LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stefan87

Probleem met bewindvoering

Ongelezen bericht door stefan87 »

Hallo,

Sinds iets minder dan een jaar heb ik bewindvoering vanwege dat ik schulden had, die zijn inmiddels begin dit jaar helemaal afbetaald.
Mijn probleem dat ik met mijn bewindvoering heb, is dat ze mij geen overzichten en afschriften stuurt waar ik al meerdere malen om heb gevraagd, ik vertrouw haar niet omdat het een eenmans bedrijf is, ik heb haar aangewezen gekregen via een hulp instantie. Nu is het zo dat ik tijdens het afbetalen van mijn schulden per week 25 euro kreeg om van te leven, nu ik uit de schulden ben heb ik slechts per week 5 euro meer. Ik heb meerdere malen om uitleg gevraagd, meerdere malen gevraagd voor overzichten en wanneer ik vraag of ik bankafschriften kan zien zegt ze dat dat niet mogelijk is. Ik snap niet waar mijn geld blijft, ook zou ik geld ontvangen moeten hebben van de belastingteruggaaf maar hier zwijgt ze over. Verder zegt ze tegen mij niet te werken op dinsdag, prima, dus ik probeerde haar gister te bellen, nam in eerste instantie niet op, na een sms verstuurt te hebben belt ze boos terug dat ze zogenaamd druk is. Ze laat niet weten wanneer ik contact met haar kan hebben. Ik vertrouw haar niet en ben zelfs bang dat ze geld steelt van mij simpel weg omdat ik totaal geen inzicht krijg in mijn financiën.
Ik ben via de rechter, vrijwillig, begonnen met bewindvoering omdat ik zelf niet goed met mijn geld om kan gaan, ik wil nu van de bewindvoering af en ik wil zelf mijn financiën regelen met hulp van instanties die mij dan helpen op tijd rekeningen te betalen, mij advies kunnen geven en hulp kunnen geven bij het invullen van dingen e.d.

Er zijn al vaker voorvallen geweest die ik absoluut niet op prijs kon stellen, zoals een reparatie van mijn telefoon, ik krijg geld van mijn oma om dat ding te repareren, ze stuurt dat geld met mijn toestemming naar mijn bewindvoering, vervolgens moet ik van mijn bewindvoering eerst naar de reparateur, dan vertellen over dat ik bewindvoering heb e.d. dan vragen of die persoon haar kan bellen, en vervolgens kreeg ik dan uiteindelijk geld overgemaakt op mijn rekening dus ik moest ook nog naar de bank om te pinnen en wat een gedoe was dat... Ze heeft geen reden om mij niet te vertrouwen overigens want we hebben pas 2 keer face to face een afspraak gehad en ze kent mij gewoon niet, zij vertrouwt mij niet en dat neem ik haar ook kwalijk.

Het punt is dus dat ik haar niet vertrouw omdat ze mij geen inzicht geeft in mijn financiën. Ik wil graag van haar als bewindvoering af zo snel mogelijk, alleen ik weet niet waar ik moet beginnen want tegen haar kan ik wel zeggen dat ik ervan af wil maar daar helpt ze mij niet mee. Ik weet niet waar ik hulp kan krijgen voor dit soort situaties. Ik weet niet eens of dit wel een geschikt forum is om zo'n vraag te stellen, maar ik moet toch ergens beginnen.

Alle advies, tips e.d. zijn welkom!
Bij voorbaat dank,

Stefan.

Leo The Emperor

Re: Probleem met bewindvoering

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben via de rechter, vrijwillig, begonnen met bewindvoering omdat ik zelf niet goed met mijn geld om kan gaan, ik wil nu van de bewindvoering af en ik wil zelf mijn financiën regelen met hulp van instanties die mij dan helpen op tijd rekeningen te betalen, mij advies kunnen geven en hulp kunnen geven bij het invullen van dingen e.d.
opheffen gaat ook via de rechter :
Je schrijft een brief naar de Kantonrechter met het verzoek de bewindvoering op te heffen. Dit mag (natuurlijk) in je eigen bewoordingen en hoeft helemaal geen officiële brief te zijn.

De Kantonrechter zal vervolgens om een reactie van de bewindvoerder vragen. Als deze het eens is met het opheffen, dan zal de Kantonrechter hier vrijwel altijd mee instemmen.
Is de bewindvoerder het er niet mee eens, dan zal hij/zij ook een brief sturen met de motivatie van zijn/haar afwijzing.

De Kantonrechter zal vervolgens een zitting inplannen (denk aan de griffiekosten!!). Tijdens deze zitting zullen beide partijen hun verhaal doen. Aan de hand hiervan doet de Kantonrechter vrijwel altijd meteen uitspraak.
.

stefan87

Ongelezen bericht door stefan87 »

Bedankt, ik ben begonnen met het opstellen van een brief aan kantonzaken, ik weet alleen niet of ik het juiste adres heb, het is voor mij allemaal zo onduidelijk. Ik hoop dat ik de brief de goede kant op stuur.
Ik heb het adres hier gevonden, onder kantonzaken, hoop dat het correct is ( http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... tmlField15 )

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

stefan87 schreef:Bedankt, ik ben begonnen met het opstellen van een brief aan kantonzaken, ik weet alleen niet of ik het juiste adres heb, het is voor mij allemaal zo onduidelijk. Ik hoop dat ik de brief de goede kant op stuur.
Ik heb het adres hier gevonden, onder kantonzaken, hoop dat het correct is ( http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/R ... tmlField15 )
Als je in Utrecht woont adresseer je je verzoekschrift:

Rechtbank Utrecht
Sector Kanton & Handel
t.a.v. Griffie
Postbus 8186
3503 RD Utrecht

of iets dergelijks. Je kunt de brief ook afgeven bij de informatiebalie in de rechtbank zelf. Je ontvangt een bevestiging en een nota van tenminste € 73.

Gesloten