| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefonische verkoop en diensten.
-
Nupur Geerds
Telefonische verkoop en diensten.
Ik heb een 1 mans bedrijfje. Daar ben ik net een paar maanden mee begonnen.
Maar nu al word ik overspoeld door de diverse internet bedrijfjes die voor veel geld jou gegevens op hun site willen zetten. Nu zeg ik daar Eigenlijk nee op.
Maar een paar weken geleden ben ik er toch ingetrapt.
Nu is het volgende aan de hand. Er is geen handtekening gezet maar alleen een telefonische overeenkomst. Volgens het bedrijf is een telefonisch akkoord net zo rechtsgeldig als een handtekening. Ik vertrouw het niet. dus wil ik weten w at waar is.
wie kan mij hierover helderheid geven?
Groetjes Nupur
Maar nu al word ik overspoeld door de diverse internet bedrijfjes die voor veel geld jou gegevens op hun site willen zetten. Nu zeg ik daar Eigenlijk nee op.
Nu is het volgende aan de hand. Er is geen handtekening gezet maar alleen een telefonische overeenkomst. Volgens het bedrijf is een telefonisch akkoord net zo rechtsgeldig als een handtekening. Ik vertrouw het niet. dus wil ik weten w at waar is.
Groetjes Nupur
Re: Telefonische verkoop en diensten.
Na een korte zoektocht kwam ik het volgende tegen;
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/2 ... efoon.html
Wellicht dat dit u wat verder helpt.
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/2 ... efoon.html
Wellicht dat dit u wat verder helpt.
Re: Telefonische verkoop en diensten.
Voor consumenten geldt een schriftelijkheidsvereiste in een aantal gevalen, maar voor zakelijke overeenkomsten geldt dit niet.Nupur Geerds schreef:Ik heb een 1 mans bedrijfje. Daar ben ik net een paar maanden mee begonnen.
Groetjes Nupur
Ja is dus ja. Je ben een overeenkomst aangegaan. Let wel: het bedrijf moet dan wel leveren wat is beloofd. Daar kun je ze aan houden. Als zij niet leveren kun je ze natuurlijk in gebreke stellen en eventueel bij gebrek aan probleemoplossing facturen gaan weigeren. Als ze gewoon leveren wat is beloofd zal je moeten betalen.
-
Nupur Geerds