| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UVW
-
jan& anneke
UVW
Ik wil even wat kwijt over het uvw,16 juni was mn eesrste ziekte dag ,ik ben toen een week ziek geweest,tis nu intussen 19 september,en heb nog steeds geen ziekte geld ontvangen,ik heb het uwv meerdere malen gebelt over mn ziekmelding,maar ze wisten van niks,ze zeiden daar,je werkgever heeft jou te laat aangemeld,ik heb contact gehad met mn werkgever en mn wekgever heeft het nu al meerdere malen verstuurt,toch blijft het uwv volhouden dat het te laat is verstuurt.ik heb voor heen meerdere problemen gehad bij het uwv,blijkbaar kan het hun niks schelen dat de maand lasten wel door gaan,ook heb ik een ziekmelding lopen van 27 juli tot 25 augustus,deze was ook te laat binnen gekomen zeiden ze bij het uwv,tegen mn vrouw hadden ze daar in tegen een heel ander verhaal het zou 18 september op mn rekening staan,ik heb tot op heden nog steeds niks ontvangen of gehoord van het uwv.
wat kan ik hier aan doen?want ik word er zo langerzamerhand dood ziek van .ik moet mijn rekeningen wel betalen,maar waar van?het vind dat het uwv daar vreselijk laks in is,en stel ze daar ook aansprakelijk voor,ook voor de lange en vele telefoon kosten die ik op mijn mobiel heb moeten maken.
jan& anneke
wat kan ik hier aan doen?want ik word er zo langerzamerhand dood ziek van .ik moet mijn rekeningen wel betalen,maar waar van?het vind dat het uwv daar vreselijk laks in is,en stel ze daar ook aansprakelijk voor,ook voor de lange en vele telefoon kosten die ik op mijn mobiel heb moeten maken.
jan& anneke
Re: UVW
Je werkgever moet het voor de vierde ziektedag doorgeven aan het UWV. Als hij dat later doet, dan heeft hij het dus te laat aangemeld. Dan kan je werkgever het nog zo vaak doorgeven, het blijft dan natuurlijk zo dat hij het te laat heeft doorgegeven. En als de ziektemeldingen te laat zijn doorgegeven, dan zal het UWV waarschijnlijk eerst de ziektemeldingen goed controleren, voordat ze gaan uitkeren, om te zien of er niet (bv. door de werkgever) gefraudeerd wordt.
Als je werkgever structureel ziektemeldingen te laat doorgeeft aan het UWV, dan is dat meer iets tussen werkgever en UWV en zou jij ook eerder bij je werkgever moeten aankloppen. Vaak is het ook zo dat je werkgever bij ziekte je uitkering betaalt (soms aangevuld tot 100% van je salaris, afhankelijk van de arbeidsvoorwaarden). En in elk geval is het zo dat de eerste twee dagen door de werkgever moeten worden betaald en niet door het UWV worden betaald.
Als je werkgever structureel ziektemeldingen te laat doorgeeft aan het UWV, dan is dat meer iets tussen werkgever en UWV en zou jij ook eerder bij je werkgever moeten aankloppen. Vaak is het ook zo dat je werkgever bij ziekte je uitkering betaalt (soms aangevuld tot 100% van je salaris, afhankelijk van de arbeidsvoorwaarden). En in elk geval is het zo dat de eerste twee dagen door de werkgever moeten worden betaald en niet door het UWV worden betaald.