LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting overlast donatie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ddr780

Stichting overlast donatie

Ongelezen bericht door ddr780 »

Pas geleden zijn we in aanraking gekomen met de stichting 'overlastdonatie'.
Zij incasseren de geleden schade bij een winkeldiefstal voor de winkelier.
Nu is er niks tegen dat zij dat incasseren maar de manier hoe e.e.a. loopt is wel vreemd.

Mijn zoon heeft een winkeldiefstal gepleegd en heeft bij aanhouding een rekening gekregen van de desbetreffende stichting van 151,--
Deze hebben we betaald.

Later bleek dat door zijn leeftijd (14 jaar) hij geen 151,-- maar 50%, dus 75,50 hoefde te betalen. Wij hebben de stichting om opheldering gevraagd en zij gaven aan dat het correct is. Tevens gaven ze aan het onterecht betaalde bedrag zsm weer terug te boeken.

Dit is nu 6 weken geleden en diverse emails later heb ik mijn geld nog niet terug.

Kan iemand helpen door mij te zeggen hoe ik verder moet? Ik kan ze aanschrijven en een deurwaarder sturen, maar de kosten daarvan zijn hoger dan het te ontvangen bedrag.

Wie o wie kan mij helpen.

Brainless

Re: Stichting overlast donatie

Ongelezen bericht door Brainless »

Waar kan ik vinden dat een 14jarige maar 50% hoeft te betalen?

ddr780

Brainless schreef:Waar kan ik vinden dat een 14jarige maar 50% hoeft te betalen?

Dat is juist zo vreemd.
Via bureau HALT (waar mijn zoon trouwens prima is begeleidt) kreeg ik de tip van de 50%. Navraag bij stichting werd me dit ook bevestigt en ook toegezegd dat ik dit geld ook zou terugkrijgen. Alles op email bevestigt.

Ze gaven trouwens aan dat ze dit niet openbaar gingen maken.

Verbazingwekkend, toch?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Nu weet je zelf hoe het is wanneer je bestolen wordt :mrgreen:

Wat dacht je ervan om je zoon dat bedrag terug te laten betalen in plaats van om korting te bedelen. Persoonlijk zou ik mijn ogen uit de kop schamen in uw situatie.

ddr780

Brainless schreef:Waar kan ik vinden dat een 14jarige maar 50% hoeft te betalen?
Hierbij ook nog een link van het Brabants Dagblad. Ook daar staat het vermeld.

http://bd.nl/nieuws/tilburg-stad/tilbur ... en-1.43453

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

crazyme schreef:Nu weet je zelf hoe het is wanneer je bestolen wordt :mrgreen:

Wat dacht je ervan om je zoon dat bedrag terug te laten betalen in plaats van om korting te bedelen. Persoonlijk zou ik mijn ogen uit de kop schamen in uw situatie.
Dit is voor mij te kort door de bocht Crazyme.
Het is niet de schuld van de ouder dat een 14 jarige iets heeft gestolen, en de zoon moet zich schamen en niet per definitie de ouder.

Het is daarom op zich natuurlijk wel terecht dat hun zoon nu begeleid wordt door Buro Halt.

ddr780

Ik vraag niet om berecht te worden door iemand die waarschijnlijk nog nooit iets verkeerd gedaan heeft. U bent er blijkbaar een van....
Ik ben er niet trots op, maar een fout maken gebeurt ons allemaal wel eens. Ook mijn zoon.

Dus als men legaal bestolen wordt is dat niet zo erg ofzo.....
Gaat u morgen maar een brood halen en er een dubbele prijs voor betalen. Bent u dan vrolijk?

Kortom stop met deze onzin reacties

crazyme

Leo The Emperor schreef:

Het is niet de schuld van de ouder dat een 14 jarige iets heeft gestolen, en de zoon moet zich schamen en niet per definitie de ouder.

Het is daarom op zich natuurlijk wel terecht dat hun zoon nu begeleid wordt door Buro Halt.
De ouder krijgt de rekening gepresenteerd, enig verband is er dus wel. De wetgever is het dus niet met jou eens.

ddr780

crazyme schreef:
Leo The Emperor schreef:

De ouder krijgt de rekening gepresenteerd, enig verband is er dus wel. De wetgever is het dus niet met jou eens.
Wat ben jij maf zeg......
Als ouder ben je gewoon financieel verantwoordelijk voor kinderen tot hun 21e.
Dat is de wet. Dat staat volledig los van wie hier de de diefstal gepleegd heeft.

Maar bedankt voor je goede tips, hier kom ik echt verder mee. Als je meer 'opbouwende info' hebt, dan mag je die best bij een ander topic plaatsen hoor....

crazyme

ddr780 schreef:
Wat ben jij maf zeg......
Als ouder ben je gewoon financieel verantwoordelijk voor kinderen tot hun 21e.
Dat is de wet. Dat staat volledig los van wie hier de de diefstal gepleegd heeft.
.
Dont call me crazy ! :mrgreen:

Ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent voor het delict.
Je bent verantwoordelijk voor de manier waarmee je er mee omgaat.

In plaats van op zoek te gaan naar korting suggereer ik een andere oplossing.

By the way, naast leeftijdskorting, hebben ze ook kwantumkorting ? :wink:

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

crazyme schreef: Ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent voor het delict.
Waarom schrijf je dan dat TS "zich de ogen uit de kop moet schamen", grapjas?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

ddr780 schreef:

Maar op geen enkele officiële site is dit terug te vinden.

crazyme

CSM schreef:
crazyme schreef: Ik zeg niet dat je verantwoordelijk bent voor het delict.
Waarom schrijf je dan dat TS "zich de ogen uit de kop moet schamen", grapjas?
Lees eens goed wat ik schreef. Het zou MIJN reactie zijn.

Grapjurk.

ddr780

Brainless schreef:
ddr780 schreef:

Maar op geen enkele officiële site is dit terug te vinden.

Klopt, maar ik heb van hen een email met daarin bevestigd dat minderjarigen 50% hoeven te betalen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

De winkelier heeft 100% kosten, waarom zou je dan korting geven aan een 14 jarige? wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Gewoon de volle mep.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:De winkelier heeft 100% kosten, waarom zou je dan korting geven aan een 14 jarige? wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Gewoon de volle mep.

mee eens, misschien leert je zoon het daardoor meteen af.

OverlastDonatie

Ongelezen bericht door OverlastDonatie »

ddr780 schreef: Kan iemand helpen door mij te zeggen hoe ik verder moet? Ik kan ze aanschrijven en een deurwaarder sturen, maar de kosten daarvan zijn hoger dan het te ontvangen bedrag.

Beste ddr780. Vervelend dat dit zo is gelopen. Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk dit soort gevallen op te lossen. Houd er rekening me dat we voor een retourstorting altijd een correct bankrekeningnummer nodig hebben (het bankrekeningnummer waarmee eerder betaald is) Stuur dit, samen met het zaaknummer naar ons email-adres.
met vriendelijke groet,

Stichting OverlastDonatie

crazyme

OverlastDonatie schreef:
ddr780 schreef: Kan iemand helpen door mij te zeggen hoe ik verder moet? Ik kan ze aanschrijven en een deurwaarder sturen, maar de kosten daarvan zijn hoger dan het te ontvangen bedrag.

Beste ddr780. Vervelend dat dit zo is gelopen. Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk dit soort gevallen op te lossen. Houd er rekening me dat we voor een retourstorting altijd een correct bankrekeningnummer nodig hebben (het bankrekeningnummer waarmee eerder betaald is) Stuur dit, samen met het zaaknummer naar ons email-adres.
met vriendelijke groet,

Stichting OverlastDonatie
Hahaha, wat een klantvriendelijkheid zeg.

Even een gedachte : wanneer er slechts 50% van de kosten worden vergoed aan de stichting, hoeveel krijgt de benadeelde winkelier dan uitbetaald ? Wordt dat netjes aangevuld door de stichting ?

ddr780

Na reactie van de stichting Overlastdonatie is het te veel betaalde bedrag retour gestort.
Voor mij is de zaak nu gesloten.

crazyme

ddr780 schreef:Pas geleden zijn we in aanraking gekomen met de stichting 'overlastdonatie'.
Zij incasseren de geleden schade bij een winkeldiefstal voor de winkelier.
Nu is er niks tegen dat zij dat incasseren maar de manier hoe e.e.a. loopt is wel vreemd.

Mijn zoon heeft een winkeldiefstal gepleegd en heeft bij aanhouding een rekening gekregen van de desbetreffende stichting van 151,--
Deze hebben we betaald.

Later bleek dat door zijn leeftijd (14 jaar) hij geen 151,-- maar 50%, dus 75,50 hoefde te betalen. Wij hebben de stichting om opheldering gevraagd en zij gaven aan dat het correct is. Tevens gaven ze aan het onterecht betaalde bedrag zsm weer terug te boeken.

Dit is nu 6 weken geleden en diverse emails later heb ik mijn geld nog niet terug.

Kan iemand helpen door mij te zeggen hoe ik verder moet? Ik kan ze aanschrijven en een deurwaarder sturen, maar de kosten daarvan zijn hoger dan het te ontvangen bedrag.

Dan kunnen we rustig afsluiten met de openingspost.

Gesloten