Mijn ex en ik hebben in een convenant co-ouderschap vastgelegd. Mijn dochter staat bij mij ingeschreven en mijn zoon bij haar.
Nu wil mijn ex een testament maken waarin komt te staan dat bij haar overlijden het gezag naar haar zus gaat.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens en ga hier niet mee accoord.
Nu is mijn vraag; heeft ze hier mijn toestemming voor nodig of kan ze dit zonder dat ik er mee toestem vast laten leggen.
En zo ja kan ik er dan tegen in gaan?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] testament ex
Re: testament ex
Ga naar een notaris van jou keuze, welke je dit precies kan uitleggen.
Ik denk niet, dat je zo een delicaat onderwerp aan een forum moet vragen.
Meestal is het eerste gesprek gratis!
Als ik het moet zeggen , dan kan het niet zomaar,maar ik ben op dit gebied een leek!
Ik denk niet, dat je zo een delicaat onderwerp aan een forum moet vragen.
Meestal is het eerste gesprek gratis!
Als ik het moet zeggen , dan kan het niet zomaar,maar ik ben op dit gebied een leek!
-
Josephien12
Tennis is hier inderdaad een leek in. Ik zou zeggen een testament is goed om alle zaken mbt financien e.d. goed te regelen, maar voor dit soort zaken gaat de wet boven een testament.
Over welke wet heb je het?Josephien12 schreef:Tennis is hier inderdaad een leek in. Ik zou zeggen een testament is goed om alle zaken mbt financien e.d. goed te regelen, maar voor dit soort zaken gaat de wet boven een testament.
Wel onderbouwen!
Blijkbaar ben je ook een leek en een T.........!
volgens mij ken je daar tegenin gaan , want het is uw kind dus zolang er geen sprake ( sorry) van mishandeling of dergelijke is zal je een goede kans maken. succes.
-
Ad Verkaad
Als jullie nu beiden het gezag hebben, gaat het gezag bij overleden van één van de ouders automatisch over op de langstlevende ouder. Als jullie beiden overlijden, kun je bij testament aanwijzen wie in dat geval voogd over de kinderen wordt.verkeersleider schreef:Mijn ex en ik hebben in een convenant co-ouderschap vastgelegd. Mijn dochter staat bij mij ingeschreven en mijn zoon bij haar.
Nu wil mijn ex een testament maken waarin komt te staan dat bij haar overlijden het gezag naar haar zus gaat.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens en ga hier niet mee accoord.
Nu is mijn vraag; heeft ze hier mijn toestemming voor nodig of kan ze dit zonder dat ik er mee toestem vast laten leggen.
En zo ja kan ik er dan tegen in gaan?
Als alleen je ex het gezag heeft, zal in principe het testament worden gevolgd en zal de zus van je ex tot voogd worden benoemd. In dat geval zul je binnen één jaar na het overlijden van je ex bij de rechter moeten verzoeken om het gezag alsnog te krijgen. Je hebt in principe - als andere ouder van de kinderen - in dat geval de voorkeur van de rechter om met het gezag belast te worden.