| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schulden en geen inkomen
Schulden en geen inkomen
In 2012 juni jl. ben ik vanuit een scheiding in de bijstand terecht gekomen.
Dit ging altijd helemaal goed. Tot ik een woning kreeg in een nieuwe stad, waarnaar ik verhuisde
met mijn 2 kinderen. Ik diende opnieuw een aanvraag in bij desbetreffende gemeente voor een WWB-uitkering. Deze aanmelding heetf plaats gevonden in oktober 2012. Ik moest een traject volgen en me houden aan alle verplichtingen die zij stelde. Dit deed ik netjes.
Echter duurde het veelste lang alvorens ik de uitkering ontving. Ik zat al in februari en nog steeds was er geen sprake van een uitkering maar ik moest wel 2 keer per week in traject.
Hierdoor liep mijn huurachterstand steeds hogerop. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik toch niet in aanmerking zou komen voor de uitkering omdat ik wilde gaan studeren.
Ik zit sindsdien zonder inkomen. Heb een enorme schuld bij de woningbouw en derden.
Heb me verrot gesolliciteerd maar dat baatte niet.
Heeft Nederland geen verzorgingsstelsel? Laat ze haar burgers tegenwoordig gewoon
er alleen voor? Wat zijnmijn rechten? Ik ben de weg helemaal kwijt en loop nu ook
eens het risico mijn huis uit gezet te worden.
Kan iemand mij helpen?
Dit ging altijd helemaal goed. Tot ik een woning kreeg in een nieuwe stad, waarnaar ik verhuisde
met mijn 2 kinderen. Ik diende opnieuw een aanvraag in bij desbetreffende gemeente voor een WWB-uitkering. Deze aanmelding heetf plaats gevonden in oktober 2012. Ik moest een traject volgen en me houden aan alle verplichtingen die zij stelde. Dit deed ik netjes.
Echter duurde het veelste lang alvorens ik de uitkering ontving. Ik zat al in februari en nog steeds was er geen sprake van een uitkering maar ik moest wel 2 keer per week in traject.
Hierdoor liep mijn huurachterstand steeds hogerop. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik toch niet in aanmerking zou komen voor de uitkering omdat ik wilde gaan studeren.
Ik zit sindsdien zonder inkomen. Heb een enorme schuld bij de woningbouw en derden.
Heb me verrot gesolliciteerd maar dat baatte niet.
Heeft Nederland geen verzorgingsstelsel? Laat ze haar burgers tegenwoordig gewoon
er alleen voor? Wat zijnmijn rechten? Ik ben de weg helemaal kwijt en loop nu ook
eens het risico mijn huis uit gezet te worden.
Kan iemand mij helpen?
Re: Schulden en geen inkomen
Rechten gaan hand in hand met plichten. Je geeft zelf aan dat je wilde gaan studeren. Dat gaat niet samen met een bijstandsuitkering. Dan zul je op een andere manier in je inkomen moeten voorzien. Als je in aanmerking wil komen voor een bijstandsuitkering, dan zul je je dus moeten houden aan de regels die daaraan zijn gesteld.NajNaou schreef: Heeft Nederland geen verzorgingsstelsel? Laat ze haar burgers tegenwoordig gewoon
er alleen voor? Wat zijnmijn rechten?
Als je een bijstandsuitkering aanvraagt, dan kun je trouwens vaak ook een voorschot aanvragen als de aanvraag (te) lang duurt.
Overigens zou ik denken dat je na een scheiding ook alimentatie zou (kunnen) hebben. Krijg je geen geld van je ex?
HOe kan een uitkering nou worden afgewezen omdat je........wilde gaan studeren????
Dat is net zoiets als bij aanvraag vermelden dat je binnenkort graag een miljonair tegen t lijf wil lopen
Dat is net zoiets als bij aanvraag vermelden dat je binnenkort graag een miljonair tegen t lijf wil lopen
Dat kan als jij aangeeft niet aan bepaalde eisen te willen voldoen, omdat je in de toekomst wil gaan studeren en zodoende het traject niet kan afmaken.sephora30 schreef:HOe kan een uitkering nou worden afgewezen omdat je........wilde gaan studeren????
Is toch raar, niemand kan in de toekomst kijken.
Iemand die jonger is dan 27, wordt geacht, als hij of zij studieplannen heeft, te leven van de studiefinanciering. Als men niet studeert maar beschikbaar is voor werk, krijgt men WWB. TS had dus alleen recht op WWB voor de tijd dat zij nog niet studeerde. Wel vreemd dat men dat niet even duidelijk heeft uitgelegd.
Daar hoef je toch niet voor in de toekomst te kunnen kijken.sephora30 schreef:Is toch raar, niemand kan in de toekomst kijken.
Als jij je op dit moment niet meewerkt aan de eisen die aan je gesteld worden, omdat jij over zeg twee maanden gaat studeren, dan kom jij op dit moment niet in aanmerking voor die uitkering. Heeft niets met die studie te maken, maar wel met jouw opstelling.