LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWV avocatenkantoor Leiden!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
voetelink

RWV avocatenkantoor Leiden!

Ongelezen bericht door voetelink »

Beste lezers,

Ik heb al enige tijd een strijd met de financieel medewerkster van RWV advocatenkantoor te Leiden.
In 2007 hebben ze mijn scheiding geregeld,en tevens een alimentatiezaak opgestart tegen mijn ex.
Op zich allemaal netjes geregeld[dacht ik] totrdat ik 2 jaar later ineens alle kosten moets gaan betalen[ondanks mijn lage inkomen] omdat rechtsbijstand over pijljaar 2006 had gekeken naar het inkomen,en ook het inkomen van mn ex had meegerekend.
Pijljaarverlegging werdt afgewezen,dus ik zat met een groot probleem.
Betalingsafspraak uiteindelijk gemaakt met ze,en zolang het mogelijk was betaalde ik netjes alles af,totdat ik zonder werk kwam te zitten en dit netjes aangaf aan ze,ik kreeg uitstel en zodra het financieel mogelijk was voor mij ging ik weer betalen.
Nu mailde ik eind juli dat ik voot het restandbedrag[van ongeveer 100 euro] door omstandigheden uistel wilde tot 1 okt[dan was de kinderbijslag binnen] en dat ik het dan in 1x kon aflossen.
Kon helaas wegens ziekenhuisopname,niet meer direct reageren op de mail die ik van ze terug kreeg,en vanaf dat moment werdt ik van diverse dingen beschuldigd door die mevr,en reageerde ik woest terug dat ze even menselijk moest blijven en dat ik niet anders kon.
Ik heb toen uit nood meteen maar de helft van het bedrag overgemaakt,maar mevr reageerde steeds idioter,en dreigt me nu zelfs een rentenota te sturen over het gehele bedrag wat ik aan ze heb afbetaald.
Ik heb gemaild dat ze maar moet doen wat ze niet kan laten,en dat ze blijkbaar het geld hard nodig hebben[harder dan iemand met een laag inkomen]
Ook heb ik gezegd dat de nota hoe dan ook ongeopend retour komt naar hun.
Nu is mijn vraag oof ze nu ineens een rentenota mag sturen[puur omdat ze blijkbaar pissig is om mijn reactie]of dat ze hiermee in de fout gaat[ze wil mij duidelijk dwars zitten!]
En wat moet ik hiermee doen?

Alvast dank voor jullie reacties

marcel75

Re: RWV avocatenkantoor Leiden!

Ongelezen bericht door marcel75 »

Als ik het dus goed begrijp heb je al vanaf 2007 uitstel van betaling, maar zeker al vanaf vorig jaar een renteloze betalingsregeling afgesproken. Dat is op zich al heel coulant. Daarnaast is de betalingsregeling, weliswaar door allerlei omstandigheden, meerdere keren niet nagekomen of eenzijdig gewijzigd. Dat ze daaraan meegewerkt hebben is nog coulanter.

Dat jij namelijk geen werk meer hebt, is niet de schuld van het advocatenkantoor en dat risico valt hun dus ook niet aan te rekenen.

Blijkbaar willen ze de druk bij jou om wel en ook tijdig te betalen wat opvoeren en daarom komen ze met een renteclaim. Die renteclaim mogen ze bij jou neerleggen. Ze hebben immers een jaar op hun geld moeten wachten. Dat red jij bij de Albert Heijn (of welke supermarkt dan ook) niet.

Nogmaals hoe vervelend ook maar ze kunnen een rentenota sturen en die zul je gewoon moeten betalen.

voetelink

Ongelezen bericht door voetelink »

Nee,

Ik ben eind vorig jaar de regeling aangegaan,omdat ze toen pas met de rekening kwamen.
Tuurlijk kan ik ook hun niet de schuld geven dat mijn inkomen is veranderd,maar als je netjes een mail stuurd,en zegt dat je het restandbedrag in 1keer wilt aflossen,maar of dat 2 weken later mag omdat het dan financieel mogelijk is,en je kan door gezondhedsproblemen van je kind[ziekenhuisopname] even niet meteen regageren,krijg je een hele botte mail terug van je zal wel op vakantie zijn en daarom niet reageren,dus daarom krijgt u geen verder uitstel!
Ik reageerde nog netjes terug met uileg waarom ik niet kon reageren,maar mevr werdt steeds botter,en begon toen te dreigen met die rentenota.
Ik weiger hoe dan ook te betalen,ze doet dit heel duidelijk om mijn dwars te zitten[dat blijkt wel uit haar mails]
Ik heb me netjes aan mijn betalingsverplichtingen gehouden,en ben niet langer van plan hun kantoor op de been te houden[blijkbaar gaat het erg slecht met ze,als ze al moeten gaan dreigen]

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Voetelink,
Nogmaals: hoe vervelend ook, maar probeer je eens in de schoenen van het kantoor te verplaatsen. Zij zitten al een jaar lang jouw betaling voor te financieren. Ze zijn namelijk niet verplicht geweest een betalingsregeling met je te treffen. Dat hebben ze dus al uit coulance gedaan. Nu vind jij het blijkbaar een recht om gespreid te betalen en als je de afspraken niet nakomt ga je meteen zeggen dat ze je dwars willen liggen en dat ze snel veel geld nodig hebben. Dat zal niet meteen het geval zijn. Ze hebben gewoon recht op betaling. En waarom ook alles en alleen per e-mail. Had in je e-mail gezet dat je tijdelijk niet per e-mail bereikbaar was of had dit zsm laten weten. Dan was er ook een andere situatie geweest.

Bedenk wel dat op het moment dat je niet betaald, de nota alleen maar hoger wordt. Uiteindelijk zul je naast de nota, ook wettelijke rente, incassokosten en eventueel kosten van een procedure moeten betalen.

Gesloten