument wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd. Misschien moeten in een dergelijke kwestie de opdrachtgever of de uitvoerder helemaal niet meer benaderd worden. Interessanter is het wat de consumentenautoriteit (de ACM) van dit "kastje naar de muur" gedrag vindt. Tenslotte gaat het toch om twee hele grote spelers in de consumentenmarkt, waarvan er één inmiddels wel erg bekend staat om de wanprestaties die zij levert en waar consument en verkoper regelmaat de dupe van zijn.
Feit is dat AH de opdrachtgever is aan Post.nl om die bonusfolder huis-aan-huis te bezorgen. Feit is dat dit soms door medewerkers van de uitvoerder van die opdracht, Post.nl, soms nagelaten wordt. Die uitvoerder, Post.nl, pleegt dus een wanprestatie tegenover de opdrachtgever AH.
Natuurlijk hoeft de ontvanger van het product dan niet te klagen tegenover de uitvoerder, dat moet de opdrachtgever zelf doen. Zij (AH) ondervindt hier het nadeel van. En, zo blijkt, AH als hele grote kruidenier, vindt het allemaal wel best, de consument, waar hij toch zijn geld aan verdient, in vertwijfeling achterlatend.
De consument wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd. Misschien moeten in een dergelijke kwestie de opdrachtgever of de uitvoerder helemaal niet meer benaderd worden. Interessanter is het wat de consumentenautoriteit (de ACM) van dit "kastje naar de muur" gedrag vindt. Tenslotte gaat het toch om twee hele grote spelers in de consumentenmarkt, waarvan er één inmiddels wel erg bekend staat om de wanprestaties die zij levert en waar consument en verkoper regelmaat de dupe van zijn.
Het gaat eerder om het principe dat er in deze kwestie een bekende speler is die met regelmaat een wanprestatie levert. Lees de topics over die uitvoerder hier op het forum maar na.
Deze keer is er echter geen kleine consument of een webwinkeltje ergens in een schuurtje "gedupeerd", maar een andere grote speler in de consumentenmarkt. Om die grote speler, die regelmatig die wanprestatie uitvoert, eens flink aan te pakken zou het wel aardig zijn als die grote kruidenier hier iets serieuzer, in het belang van haar klanten, mee om zou gaan.
Deze keer is er echter geen kleine consument of een webwinkeltje ergens in een schuurtje "gedupeerd", maar een andere grote speler in de consumentenmarkt. Om die grote speler, die regelmatig die wanprestatie uitvoert, eens flink aan te pakken zou het wel aardig zijn als die grote kruidenier hier iets serieuzer, in het belang van haar klanten, mee om zou gaan.
-
moederslink
Hele gesealde stapels folders verdwijnen hier in het complex linea recta in de oud papier containers , wordt gedaan door de bewoners of....erger nog, wordt ergens tussen de struiken gegooid...gedaan door de bezorgers....
Folders van Lidl - Kruidvat etc etc etc.
Ik wil er eigenlijk alleen maar mee zeggen dat het schijnbaar allemaal niet zo boeit , noch voor de consument, noch voor de bezorgers, noch voor de bedrijven.
Ik zou zeggen leg de stapels bij de kassa.s vd winkel en voor diegene die het echt interesseert die pakt er wel een.
Wat een verspilling van papier en geld
.
Folders van Lidl - Kruidvat etc etc etc.
Ik wil er eigenlijk alleen maar mee zeggen dat het schijnbaar allemaal niet zo boeit , noch voor de consument, noch voor de bezorgers, noch voor de bedrijven.
Ik zou zeggen leg de stapels bij de kassa.s vd winkel en voor diegene die het echt interesseert die pakt er wel een.
Wat een verspilling van papier en geld