LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugvordering BSGW gemeentebelasting van ex

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
KenjiKumiAkenoAkanokuma
Contacteer:

terugvordering BSGW gemeentebelasting van ex

Ongelezen bericht door KenjiKumiAkenoAkanokuma »

Hallo,

Bedankt voor het lezen van deze topic.

Afgelopen December komt mijn ex-vrouw erachter dat zij al 12 jaar lang (slecht :? ) voor mij ca 50 euro per maand onterecht aan de BSGW betaald heeft. Het is haar noch mij verder nooit opgevallen, bij mij loopt alles automatisch, heb ik nooit een schrijven gehad en als er iets is, lost mijn dochter dit soort zaken vaak voor mij op.
Zij heeft dan ook toen haar moeder met dit bericht kwam direct contact opgenomen met het BSGW en het rekeningnummer gewijzigd, de eerste brief is reeds binnen.

Echter mocht ik gister van mijn ex een aangetekende brief ontvangen waarin zij aangeeft 5 jaar terug te willen vorderen, dit schijnt volgens het juridisch loket mogelijk te zijn. Ook geeft zij aan verdere stappen te willen ondernemen wanneer ik geen gehoor geef aan haar brief. In de brief staat geen bedrag noch een betaaldatum.

Ik vraag mij af of dit wel mogelijk is/ of zij direct bij mij mag incasseren?
Logischer lijkt mij dat zij 5 jaar bij het BSGW gaat halen en het BSGW naar mij komt.
Het BSGW geeft aan zich er niet mee te bemoeien, echter maken zij zich er makkelijk vanaf als je het mij vraagt.
Wie kan mij vertellen wat mijn rechten en plichten zijn in deze kwestie?

Alvast bedankt

Moneyman

Re: terugvordering BSGW gemeentebelasting van ex

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je komt hier nog mooi mee weg, want je hoeft maar vijf jaar terug te betalen.

Als je ex zich jegens het bsgw op onverschuldigde betaling beroept, kan zij alle twaalf jaar terugvorderen... waarde het bsgw dat op jou zal verhalen.

Snel die drieduizend euro betalen dus...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KenjiKumiAkenoAkanokuma schreef:Hallo,

Bedankt voor het lezen van deze topic.

Afgelopen December komt mijn ex-vrouw erachter dat zij al 12 jaar lang (slecht :? ) voor mij ca 50 euro per maand onterecht aan de BSGW betaald heeft. Het is haar noch mij verder nooit opgevallen, bij mij loopt alles automatisch, heb ik nooit een schrijven gehad en als er iets is, lost mijn dochter dit soort zaken vaak voor mij op.
Zij heeft dan ook toen haar moeder met dit bericht kwam direct contact opgenomen met het BSGW en het rekeningnummer gewijzigd, de eerste brief is reeds binnen.

Echter mocht ik gister van mijn ex een aangetekende brief ontvangen waarin zij aangeeft 5 jaar terug te willen vorderen, dit schijnt volgens het juridisch loket mogelijk te zijn. Ook geeft zij aan verdere stappen te willen ondernemen wanneer ik geen gehoor geef aan haar brief. In de brief staat geen bedrag noch een betaaldatum.

Ik vraag mij af of dit wel mogelijk is/ of zij direct bij mij mag incasseren?
Logischer lijkt mij dat zij 5 jaar bij het BSGW gaat halen en het BSGW naar mij komt.
Het BSGW geeft aan zich er niet mee te bemoeien, echter maken zij zich er makkelijk vanaf als je het mij vraagt.
Wie kan mij vertellen wat mijn rechten en plichten zijn in deze kwestie?

Alvast bedankt
Natuurlijk mag zij dat terugvorderen. Wees blij dat ze maar 5 jaar terugeist. Ik zou maar heel snel betalen, want als ze echt voornemens is juridische actie te ondernemen kan dit nog een veel duurdere grap voor je worden, en het is voor de verstandhouding natuurlijk finest.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij staat in het algemeen bij iedere aanslag van welke rekening het geld wordt geïncasseerd. Dat dit al twaalf jaar niet zou opvallen, en dat het ook niet opvalt dat er van je rekening geen geld wordt afgeschreven, vind ik wel opzienbarend. Maar dat zelfde geldt eigenlijk ook voor de ex, waar blijkbaar ook al twaalf jaar geld wordt afgeschreven zonder dat daar een aanslag voor is ontvangen.

Gesloten