| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slachtoffer weigering 112 hulp te sturen
-
slachtoffer112
slachtoffer weigering 112 hulp te sturen
Ik gebruik diverse medicijnen op doktersadvies zonder ooit problemen te hebben gehad. Woensdag 19-02-2014 nam ik Diazepam omdat ik niet kon slapen. Ik raakte verward, had het gevoel buiten mijzelf te treden, kreeg waanideeën en zag het ineens niet meer zitten. Ik voelde dat het flink fout met mij ging en was nog net voldoende bij bewustzijn om 112 te bellen (rond 03.00 uur). Ondanks mijn noodoproep is er niemand gekomen, geen Politie, geen ambulance, geen dokter. Ik ben kort na of misschien al tijdens dit telefoontje in een black-out terecht gekomen, welke heeft geduurd van 03.00 uur tot rond 18.00 uur. Ik weet mij niets meer te herinneren van deze tijd, behalve losse flarden, zogenaamde pieken in bewustzijn. Omdat ik geen hulp kreeg van Politie, ambulance of dokter heb ik blijkbaar geprobeerd om op eigen kracht het ziekenhuis te bereiken. Volgens zeggen, maar zonder dat ik mij daar iets van kan herinneren, ben ik ergens tegen aan gereden en mij nog steeds niets van kan herinneren. Ik ben aangehouden door de Politie en mee genomen naar het Politiebureau in plaats van naar het ziekenhuis. Ik heb gevraagd om medische hulp bij de Politie, maar niet gekregen. Zelfs nadat ik het politiebureau mocht verlaten, werd ik zo op straat gezet, nog steeds verward, zwalkend, verdwaasd en nog steeds voor een deel van de tijd in black-outs. Van de medicijnen had ik nog nooit dit effect gehad.Ik drink geen alcohol en neem geen drugs. Vooraf was er dus geen enkele reden om aan te nemen, dat het innemen van het medicijn mij in een dergelijke toestand zou brengen. Als ik het medicijn nam, was het altijd voor het slapen gaan en nimmer ging ik na het innemen van het medicijn zelf autorijden. Ik weet niets meer van een ongeval en ben juist niet het type die door zou rijden na een ongeval. toch wordt ik binnenkort gedagvaard voor doorrijden na een ongeval. Ik ben er kapot van. Ik voelde dat ik hulp nodig had en heb bij de juiste instantie om hulp gevraagd. Hulp is mij geweigerd. Zonder er iets van te weten, wordt ik nu van een misdrijf beschuldigd en zijn auto en rijbewijs ingevorderd. Nog even vermelden dat ik zo'n 1,5 miljoen kilometers schadevrij heb gereden, al 30 jaar in een auto rij en al zo'n 4 jaar medicijnen slik, voornamelijk voor mijn COPD. Ik neem geen risico's met autorijden, als ik moe was of ergens last van had, dan liet ik rustig het stuur aan een ander over of ging ik gewoonweg niet rijden. Inmiddels is door eigen onderzoek en door bevestiging van een GGZ-arts het duidelijk, dat ik vanaf halverwege 2013 een combinatie van medicijnen had die tot dergelijke black-outs en verwardheid, angst en dergelijke kon leiden. Ik ben acuut gestopt met slikken alle medicijnen en voel me ineens weer een veel gezonder mens, hoewel ik nu wel verplicht door het GGZ moet worden behandeld. Ieder mens die zich in levensgevaar denkt te bevinden en niet wordt geholpen zal trachten zelf het ziekenhuis te bereiken. Volgens mij is 112 bij wet verplicht om te komen bij een noodoproep, helemaal als die ernstig is als in mijn geval. Uiteraard zal 112 niet voor mijn schade opdraaien en zal ik wel de schuld krijgen van dat ik mijn eigen leven probeerde te redden door naar het ziekenhuis te rijden, maar zo hoort het systeem in mijn beleving niet te werken. Er zit nog veel meer bij dit verhaal, maar meer tekens mag ik hier niet typen.Ik zal mij voor de rechter moeten verantwoorden, maar de werkelijke schuld ligt bij 112. als die mij hadden geholpen, was er verder niets gebeurd.
Re: slachtoffer weigering 112 hulp te sturen
Als u dit betoog bij de rechter houd, dan zal het met een sisser aflopen. Een rechter is ook een mens en zal met de strafmaat zeker rekening houden met persoonlijke omstandigheden.slachtoffer112 schreef:Ik gebruik diverse medicijnen op doktersadvies zonder ooit problemen te hebben gehad. Woensdag 19-02-2014 nam ik Diazepam omdat ik niet kon slapen. Ik raakte verward, had het gevoel buiten mijzelf te treden, kreeg waanideeën en zag het ineens niet meer zitten. Ik voelde dat het flink fout met mij ging en was nog net voldoende bij bewustzijn om 112 te bellen (rond 03.00 uur). Ondanks mijn noodoproep is er niemand gekomen, geen Politie, geen ambulance, geen dokter. Ik ben kort na of misschien al tijdens dit telefoontje in een black-out terecht gekomen, welke heeft geduurd van 03.00 uur tot rond 18.00 uur. Ik weet mij niets meer te herinneren van deze tijd, behalve losse flarden, zogenaamde pieken in bewustzijn. Omdat ik geen hulp kreeg van Politie, ambulance of dokter heb ik blijkbaar geprobeerd om op eigen kracht het ziekenhuis te bereiken. Volgens zeggen, maar zonder dat ik mij daar iets van kan herinneren, ben ik ergens tegen aan gereden en mij nog steeds niets van kan herinneren. Ik ben aangehouden door de Politie en mee genomen naar het Politiebureau in plaats van naar het ziekenhuis. Ik heb gevraagd om medische hulp bij de Politie, maar niet gekregen. Zelfs nadat ik het politiebureau mocht verlaten, werd ik zo op straat gezet, nog steeds verward, zwalkend, verdwaasd en nog steeds voor een deel van de tijd in black-outs. Van de medicijnen had ik nog nooit dit effect gehad.Ik drink geen alcohol en neem geen drugs. Vooraf was er dus geen enkele reden om aan te nemen, dat het innemen van het medicijn mij in een dergelijke toestand zou brengen. Als ik het medicijn nam, was het altijd voor het slapen gaan en nimmer ging ik na het innemen van het medicijn zelf autorijden. Ik weet niets meer van een ongeval en ben juist niet het type die door zou rijden na een ongeval. toch wordt ik binnenkort gedagvaard voor doorrijden na een ongeval. Ik ben er kapot van. Ik voelde dat ik hulp nodig had en heb bij de juiste instantie om hulp gevraagd. Hulp is mij geweigerd. Zonder er iets van te weten, wordt ik nu van een misdrijf beschuldigd en zijn auto en rijbewijs ingevorderd. Nog even vermelden dat ik zo'n 1,5 miljoen kilometers schadevrij heb gereden, al 30 jaar in een auto rij en al zo'n 4 jaar medicijnen slik, voornamelijk voor mijn COPD. Ik neem geen risico's met autorijden, als ik moe was of ergens last van had, dan liet ik rustig het stuur aan een ander over of ging ik gewoonweg niet rijden. Inmiddels is door eigen onderzoek en door bevestiging van een GGZ-arts het duidelijk, dat ik vanaf halverwege 2013 een combinatie van medicijnen had die tot dergelijke black-outs en verwardheid, angst en dergelijke kon leiden. Ik ben acuut gestopt met slikken alle medicijnen en voel me ineens weer een veel gezonder mens, hoewel ik nu wel verplicht door het GGZ moet worden behandeld. Ieder mens die zich in levensgevaar denkt te bevinden en niet wordt geholpen zal trachten zelf het ziekenhuis te bereiken. Volgens mij is 112 bij wet verplicht om te komen bij een noodoproep, helemaal als die ernstig is als in mijn geval. Uiteraard zal 112 niet voor mijn schade opdraaien en zal ik wel de schuld krijgen van dat ik mijn eigen leven probeerde te redden door naar het ziekenhuis te rijden, maar zo hoort het systeem in mijn beleving niet te werken. Er zit nog veel meer bij dit verhaal, maar meer tekens mag ik hier niet typen.Ik zal mij voor de rechter moeten verantwoorden, maar de werkelijke schuld ligt bij 112. als die mij hadden geholpen, was er verder niets gebeurd.
Alle oproepen naar hulpdiensten worden opgenomen en bewaard. Wellicht kan u die (laten) opvragen om te kijken wat er precies is gezegd.
@slachtoffer112, hoeveel milligram bevat de diazepam in hemelsnaam die u slikt? En waar u kennelijk aan gewend was. Bizar verhaal, zeg. En inderdaad, oproepen om hulp worden een bepaalde periode bewaard.
Dat u nu van een misdrijf beschuldigt word en u rijbewijs is ingenomen dat is in
mijn ogen zeer terecht, u weet zelf er niets meer van dat u in de auto bent gestapt
en bent aan gereden, wie weet kan dit nogmaals gebeuren.
U brengt u zelf hiermee in groot gevaar + andere weg gebruikers.
Medicijnen voor de COPD, zijn toch medicijnen die u moet inhaleren ?
Zoals al eerder geschreven vraag (of laat) de informatie opvragen van 112 van
de melding die u gemaakt hebt.
Sterkte en succes !
mijn ogen zeer terecht, u weet zelf er niets meer van dat u in de auto bent gestapt
Sterkte en succes !
-
rozemarijntje
Wat de andere zeggen sluit ik me bij aan.
Maar hoeveel slik je?? Ik gebruik heel wat en nog nooooit gelukkig zoiets gehad( maar kan iets bij je gebeuren dat het ineens boem is)
Politie had ook contact met 112 op kunnen nemen om te kijken of je idd melding hebt gedaan.
Succes en sterkte
Maar idd bep middelen kunnen dingen veroorzaken,daar is apotheek voor om uit te zoeken zou je zeggen.
Maar bij de een werkt het ineens wel verkeerd en ander niet....
Ja 112 verwijten???huisarts kunnen bellen duurde lang dus...
Succes met rechtzaak
Even toevoeging...heeft politie geen bloed afgenomen om te kijken wat je in je lichaam had..
Maar hoeveel slik je?? Ik gebruik heel wat en nog nooooit gelukkig zoiets gehad( maar kan iets bij je gebeuren dat het ineens boem is)
Politie had ook contact met 112 op kunnen nemen om te kijken of je idd melding hebt gedaan.
Succes en sterkte
Maar idd bep middelen kunnen dingen veroorzaken,daar is apotheek voor om uit te zoeken zou je zeggen.
Maar bij de een werkt het ineens wel verkeerd en ander niet....
Ja 112 verwijten???huisarts kunnen bellen duurde lang dus...
Succes met rechtzaak
Even toevoeging...heeft politie geen bloed afgenomen om te kijken wat je in je lichaam had..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 03 mar 2014 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bob Schurkjens
112 centralist is getraind in het beoordelen van meldingen. Kennelijk heeft men de afweging gemaakt dat er geen dringende noodzaak was. Je had ook een tweede keer kunnen bellen ...je kan ook autorijden....
Toch in je auto stappen terwijl je daartoe niet in staat was is dom, en de gevolgen terecht.
Toch in je auto stappen terwijl je daartoe niet in staat was is dom, en de gevolgen terecht.
-
rozemarijntje
Rechtzaak??
Nou dat denk ik wel...
Doorrijden na ongeluk.
Onder invloed van medicatie,waar je dus fout op reageert en auto instapt,ergste geval,keert verzekering niet eens uit..
Idd wat dhc zegt 112 beoordeelt,s zegt dat het heel lsng heeft geduurd van 0300 tot 18.00 als 112 weigert dan bel je toch direct om 8 uur je huisarts dat het niet goed gaat...misschien rare gedachte...
Ps zegt zelf ook dat ie gedagvaard is.
Zal inderdaad een rechtzaak zijn naar aanleiding van het veroorzaken
van een ongeluk en het doorrijden na ongeval.
van een ongeluk en het doorrijden na ongeval.
-
Bob Schurkjens
Niemand is er bij geweest, dus niet zo snel oordelen. Niemand weet wat er is gemeld bij 112 en of er wel of niet juist is gehandeld door de centralist. Daarom heb ik die link hierboven neergezet zodat topicstarter de juiste stappen kan zetten om aan die informatie te komen. Vooral als je wordt gedagvaard, zal hij/zij die informatie hard nodig hebben.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 03 mar 2014 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, natuurlijk niet te snel oordelen maar...omdat hij dit topic opent zou ik toch graag willen weten welke dosis diazepam hij heeft ingenomen. Is best behoorlijk ter zake doend.
Ohja ook daar kunnen fouten gemaakt worden.Bob Schurkjens schreef:Niemand is er bij geweest, dus niet zo snel oordelen. Niemand weet wat er is gemeld bij 112 en of er wel of niet juist is gehandeld door de centralist. Daarom heb ik die link hierboven neergezet zodat topicstarter de juiste stappen kan zetten om aan die informatie te komen. Vooral als je wordt gedagvaard, zal hij/zij die informatie hard nodig hebben.
Is inderdaad heel slim om die informatie te hebben als TS moet voorkomen
voor de rechter.
112 weigert ook niet zomaar om te komen maar ze krijgen ook regelmatig te maken met telefoontjes die niet levensbedreigend zijn en ze zijn daarom extra alert
Natuurlijk kan er bij 112 fouten gemaakt worden,er werken mensen en dan kan dat gebeuren.
Maar de persoon van 112 maakt een afweging op basis van wat er verteld wordt door de telefoon.
Als de informatie die hem of haar gegeven wordt niet duidt op een noodgeval dan wordt dit ook aangegeven door de telefoon en wordt je aangeraden om de dokter te bellen.
En ik vermoed maar dat is puur een vermoeden dat het hier ook gebeurd is maar niet gehoord door TS.
Wat ik niet begrijp is waarom je wel blijkbaar het vermogen had om in de auto te stappen maar dat je niet blijft bellen met 112 of met een dokter.
En ik weet natuurlijk niet hoe het contact met je familie en buren is en of je vrienden hebt maar mocht dat wel zo zijn waarom heb je dan 1 van hen niet ingeschakeld.
Het feit blijft staan dat je blijkbaar wel bij machte was om in de auto te stappen en te gaan rijden en dat je een ongeval hebt veroorzaakt.
Hoe menselijk een rechter ook zal zijn,daar zal zelfs een rechter niet om heen kunnen.
Ben je nu al bij de dokter geweest met dit verhaal?
Natuurlijk kan er bij 112 fouten gemaakt worden,er werken mensen en dan kan dat gebeuren.
Maar de persoon van 112 maakt een afweging op basis van wat er verteld wordt door de telefoon.
Als de informatie die hem of haar gegeven wordt niet duidt op een noodgeval dan wordt dit ook aangegeven door de telefoon en wordt je aangeraden om de dokter te bellen.
En ik vermoed maar dat is puur een vermoeden dat het hier ook gebeurd is maar niet gehoord door TS.
Wat ik niet begrijp is waarom je wel blijkbaar het vermogen had om in de auto te stappen maar dat je niet blijft bellen met 112 of met een dokter.
En ik weet natuurlijk niet hoe het contact met je familie en buren is en of je vrienden hebt maar mocht dat wel zo zijn waarom heb je dan 1 van hen niet ingeschakeld.
Het feit blijft staan dat je blijkbaar wel bij machte was om in de auto te stappen en te gaan rijden en dat je een ongeval hebt veroorzaakt.
Hoe menselijk een rechter ook zal zijn,daar zal zelfs een rechter niet om heen kunnen.
Ben je nu al bij de dokter geweest met dit verhaal?
-
witte angora
Ik denk dat buitenstaanders dit verhaal inderdaad beter kunnen laten voor wat het is. Niet altijd gaan dingen zoals het hoort, maar ALS er inderdaad sprake van is dat 112 een inschattingsfout heeft gemaakt, kan niemand hier er iets aan veranderen.
De topicstarter moet zich voor de rechter verantwoorden, en terecht, als ik het zo lees. Het is aan de rechter om met een afgewogen oordeel te komen, en in dat oordeel moet iedereen maar berusten denk ik.
Ik vind wel dat het verhaal een beetje slachtofferig overkomt: zelf altijd zo verschrikkelijk braaf, en nu, door de schuld van 112 in de auto gestapt en een ongeval veroorzaakt, en door de schuld van de politie blablabla.... Maar goed, zoals gezegd, het is wat mij betreft verder aan de rechter.
De topicstarter moet zich voor de rechter verantwoorden, en terecht, als ik het zo lees. Het is aan de rechter om met een afgewogen oordeel te komen, en in dat oordeel moet iedereen maar berusten denk ik.
Ik vind wel dat het verhaal een beetje slachtofferig overkomt: zelf altijd zo verschrikkelijk braaf, en nu, door de schuld van 112 in de auto gestapt en een ongeval veroorzaakt, en door de schuld van de politie blablabla.... Maar goed, zoals gezegd, het is wat mij betreft verder aan de rechter.
witte angora.je hebt wel gelijk maar het verhaal van TS is ook het enige waarop gereageerd kan worden en TS schrijft het natuurlijk niet voor niets.
Dat maakt het weleens lastig want de kant van 112 weet je natuurlijk niet.
1 ding schoot me eigenlijk nog wel in gedachte.
Met Diazepam wordt zo en zo gewaarschuwd dat het van invloed is op het autorijden.
In sommige gevallen wordt het zelfs afgeraden om auto te rijden als je dit middel slikt.
Dat maakt het weleens lastig want de kant van 112 weet je natuurlijk niet.
1 ding schoot me eigenlijk nog wel in gedachte.
Met Diazepam wordt zo en zo gewaarschuwd dat het van invloed is op het autorijden.
In sommige gevallen wordt het zelfs afgeraden om auto te rijden als je dit middel slikt.
Diazepam om te slapen is een zeer slecht middel. Ik snap niet dat iemand zo iets voor schrijft en zo iemand zich dokter noemt.Chocomelk schreef:Dat u nu van een misdrijf beschuldigt word en u rijbewijs is ingenomen dat is in
Sterkte en succes !
Je moet niet zomaar met dit middel stoppen, zeker als je het lang hebt gebruikt, de ontwenningsverschijnselen kunnen zeer heftig en schadelijk zijn. Laat je dus door een goed (verslavings)arts bij staan en bouw de dosis gedurende 3 maanden langzaam af.
-
witte angora
Ik denk (maar dat is uiteraard een gokje) dat de kant van het verhaal van 112, in ieder geval het beleid, op de link van Bob te vinden is:
Wordt er altijd een ambulance gestuurd als ik 112 bel?
112 is voor spoedeisende en (levens)bedreigende situaties. U wordt doorverbonden met de meldkamer van de ambulancedienst in uw regio. De meldkamermedewerker maakt vervolgens een inschatting van wat er precies aan de hand is. En besluit of er een ambulance moet komen. Daarom komt er niet altijd een ambulance als u daar om vraagt.
Doorverwijzing naar huisarts of eerste hulp door alarmcentrale
De medewerker van de meldkamer kan u ook medische adviezen geven. Zo kan hij adviseren om uw huisarts te bellen. Of om naar de eerste hulp van een ziekenhuis te gaan. U moet dan wel uw eigen vervoer regelen, want dat valt niet onder de verantwoordelijkheden van 112.
Omdat het bij sommige mensen dus wel helpt en niet alleen om te slapen.olaf79 schreef:Diazepam om te slapen is een zeer slecht middel. Ik snap niet dat iemand zo iets voor schrijft en zo iemand zich dokter noemt.
En zolang het op de markt is mag en wordt het voorgeschreven.
Ah,ik had niet op de link geklikt van Bob maar dat is wel zo ongeveer als ik het geleerd heb.
Het is natuurlijk ook logisch dat 112 niet voor vervoer zorgt,daar zijn ze immers niet voor.
Uiteindelijk blijft het toch je eigen verantwoordelijkheid welke actie je daarna onderneemt.
Diazepam is in de eerste plaats bedoelt als spierverslapper, kan best dat men er van in slaap valt. Als je het slikt mag je sowieso niet rijden. Maar nog steeds heb ik van de TS niet gehoord hoeveel mg het tablet was waar hij 'door weg raakte'.Diazepam om te slapen is een zeer slecht middel. Ik snap niet dat iemand zo iets voor schrijft en zo iemand zich dokter noemt.
Je moet niet zomaar met dit middel stoppen, zeker als je het lang hebt gebruikt, de ontwenningsverschijnselen kunnen zeer heftig en schadelijk zijn. Laat je dus door een goed (verslavings)arts bij staan en bouw de dosis gedurende 3 maanden langzaam af.