| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scooter total loss, niet volledig schade bedrag ontvangen
-
F.Conflict
Scooter total loss, niet volledig schade bedrag ontvangen
Hi allemaal,
In juni 2017 ben ik op mijn brommer aangereden door een ander voertuig(auto). Lichamelijk gelukkig niks aan over gehouden, scooter helaas total loss. Schadeformulier samen ingevuld met de tegenparij en vrij snel werd de schuld erkent door de verzekeraar van de tegenpartij(Voogd en Voogd).
Scooter stond voor taxatie van de schade bij een scooterzaak in de buurt. De dagwaarde werd getaxeerd op 1400 euro. 789 euro heb ik ontvangen van de verzekeraar, de opkoopwaarde twv 611 euro is betaald door de opkoper. Die 611 euro heb ik echter nooit ontvangen(toch de gene die er het meeste recht op heeft...) De opkoper geeft aan het geld betaald te hebben aan de scooterzaak, de scooterzaak ontkent dit. De verzekeraar zegt hierin geen partij te zijn. De opkoper heeft in hun opinie niet goed gehandeld, zij hadden het geld aan mij moeten betalen.
Ik ben echter nooit betrokken geweest bij het opkoop proces en heb de scooterzaak nooit gemachtigd om mijn scooter te verkopen. Of de scooterzaak of de opkoper de waarheid spreekt maakt mij weinig uit. Ik wil simpelweg de 611 euro ontvangen waar ik recht op heb.
Ik sta nu echter helemaal machteloos. De verzekeraar gaat niet helpen want zij zijn niet verantwoordelijk in hun ogen. De scooterzaak ontkent het geld te hebben ontvangen en de opkoper geeft aan het geld toch echt aan de scooterzaak te hebben betaald(hiervan is echter een inkoopverklaring van, met de stempel van de scooterzaak erop).
Extra kosten maken door een incassobureau/advocaat hierop te zetten zie ik niet zitten, dit is nl. erg duur. Ik ben nu vooral benieuwd wat ik kan doen om dit geld alsnog te krijgen en wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor de uitbetaling van het volledige bedrag aan mij als tegenpartij/slachtoffer.
Alvast bedankt.
In juni 2017 ben ik op mijn brommer aangereden door een ander voertuig(auto). Lichamelijk gelukkig niks aan over gehouden, scooter helaas total loss. Schadeformulier samen ingevuld met de tegenparij en vrij snel werd de schuld erkent door de verzekeraar van de tegenpartij(Voogd en Voogd).
Scooter stond voor taxatie van de schade bij een scooterzaak in de buurt. De dagwaarde werd getaxeerd op 1400 euro. 789 euro heb ik ontvangen van de verzekeraar, de opkoopwaarde twv 611 euro is betaald door de opkoper. Die 611 euro heb ik echter nooit ontvangen(toch de gene die er het meeste recht op heeft...) De opkoper geeft aan het geld betaald te hebben aan de scooterzaak, de scooterzaak ontkent dit. De verzekeraar zegt hierin geen partij te zijn. De opkoper heeft in hun opinie niet goed gehandeld, zij hadden het geld aan mij moeten betalen.
Ik ben echter nooit betrokken geweest bij het opkoop proces en heb de scooterzaak nooit gemachtigd om mijn scooter te verkopen. Of de scooterzaak of de opkoper de waarheid spreekt maakt mij weinig uit. Ik wil simpelweg de 611 euro ontvangen waar ik recht op heb.
Ik sta nu echter helemaal machteloos. De verzekeraar gaat niet helpen want zij zijn niet verantwoordelijk in hun ogen. De scooterzaak ontkent het geld te hebben ontvangen en de opkoper geeft aan het geld toch echt aan de scooterzaak te hebben betaald(hiervan is echter een inkoopverklaring van, met de stempel van de scooterzaak erop).
Extra kosten maken door een incassobureau/advocaat hierop te zetten zie ik niet zitten, dit is nl. erg duur. Ik ben nu vooral benieuwd wat ik kan doen om dit geld alsnog te krijgen en wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor de uitbetaling van het volledige bedrag aan mij als tegenpartij/slachtoffer.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door F.Conflict op 19 apr 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Re: Scooter total loss, niet volledig schade bedrag ontvangen
Laat de opkoper dan maar met het bewijs van betaling komen. Aangezien hij zijn administratie minimaal 7 jaar moet bewaren zal hij dat vast nog wel ergens hebben. Afhankelijk of hij wel of niet met het bewijs van betaling komt weet je precies hoe of wat.
De tegenpartij (de verzekering) moet u het hele bedrag betalen, dat zij vervolgens een opkoper inschakelen is niet uw probleem.
incassobedrijven werken vaak op no-cure-no-pay. U betaald dus niets, en bij gelijk zijn de kosten voor de tegenpartij.
Eenmaal de tegenpartij in gebreken stellen, en anders alsnog incasso inschakelen
incassobedrijven werken vaak op no-cure-no-pay. U betaald dus niets, en bij gelijk zijn de kosten voor de tegenpartij.
Eenmaal de tegenpartij in gebreken stellen, en anders alsnog incasso inschakelen
TS geeft aan dat de opkoper een inkoopverklaring heeft met stempel van de scooterzaak.witte angora schreef:Laat de opkoper dan maar met het bewijs van betaling komen. Aangezien hij zijn administratie minimaal 7 jaar moet bewaren zal hij dat vast nog wel ergens hebben. Afhankelijk of hij wel of niet met het bewijs van betaling komt weet je precies hoe of wat.
Voor TS, zorg dat je die inkoopverklaring ontvangt, dan wel een kopie en confronteer de scooterzaak. Wanneer de scooterzaak blijft ontkennen zou je een stap naar de rechter kunnen maken. Gezien de inkoopverklaring (gaan we vanuit dat die echt is natuurlijk) is de kans sterk aanwezig dat de scooterzaak niet met dat excuus wegkomt, wat voor hun zou leiden als een grotere kostenpost dan gewoon het geld uitkeren dat van jou is.
Hoe is het verder gegaan dan met de verzekering? Zoals je aangaf heb je geen toestemming gegeven voor de verkoop, stond de scooter ten tijde nog op jouw naam?
-
F.Conflict
Bedankt voor jullie reacties. Inkoopverklaring inclusief stempel en handtekening van de scooterzaak heb ik in mijn bezit. De scooterzaak heb ik al gefronteerd, zij ontekken echter alles. De scooter is, zo blijkt achteraf, al vaker in het nieuws gekomen door oplichting. De vorige scooterzaak van de eigenaar is failliet verklaard terwijl net voor het faillisement nog vele aanbetalingen zijn gedaan door gedupeerde. Zij hebben de aanbetalingen nooit terug gezien.
Ik ben bang dat als ik dit voor laten komen ik zelf hoge kosten ga maken en de scooterzaak de zaak weer laat klappen.. Ik heb dit al uitgezet bij een incassobureau. Zij hebben meerdere malen contact opgenomen met de scooterzaak dmv aangetekende brieven etc. Brieven en telefoontjes blijven ontbeantwoord door de scooterzaak. Het incassobureau geeft aan een sterke zaak te hebben en willen dit voor laten komen. De kosten voor het proces moet ik echter wel eerst voorschieten a 1400 euro. Uiteraard worden de kosten bij winst van de zaak verhaalt op de scooterzaak, echter ben ik bang voor het eerder geschetste scenario.
De scooter stond ten tijde van verkoop nog op mijn naam, de papieren zaten echter op verzoek van de verzekeraar bij de scooter op moment van schouwing en opkoping.
ik ben ervan overtuigd dat zowel de scooterzaak als de opkoper niet juist hebben gehandeld. Ik vind echter dat ik in deze helemaal geen partij ben. Ik heb een aanrijding gehad met een berijder van de verzekering van de tegenpartij. De dagwaarde was 1400 euro, het bedrag waar ik dus recht op heb. Dit bedrag is vastgesteld door een schade expert van de verzekeraar. Of het bedrag wordt verdeeld in 2 delen(restwaarde en opkoper) is meer een probleem voor de verzekeraar.
Het kan toch niet zo zijn dat ik verantwoordelijk ben voor het juist uitkeren van bepaalde bedragen? Dit lijkt mij de volledige verantwoordelijk van de verzekering van de tegenpartij.
Hoe dan ook, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik verder kan doen om het overige deel van het geld waar ik recht op heb alsnog te verkijgen...
Ik ben bang dat als ik dit voor laten komen ik zelf hoge kosten ga maken en de scooterzaak de zaak weer laat klappen.. Ik heb dit al uitgezet bij een incassobureau. Zij hebben meerdere malen contact opgenomen met de scooterzaak dmv aangetekende brieven etc. Brieven en telefoontjes blijven ontbeantwoord door de scooterzaak. Het incassobureau geeft aan een sterke zaak te hebben en willen dit voor laten komen. De kosten voor het proces moet ik echter wel eerst voorschieten a 1400 euro. Uiteraard worden de kosten bij winst van de zaak verhaalt op de scooterzaak, echter ben ik bang voor het eerder geschetste scenario.
De scooter stond ten tijde van verkoop nog op mijn naam, de papieren zaten echter op verzoek van de verzekeraar bij de scooter op moment van schouwing en opkoping.
ik ben ervan overtuigd dat zowel de scooterzaak als de opkoper niet juist hebben gehandeld. Ik vind echter dat ik in deze helemaal geen partij ben. Ik heb een aanrijding gehad met een berijder van de verzekering van de tegenpartij. De dagwaarde was 1400 euro, het bedrag waar ik dus recht op heb. Dit bedrag is vastgesteld door een schade expert van de verzekeraar. Of het bedrag wordt verdeeld in 2 delen(restwaarde en opkoper) is meer een probleem voor de verzekeraar.
Het kan toch niet zo zijn dat ik verantwoordelijk ben voor het juist uitkeren van bepaalde bedragen? Dit lijkt mij de volledige verantwoordelijk van de verzekering van de tegenpartij.
Hoe dan ook, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik verder kan doen om het overige deel van het geld waar ik recht op heb alsnog te verkijgen...
Zoals aangegeven, je moet dit neerleggen bij de verzekering.
Zij moeten jou het hele bedrag uitkeren, en wat ze vervolgens met de scooter doen (doorverkopen via een scooterzaak) is hun probleem.
Zij moeten jou het hele bedrag uitkeren, en wat ze vervolgens met de scooter doen (doorverkopen via een scooterzaak) is hun probleem.
al aangifte gedaan wegens oplichting?
-
F.Conflict
Dit heb ik uiteraard meteen gedaan. Zij ontkennen echter alle verantwoordelijkheid.yan schreef:Zoals aangegeven, je moet dit neerleggen bij de verzekering.
-
F.Conflict
Nee dit heb ik nog niet gedaan. Had ik(uiteraard) meteen moeten doen, maar ik wilde eerst duidelijk in kaart hebben hoe de vork precies in de steel zit. Daarin tegen ben ik vrij sceptisch tegen over dit soort aangiftes. Hoeveel tijd heeft de politie hiervoor?vroem schreef:al aangifte gedaan wegens oplichting?
En daar laat u het bij zitten?F.Conflict schreef:Dit heb ik uiteraard meteen gedaan. Zij ontkennen echter alle verantwoordelijkheid.yan schreef:Zoals aangegeven, je moet dit neerleggen bij de verzekering.
Gewoon in gebreke stellen en anders uitbesteden.
Verzekeraar is verantwoordelijk dat u het geld krijgt, ze kunnen alles ontkennen maar dan hebben ze nog geen gelijk.
-
F.Conflict
Ik heb de scooterzaak in gebreken gesteld en daarop volgend een incassobureau ingeschakeld. Nu blijkt dat ik de verzekeraar in gebreke moet stellen, daar had ik niet aangedacht. Ik kan nu de verzekeraar in gebreken stellen dmv van een aangeschreven brief. Als zij echter niet reageren of ontkennen moet de zaak alsnog voorkomen. Die kosten moeten hoe dan ook betaald(voorgeschoten) worden door mij. Hoe groot is de kans dat dit niet voor de rechter moet komen?yan schreef:En daar laat u het bij zitten?F.Conflict schreef:Dit heb ik uiteraard meteen gedaan. Zij ontkennen echter alle verantwoordelijkheid.yan schreef:Zoals aangegeven, je moet dit neerleggen bij de verzekering.
Gewoon in gebreke stellen en anders uitbesteden.
Verzekeraar is verantwoordelijk dat u het geld krijgt, ze kunnen alles ontkennen maar dan hebben ze nog geen gelijk.
-
F.Conflict
Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?
U kunt, nadat u geklaagd hebt bij uw verzekeraar, een klacht indienen bij het Kifid.
Aan de tegenpartij (verzekering) aangeven dat ze 14 dagen hebben om te zorgen dat het bedrag alsnog op uw rekening staat, en anders een incasso bureau inschakelenIemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?