LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongidsregistratie.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
weeropgelicht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 22:37

Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door weeropgelicht »

Recent werd ik gebeld door een man die begon te praten over de gouden gids.
Er moest iets gewijzigd worden, of ik akkoord ging.
Ik zei : ja.
Er is daarna een bandopname gestart. Het blijkt dat ik blijkbaar mijn akkoord heb gegeven voor een bedrijfsvermelding bij telefoongidsregistratie.nl, terwijl ik dacht iets met de gouden gids van doen te hebben.

Ik heb een factuur ontvangen van 250 euro ex btw, gestuurd door firma:
HSB Consult
Gorechtkade 3-3
9713 BB Groningen.
Tel: 050-2805878

Op de website telefoongidsregistratie.nl staat mijn bedrijf wel vermeld. Dat wil ik niet. Ze hebben ze duidelijk in het gesprek gezegd dat ze van de Gouden Gids waren. Dat staat echter niet op band.
Op de factuur staat een betaaltermijn van 8 dagen. Verder staat er niets over voor hoe lang, of het een volledige betaling is of een deelbetaling. Ik heb nooit een contract getekend.
Hoe kom ik van deze malafide onzin af ?

Alsjeblieft help !!!
Laatst gewijzigd door weeropgelicht op 11 apr 2012 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

weeropgelicht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 22:37

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door weeropgelicht »

Sorry, ik vergat te vermelden dat ze de factuur op naam van mijn eenmanszaak hebben gezet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je bent vrij stellig in wat wel en niet op de band staat.
Als telefoonregistratie.nl niet bestaat, kun je in feite ook niet toegestemd hebben in een vermelding.

MAXIEM

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

weeropgelicht

Hier is gewoon sprake van aquisitiefraude op basis van *ding. Je had schriftelijk bericht moeten krijgen wanneer de afgesproken dienst zou ingaan met daarin ook de wettelijk verplichte informatie dat je 7 werkdagen bedenktijd hebt (het zogenoemde herroepingsrecht). Ik schat in dat je wel een faktuur hebt gekregen,maar niet de wettelijk verplichte informatie over de bedenktijd. Als dat zo is, dan heb je zelfs 3 maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren/ontbinden. Het kan ook zijn dat je al in het telefonische gesprek "ja" hebt *gd op de vraag: "hebt u er bezwaar tegen dat de diens direkt ingaat"? als je op die vraag ja hebt gezegd, dan is er geen sprake van een bedenktijd en heb je waarschijnlijk een jaarkontrakt voor onbepaalde tijd afgesloten en die overeenkomst moet je wel nakomen. Je kunt dan nu al wel schriftelijk en aangetekend gewoon het kontrakt over 12 maanden opzeggen (datum noemen).

Overigens zou ik deze misleiding/"fraude" wel melden bij de SAF.
Maxiem.

* misleiding
* gezegd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

SIDN is duidelijk hierover:

telefoonregistratie.nl is vrij

Dus - de site is (nu - 11/4 - 10uur 12) nog niet geregistreerd.
Derhalve KAN deze factuur niet juist zijn.

(als je echt vervelend wilt doen, registreer dan deze domeinnaam en plaats er een verwijzing op naar het SAF, dit forum, en andere klachten over deze club)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:SIDN is duidelijk hierover:

telefoonregistratie.nl is vrij

Dus - de site is (nu - 11/4 - 10uur 12) nog niet geregistreerd.
Derhalve KAN deze factuur niet juist zijn.

(als je echt vervelend wilt doen, registreer dan deze domeinnaam en plaats er een verwijzing op naar het SAF, dit forum, en andere klachten over deze club)
Ik ga ervan uit dat ze alweer op weg zijn naar de volgende vage vergelijkbare site.

@MAXIEM: denken we er wel even aan dat het hier gaat om een zakelijke overeenkomst? Reflexwerking is ook erg op zijn retour dus als eenmanszaak kun je echt niet meer aanspraak maken op consumentenwetgeving.

MAXIEM

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ArneLH

Ten dele (nog steeds) heb je gelijk.

Maxiem.

nietmeernormaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2012 23:31

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door nietmeernormaal »

Helaas ben ik in februari ook in een vermelding getuint, ze belden me op met de vraag of ik uitgebreid wou adverteren, of dat een vermelding meer als voldoende was, daarna kreeg ik weer een telefoontje met de bevestiging van de opdracht, ze gingen het gesprek opnemen, ik was in de veronder stelling dat dit de particuliere telefoongids was, ik kreeg al een factuur na 9 dagen, ik heb ze direct opgebeld, bleek tegaan om telefoongidsregistratie.nl, ze hebben mij de opname laten luisteren, ik ben er dus ingestinkt wat ze zeggen op de opname gewoon netjes telefoongidsregistratie.nl het bedrag de looptijd en of ik wel bevoegd was om opdracht tegeven, en jaa ben de eigenaar en je zegt automatisch jaa natuurlijk, voor ik het wist was het gesprek alweer voorbij, en nu krijg ik die factuur, en heb het bij me advocaat neer gezet, maar die heeft dus een kopie van de opname beluistert, en die zegt dat alles wel weer waterdicht zou zijn hoe ze tewerk gaan, en ze vermelden in de opname juist alles omdat je in de waan bent dat het de particuliere telefoongids zou zijn, na veel contact heen en weer en een aanmaning op de deurmat, daarna stuurden ze een incasso op me dak, heb de rekening overgemaakt stelletje ............ ze weten iedere keer net op de wet te balanceren, ik doe nooit meer iets telefonisch, heb een inmiddels een aanklacht ingedient bij de politie maar die kunnen er ook niks mee, een tip tekenen niks zeg niks toe, vraag alles schriftelijk

MAXIEM

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nietmeernormaal

Ik zou jouw ervaring met dit ******** bedrijf wel even melden bij de SAF, want het is wél zo dat "hoemeer signalen er zijn, hoe eerder de politici met hun dikke gat van het pluche komen".

Maxiem.

nietmeernormaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2012 23:31

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door nietmeernormaal »

Maxiem ik heb alles ook door mijn advocaat laten doornemen.
Ze vermelden alles in de opname, zoals telefoongidsregistratie.nl, de vermelding, de prijs, de looptijd, en de ingang van de 7 wettelijke dagen om teannuleren, want als je nog wil annuleren kon dat op hun e-mail adres, ze zijn heel slinks te werk gegaan, jurudisch klopt alles, ik kreeg het advies niet te betalen, ik kreeg een herrinering, daarna een aanmaning, en daarna kreeg ik een brief van interum justitia een incasso bureau, die er nog eens 15 % extra kosten over heen gooide, ik heb de rekening maar betaalt, want anders lopen de kosten alleen maar op, en aangezien ze dus jurudisch allemaal netjes op band hebben staan, wil ik geen verdere stappen ondernemen, ik doe nooit meer iets telefonisch zelfs niet met de echte telefoongids en goudengids, laat ze alles maar netjes op sturen per post, en als ik intresse heb reageer ik er zelf wel op.

MAXIEM

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nietmeernormaal

Ik zou in overleg met je advocaat wel even bekijken of je nog een opzeggingsbrief moet sturen. Als dat zo is, doe dat dan aangetekend en met bewijs van ontvangst en vermeldt daarin expliciet de opzeggingsdatum. Bewaar uiteraard een kopie. Ik adviseer je die brief NIET te ondertekenen, maar gewoon je naam en adres onderaan te zetten met uiteraard je klantnummer. Zoals algemeen bekend, zijn er nu eenmaal nog steeds bedrijven in Nederland die niet aangetekende post/opzeggingsbrieven standaard niet ontvangen en ook het in elkaar fröbelen van een niet van echt te onderscheiden overeenkomst met een zogenaamde originele handtekening, kun je spijtig genoeg, tegenwoordig niet meer helemaal uitsluiten.
Tot slot adviseer ik je om geen telefonisch kontakt met hen op te nemen en uiteraard ook geen e-mailkontakt. Nemen zij telefonisch kontakt op, dan kun je na 3 seconden de verbinding verbreken en moet je in die 3 seconden niet het woordje "ja" gebruiken.

Sukses, Maxiem.

Zoals ik elders reeds opmerkte: "ze" worden steeds slimmer, maar wij ook!!!

Jammer dat het je geld heeft gekost.

weeropgelicht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 22:37

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door weeropgelicht »

Ik heb contact gehad met de kamer van koophandel.

Als je voor het eerst zaken doet met een bedrijf hebben ze altijd een getekende opdracht nodig. Zonder handtekening geen overeenkomst.
Een bandopname is geen overeenkomst.
Dus laat die aanmaning maar komen.

Ik heb het gemeld bij het SAF.

Dus je moet nooit een aangetekende brief sturen met je handtekening er onder. Die scannen ze in en gebruiken ze om onder een contract te kopiëren.

Een incassobureau heeft ook niets te zeggen. Dat kan iedere ******** worden.
Alleen een deurwaarder, die heeft vergaande bevoegdheden.

nietmeernormaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2012 23:31

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door nietmeernormaal »

Weer opgelicht een bandopname voor de opdracht is wel rechtsgeldig, als ze maar aan alle wettelijke eisen houden, zoals procuct, prijs, looptijd, en dat je geinformeert word over de 7 wettelijke dagen, en de wijze hoe je het kunt opzeggen, en helaas kon mijn advocaat niks hier mee aangezien ze alles ijskoud zeggen, want je bent toch in de waan dat het de telefoongids en goudengids is, na info bij het jurudisch loket kunnen opdrachten worden volstrekt per email, telefonische bandopname, en getekende opdrachten, daarom vanaf nu wil ik alles per post en dat ik er zelf op kan reageren, helaas faalt het nederlands rechtsysteem, en ik snap ook niet dat interum justitia opdrachten wil incasseren voor dit bedrijf, ik heb hem betaalt, wens nooit meer contact met die vieze oplichters

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nietmeernormaal schreef:en ik snap ook niet dat interum justitia opdrachten wil incasseren voor dit bedrijf, ik heb hem betaalt, wens nooit meer contact met die vieze oplichters
Intrum Justitie (IJ) staat niet bekend als het meest eerlijk werkende buro - en werkt rustig willens en wetens met oplichters en fraudeurs.
Zegt al genoeg - niet?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Ik zou in overleg met je advocaat wel even bekijken of je nog een opzeggingsbrief moet sturen. Als dat zo is, doe dat dan aangetekend en met bewijs van ontvangst en vermeldt daarin expliciet de opzeggingsdatum. Bewaar uiteraard een kopie. Ik adviseer je die brief NIET te ondertekenen, maar gewoon je naam en adres onderaan te zetten met uiteraard je klantnummer.
Absoluut mee eens.

@ TS,
Volg dit advies op, voor u het weet heeft u weer een rekening van een nieuwe periode inschrijving in de bus.
weeropgelicht schreef:Als je voor het eerst zaken doet met een bedrijf hebben ze altijd een getekende opdracht nodig. Zonder handtekening geen overeenkomst.
Want ? Ik zou hier niet zonder meer van uit gaan, dit zouden nog wel eens een paar dure lessen gaan worden. Tegenwoordig kunnen er via internet legio overeenkomsten gesloten worden zonder dat er ook maar een handtekening aan te pas komt ook als men voor het eerst zaken doet met een bedrijf.

Als ik echt wil kan ik zo op internet een kapitalen kostende wereldreis boeken (ook bij partijen waar ik nog nooit zaken mee gedaan heb). Hang er vervolgens direct aan vast en kan er vaak niet zonder kosten vanaf.
Guardian72 schreef:telefoonregistratie.nl is vrij
TS heeft het over telefoongidsregistratie.nl

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Emmy75 schreef:
weeropgelicht schreef:Als je voor het eerst zaken doet met een bedrijf hebben ze altijd een getekende opdracht nodig. Zonder handtekening geen overeenkomst.
Want ? Ik zou hier niet zonder meer van uit gaan, dit zouden nog wel eens een paar dure lessen gaan worden. Tegenwoordig kunnen er via internet legio overeenkomsten gesloten worden zonder dat er ook maar een handtekening aan te pas komt ook als men voor het eerst zaken doet met een bedrijf.
Dit snap ik ook niet: een overeenkomt tot stand door aanbod en aanvaarding. Dat is in principe vormvrij en kan dus mondeling, via sms enz.

editingsolutions
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2012 16:00

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door editingsolutions »

14 juni 2012
Zojuist telefonisch benaderd door wat in mijn ogen de telefoongids was.
Te snel ja gezegd. En dat is opgenomen.
Ik begrijp uit bovenstaande dat het niet de 'echte' telefoongids was.

Ik wil het liefst vandaag nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht.
Hoe kan ik dat doen? Ik ben met een afgeschermd nummer gebeld.
En wat als de factuur pas na 21 juni binnen komt? Kan ik dan nog reageren?
Er is me wel verteld dat ik 7 of 8 dagen bedenktijd heb, maar niet hoe ik daarvan gebruik kan maken.

Anke

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

editingsolutions schreef:14 juni 2012
Zojuist telefonisch benaderd door wat in mijn ogen de telefoongids was.
Te snel ja gezegd. En dat is opgenomen.
Ik begrijp uit bovenstaande dat het niet de 'echte' telefoongids was.

Ik wil het liefst vandaag nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht.
Hoe kan ik dat doen? Ik ben met een afgeschermd nummer gebeld.
En wat als de factuur pas na 21 juni binnen komt? Kan ik dan nog reageren?
Er is me wel verteld dat ik 7 of 8 dagen bedenktijd heb, maar niet hoe ik daarvan gebruik kan maken.

Anke

Het punt blijft dat je mogelijk ja hebt gezegd - maar waarop precies?
Doordat zij zich afschermen, anders voordoen, en dus bewust misleiden, zou je kunnen stellen dat de kennelijke wilsovereenstemming berust op misleiding, en daarom geen geldigheid kent.

Je kan natuurlijk beweren dat je gebeld hebt om het op te zeggen (overeenkomst, voor zover daar sprake van is, is ook telefonisch aangegaan).

Meld je bij het SAF, die hebben mogelijk adressen en telefoon of faxnummers.
Zorg wel voor bewijs van verzending (aangetekend, mail of fax) omdat juist bij dit soort (piep) post die niet aangetekend is, standaard 'niet aan komt'.

editingsolutions
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2012 16:00

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door editingsolutions »

Via de mail heb ik me kunnen bedenken.
Uiteindelijk staat de informatie op http://www.internettelefoongids.nl

deweerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 14:15

Re: Telefoongidsregistratie.nl

Ongelezen bericht door deweerd »

We zijn vandaag een aantal keren telefonisch benaderd door telefoongidsregistratie. Of te wel HSB Consult. Eerst vragen ze of het faxnummer wel klopt. Dus je geeft je goede faxnummer aan hen door. Dan bellen ze zogenaamd de fax niet zou werken zodat dat we zo snel mogelijk naar de fax zouden lopen :idea: om toch de wel verzonden fax aan te pakken. Met het verzoek om onze bedrijfsvermelding op fouten te controleren en de fax te retourneren. We hadden nooit een verzoek ingediend voor vermelding. :roll:
Dit varkentje hebben wel al diverse malen gewassen. Dus reageer NOOIT op een fax. Ga eerst op internet zoeken door wie deze fax is verzonden. Dan kom je al snel tot de conclusie dat dit acquisitiefraude is.
Het zou in ons geval gaan om een contract van 12 maand met een maandelijkse betaling van € 150,00 excl BTW en een facturering van 12maanden VOORAF. :evil:
We hebben het ook gemeld bij acquisitiefraude. :mrgreen:

Gesloten