LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sommatiebrief vanwege verkoop marktplaats

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Saakkaas

sommatiebrief vanwege verkoop marktplaats

Ongelezen bericht door Saakkaas »

Kwam laatst op zolder wat oude spulletjes tegen die ik ooit op de rommelmarkt had gekocht. Het gaat hier om enkele nep producten die ik niet nader zal noemen. Het gaat maar om enkele stuks en ik heb geen mensen opgelicht, kopers wisten dat het product niet origineel was. Heb nog geeneens 70 euro mee verdiend, en nou krijg ik 1 of andere sommatiebrief waar ze duizenden euro's eisen.

Moet ik dit serieus nemen? als je die advocaat en dergelijke op zoekt krijg je wel iets, maar het zou net zo goed een oplichter kunnen zijn.

Lijkt me sterk dat ze mij gaan aanklagen omdat ik 40 euro heb verdiend met enkele oude troep van zolder? Iemand ervaring mee?

thecure

Re: sommatiebrief vanwege verkoop marktplaats

Ongelezen bericht door thecure »

Saakkaas schreef:Kwam laatst op zolder wat oude spulletjes tegen die ik ooit op de rommelmarkt had gekocht. Het gaat hier om enkele nep producten die ik niet nader zal noemen. Het gaat maar om enkele stuks en ik heb geen mensen opgelicht, kopers wisten dat het product niet origineel was. Heb nog geeneens 70 euro mee verdiend, en nou krijg ik 1 of andere sommatiebrief waar ze duizenden euro's eisen.

Moet ik dit serieus nemen? als je die advocaat en dergelijke op zoekt krijg je wel iets, maar het zou net zo goed een oplichter kunnen zijn.

Lijkt me sterk dat ze mij gaan aanklagen omdat ik 40 euro heb verdiend met enkele oude troep van zolder? Iemand ervaring mee?
wat voor merk gaat het om, en wie eist er duizenden euro's?

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

Saakkaas schreef:Kwam laatst op zolder wat oude spulletjes tegen die ik ooit op de rommelmarkt had gekocht. Het gaat hier om enkele nep producten die ik niet nader zal noemen. Het gaat maar om enkele stuks en ik heb geen mensen opgelicht, kopers wisten dat het product niet origineel was. Heb nog geeneens 70 euro mee verdiend, en nou krijg ik 1 of andere sommatiebrief waar ze duizenden euro's eisen.

Bedoel je niet "VERkocht" i.p.v. GEkocht?

Saakkaas

Ongelezen bericht door Saakkaas »

zorg schreef:

Nee, ik had op een rommelmarkt een stuk of 6 jaar geleden wat producten gekocht. Heb er zelf een aantal van gebruikt, maar ik kwam de rest laatst tegen op zolder. Zoals ik al zei ik ben geen handelaar of webwinkel en ik had ook geen commerciële bedoelingen. Ik vond wat namaak producten op zolder en heb deze via marktplaats verkocht voor een paar euro. Het was bijna de moeite niet waard, en nou krijg ik een sommatie voor duizenden euro's van 1 of andere advocaat die dan zogenaamd namens bedrijf X handelt.

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

jou info is te weinig.

Ik ken het OOK als een fake bericht, waar mensen ( advokatenbureaus) geld eisen!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke producten?

Als je een DVD of CD zelf brand en als origineel verkocht ben je strafbaar, op basis van nieuw prijs origineel en niet dagwaarde...

Dus over welke producten gaat het, illegale verzieken voor merken de handel en soms kopen ze voor bewijs en om verdere versprijding tegen te gaan
dit soort dingen dus het kan wel.

Maar als je geen product of merk naam noemde is het voor ons lastig adviseren.
Voor enkele stuks is het geen probleem maar als je meerdere aanbood en daarom , wat wat het?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Saakkaas schreef:
zorg schreef:

Nee, ik had op een rommelmarkt een stuk of 6 jaar geleden wat producten gekocht. Heb er zelf een aantal van gebruikt, maar ik kwam de rest laatst tegen op zolder. Zoals ik al zei ik ben geen handelaar of webwinkel en ik had ook geen commerciële bedoelingen. Ik vond wat namaak producten op zolder en heb deze via marktplaats verkocht voor een paar euro. Het was bijna de moeite niet waard, en nou krijg ik een sommatie voor duizenden euro's van 1 of andere advocaat die dan zogenaamd namens bedrijf X handelt.
Namaakproducten kopen, en verkopen, mag beide niet, of het nou om 1,2, 20 of 200 gaat, en of je nou een huisvader of hoofd van een georganiseerde bende bent. Dit te koop aan bieden op marktplaats, ook al is het maar 1 product, kan dus in dit soort ellende eindigen.

Maar goed, er worden ook via deze route mensen opgelicht, en zonder meer info, kan niemand hier een goede inschatting van het waarheidsgehalte ervan doen voor je.

Uw Jurist

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Wat u deed is verboden.

Maar zonder naam van het kantoor en de inhoud van de brief kunnen we niets. Is het soms van React? Moet u ook een verklaring tekenen?

U kunt de brief (geanonimiseerd) hier als bijlage plaatsen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verkoop van namaakproducten is inderdaad verboden. Dat het van je zolder kwam, dat je "geen commerciële bedoelingen had" (hoezo, je vraagt er toch gewoon geld voor?), en dat het maar om enkele euro's ging, doet er niet zoveel toe. Je maakt inbreuk op eigendomsrechten, dát is de grondslag voor de vordering.

Ik heb als deurwaarder al heel wat dagvaardingen uitgebracht in soortgelijke zaken, en vervolgens ook heel wat vonnissen betekend. Neem het dus niet te licht.

Ik zou contact met hen opnemen met de mededeling dat je niet de intentie had schade te berokkenen en waarin je aangeeft dat je iedere vorm van inbreuk maken in de toekomst zult staken. Dat kan helpen. Als ze aan blijven houden, dan wordt het tijd voor juridische hulp. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Gesloten