Ik heb via mijn werkgever de Gemeente Amsterdam in het verleden de mogelijkheid gehad,om op vrijwillige basis een Pre Vut regeling af te sluiten.
Welke mij in de gelegenheid zou stellen eerder te stoppen met werken,op mijn 62e jaar of om op mijn 60e korter te gaan werken.
Nu kom ik er achter dat ik van deze regeling geen gebruik meer kan maken,vanwege een leeftijdsgrens die achteraf gesteld is.
Iedereen van voor 1950 kan hier nog gebruik van maken,ik zelf ben geboren in 1952 dus vis ik weer achter het net.
Het bevreemd mij ten zeerste,daar dit een vrijwillige premie was(regeling) 101€ per maand,dat ik hier geen gebruik van mag maken.
Maar nog wel steeds voor betaal.
Ik heb het ABP gebeld en gezegd dan wil ik dat deze regeling voor mij wordt stop gezet,daar deze vrijwillig was,en ik nu dus maandelijks mijn geld in het water gooi.
Volgens het ABP kan dit niet,maar krijg ik een compensatieregeling als ik met pensioen ga.
Ik vind het van de gekke dat dit zomaar kan,en dat de mensen geen keuze hier in hebben gekregen,andere mensen beslissen zomaar over mijn geld,dit kan toch niet zomaar waar zijn.
Ik moet gewoon volgens het ABP door werken tot mijn 65e,en wil ik mijn volledig pensioen krijgen tot mijn 67e.
In mijn ogen ben ik bestolen en wil mijn inleg terug,want ik betaal al mijn normale pensioen.
In mijn ogen zijn de mensen die deze regeling niet hebben afgesloten nu beter af,want die verdienen nu 101€ meer per maand,en daar gelden de zelfde regels voor zo als het er nu voorstaat.
Gezien mijn gezondheid moet de pensioen gerechtigde leeftijd nog maar zien te halen.
En dit geld wel beter gebruiken,gezien mijn financiële situatie.
Ik vind het rond uit belachelijk dat mijn generatie die al op hun 14e zijn gaan werken worden gestraft in mijn ogen.
Ronduit schandalig.
Ook de vakbond gebeld,en daar wordt ik ook niet wijzer van,handje klap met de overheid om mijn inleg.??
Kortom bestaat er een manier om mijn inleg terug te claimen en stop te zetten,daar deze vrijwillig was?
En zo ja hoe.