LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tv gekocht die door verkoper gehuurt blijkt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
zcool15

Tv gekocht die door verkoper gehuurt blijkt

Ongelezen bericht door zcool15 »

Hoi

Ik heb een lcd tv gekocht welke gehuurd bleek bij het bedrijf skala
Nu had ik een storing en belde ik sharp op om hier wat over te vragen
deze konden mij vertellen na controleren van het serie nummer dat tv
gehuurd was en dus niet verkocht had mogen worden.
Wie is er nu verantwoordelijk en heeft het ook consequenties voor mij
heb er nog een fors bedrag voor betaald en hoe zit het met de garantie
tv is namelijk nog maar maand oud.

Alvast dank

ronald g

Re: Tv gekocht die door verkoper gehuurt blijkt

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik neem aan dat het een particuliere aankoop betreft dan heeft u geen poot om op te staan, de prijs zal wel zeer laag geweest zijn.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

zcool15 schreef:tv is namelijk nog maar maand oud.
Dan heb je vast aan de verkoper gevraagd waarom hij in hemelsnaam een tv van 1 maand oud gaat verkopen ?

ronald g

Ik vermoed geldgebrek en er zijn nog steeds malloten die daar intrappen.

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

ik neem aan dat de tv nieuw was op het moment van kopen en dat dat nu 1 maand geleden is.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

De TV had niet verkocht mogen worden, maar u bent nu wel de eigenaar en beschermd mits u te goeder trouw was. (zie Burgerlijk Wetboek 3:86).

Of u te goeder trouw was hangt niet alleen af van het feit of u wist dat de TV gehuurd was, maar ook de prijs die u betaald heeft. Heeft u een redelijk normale marktprijs betaald, dan is er geen probleem. Was het een bijna nieuwe TV die u voor € 20 op het Waterlooplein hebt gekocht dan was u niet te goeder trouw.

ronald g

Zal vast wel ver onder de marktprijs weggegaan zijn. Ts is blijkbaar opgelicht want verkoper doet het er om. Een lcd die in de reguliere handel 500 euro doet blijkt na vijf jaar huren zomaar 1800 te kosten, trapt toch niemand meer in. Pech voor ts

zcool15

Ik heb de tv gekocht voor 300 euro er waren meer van deze tv's te koop voor ongeveer het zelfde bedrag alleen dit was de jongste tv.
Heb er niet naar gevraagd of tv gehuurd is ook niet iets waar je aan denk als je een tv koop en er worden vaak ook tv's weg gegeven bij abbonnementen die direct daarna op marktplaats belanden alles zat er netjes bij en kwam achter het huur verhaal toen ik sharp belde voor het software probleem.

mvg

ronald g

Een Sharp van een maand oud tja voor die prijs kun je verwachten dat er iets niet klopt, waren de garantiepapieren er bij? de aankoopbon zeker niet want de tv is gehuurd. Hoe naïef kun je zijn. Het beste wat je kunt doen is contact op nemen met Skala en het voorleggen met naam en adres van de verkoper om erger te voorkomen, doe je dat niet wordt je op zijn minst aangeklaagd als zijnde heler en in meerdere zaakjes van verkoper betrokken, dat moet je zeker niet willen. Toch iets van compassie je bent de enige niet die er in trapt verkopers bestellen bij postorder bedrijven dan wel verhuur bedrijven en later doodleuk verkopen zonder zich druk te maken over de consequenties.Hou de eer aan jezelf en meldt het bij Skala, wie weet kun je dan nog iets.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

ronald g schreef:Een Sharp van een maand oud tja voor die prijs kun je verwachten dat er iets niet klopt, waren de garantiepapieren er bij? de aankoopbon zeker niet want de tv is gehuurd. Hoe naïef kun je zijn. Het beste wat je kunt doen is contact op nemen met Skala en het voorleggen met naam en adres van de verkoper om erger te voorkomen, doe je dat niet wordt je op zijn minst aangeklaagd als zijnde heler en in meerdere zaakjes van verkoper betrokken, dat moet je zeker niet willen. Toch iets van compassie je bent de enige niet die er in trapt verkopers bestellen bij postorder bedrijven dan wel verhuur bedrijven en later doodleuk verkopen zonder zich druk te maken over de consequenties.Hou de eer aan jezelf en meldt het bij Skala, wie weet kun je dan nog iets.
Voor een "habbekrats" kan je tegenwoordig de mooiste nieuwe grootbeeld-tv kopen.
Habbekrats?
Ja, in 1970 kostte een nieuwe kleuren-tv 1800 euro, terwijl het gemiddelde maandloon toen rond de 2 a 300 euro lag.
TOEN was een tv een vreselijk kostbaar goed.
Nu koop je ze (relatief gezien) voor een habbekrats.
Wees wijs en koop je nieuwe tv in de winkel want voor de prijs hoef je het niet te laten... :D eigenlijk zijn tv s "goedkoper" dan ooit.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Een Sharp van een maand oud tja voor die prijs kun je verwachten dat er iets niet klopt
Hoezo? Weet jij welk type het is? De goedkoopste Sharp LCD tv die ik na 10 seconden googlen had gevonden kost € 299. Dus € 300 voor een tweedehands lcd tv vind ik niet direct gek.

http://www.internetshop.nl/catalog/inde ... DgodqgogOg

crazyme

Nu je echter weet dat het om een gehuurd toestel gaat moet je de vorige eigenaar informeren.

a.vandeberg

Ongelezen bericht door a.vandeberg »

JUIST! De TV had niet verkocht mogen worden, maar u bent nu wel de eigenaar en beschermd mits u te goeder trouw was. (zie Burgerlijk Wetboek 3:86).

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

De aanname van de goeder trouw zou ik niet zondermeer willen staven. Er is geen bon getoond en geen navraag gedaan naar de herkomst van de televisie. Van enig onderzoek door de koper is dus amper sprake. Het enkele feit dat het (waarschijnlijk) een marktconforme prijs is, is niet voldoende om meteen aan te kunnen nemen dat goeder trouw speelt en dat TS dus beschermt is.

Volgende keer dus maar weer voor hetzelfde geld in een echte winkel kopen dus.

crazyme

crazyme schreef:
zcool15 schreef:tv is namelijk nog maar maand oud.
Dan heb je vast aan de verkoper gevraagd waarom hij in hemelsnaam een tv van 1 maand oud gaat verkopen ?
Daarom is deze vraag van belang.

zcool15

Ik heb tv weer terug gedaan naar verkoper deze nam hem gelukkig weer terug dus ik kan mijn handen er verder gelukkig weer vanaf trekken.
Volgende keer wel even informeren als tv gehuurd is maar was bij een televisie nou
niet het eerst waar ik aan dacht meeste mensen huren een tv ook niet

Gesloten