LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia neemt mijn verloren portemonnee in bewaring, maar geeft hem niet af

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pieter2000

Transavia neemt mijn verloren portemonnee in bewaring, maar geeft hem niet af

Ongelezen bericht door Pieter2000 »

De bemanning van een Transavia-vlucht heeft volgens een mondelinge verklaring van Swissport Alicante, afdeling verloren voorwerpen, mijn portemonnee met inhoud in beheer genomen om die af te geven aan de afdeling gevonden voorwerpen (iLost) van de luchthaven Eindhoven. Mijn portemonnee blijkt daar niet afgegeven te zijn. Transavia wijst mijn herhaalde verzoeken om mijn portemonnee terug te geven, respectievelijk mij schadeloos te stellen, af met de stelling dat Transavia niet verantwoordelijk is omdat ik mijn portemonnee eerder in het vliegtuig heb laten liggen. Het juridisch loket (www.juridischloket.nl) stelt dat Transavia verantwoordelijk is omdat de bemanning mijn portemonnee in bewaring heeft genomen en op grond van de wet daarmee ook de zorgplicht op zich heeft genomen. Transavia als werkgever verantwoordelijk is voor de werkwijze van de bemanning.

Wat zijn de mogelijkheden om Transavia haar verantwoordelijkheid te laten nemen en mijn portemonnee terug te laten bezorgen c.q. mij schadeloos te stellen?

Lady1234

Re: Transavia neemt mijn verloren portemonnee in bewaring, maar geeft hem niet af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Probeer die verklaring zwart op wit te krijgen, dan kunt u misschien verder.

DeZevendeHenk

Re: Transavia neemt mijn verloren portemonnee in bewaring, maar geeft hem niet af

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Als het juridisch loket dat zo stelt kunnen ze u vast ook vertellen hoe u uw recht dan haalt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er sprake is van zaakwaarneming/ bewaarneming, is die zorgplicht er inderdaad. De grote vraag is alleen hoe je die feitelijke bewaarneming wilt bewijzen. Die mondelinge verklaring bewijst op zichzelf niets als daar een ontkenning van Transavia tegenover staat - en jij kunt niets bewijzen. Je zit feitelijk gewoon klem.

Op zich zit er gevoelsmatig natuurlijk ook wel wat in het standpunt van Transavia: jij verliest je portemonnee, en nu probeer je van jouw probleem het probleem van een ander te maken.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bel terug naar www.juridischloket.nl en laat je adviseren om vervolg stappen.

Ik denk dat er niet veel te doen valt. Transavia is niet verantwoordelijk dat jij iets achter laat.

Wel moet hun een gevonden voorwerpen systeem hebben. Echter, jij kunt nooit bewijzen dat Transavia je portemonnee gevonden hebt of dat een andere passagier (eventueel een crew)
gestolen heeft.

Gesloten