LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schikkingsvoorstel fonds Albert heyn belachelijk laag

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Defourny

Schikkingsvoorstel fonds Albert heyn belachelijk laag

Ongelezen bericht door Defourny »

vorige week heb ik een schikkingsvoorstel ontvangen van het AH vaste klantenfonds. Waar de waarde van een unit in maart 2006 nog E27,99 bedroeg, is dat nu E1,16. Dat is een verval van 96% en 26,83 euro per unit! Dit betekent in mijn geval een 'verlies' van 440 euro. In de media heb ik er niks van vernomen. Kan iemand hier meer toelichting op geven? Kan dit zomaar?

kweenie

Re: Schikkingsvoorstel fonds Albert heyn belachelijk laag

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij haalt u een paar dingen door elkaar.

Het vaste klanten fonds is in juni 2006 opgeheven. Daarom is, als het goed is, de waarde van uw belegging daarin op dat moment aan u overgemaakt. U heeft toen dus al ruim 25 euro ontvangen.

Het schikkingsvoorstel gaat over de schikking die ruim twee jaar geleden is afgesproken tussen aandeelhouders Ahold en Ahold, en die nu uitbetaald gaat worden. Dat is een schikking omdat tot 2006 niet alle financiele informatie was bekendgemaakt en de koers van Ahold daarom mogelijk iets hoger was dan wat de koers zou zijn als die financiele informatie wel was bekendgemaakt. Daarom is er voor iedereen die in die periode Ahold aandelen heeft gekocht een stukje compensatie afgesproken. Dat wordt nu uitbetaald. En omdat u via het vaste klanten fonds ook aandelen ahold had, krijgt u dat beetje geld nu dus uitgekeerd.

Het is dus onjuist om te zeggen dat de participaties in het fonds ineens 96% minder waard zijn, omdat het gros van dat bedrag in 2006 al aan u is overgemaakt. Dit is slechts een extra'tje.

Defourny

Ongelezen bericht door Defourny »

ik denk dat u gelijk zult hebben, al ben ik hier destijds niet van op de hoogte gesteld door AH. Ik zal het nagaan in mijn bankafschriften

hartelijk dank voor uw hulp

axasjaak

Ongelezen bericht door axasjaak »

Kweenie heeft volkomen gelijk :
Op 1 juni 2006 werden de units van het AH-Vaste Klantenfonds
uitbetaald tegen de koers van 26,71.

Gesloten