Begin sep ben ik voor 50% ziek gemeld. Door een fout bij het uitzendbureau werd pas na 9 weken beoordeeld of ik in aanmerking kwam voor een ZW. door de late aanmelding kwam ik bijna in de schulden en moest ik bokkesprongen maken om alles betaalt te krijgen. Alles liep daarna redelijk goed tot eind jan. Toen werden de uitbetalingen gestopt. 2 Weken kreeg ik te horen dat ze even aan het herberekenen waren en de volgende week alles goed kwam en zou worden uitbetaalt. Niets gebeurde echter.
Aan het eind van week 3 kreeg ik te horen dat ik een een paar brieven zou krijgen wat alles zou verklaren. Dat waren echter kortingsbrieven. In week 4 heb ik op de maandagochtend gebeld over de brieven en er werd snel teruggebeld. Er werd uitgelegd hoe het daggemiddelde werd berekend. Mijn uitzendbureau vertelde echter daarna dat het verkeerd was berekend. Ik heb gelijk het UWV weer gebeld en er werd belooft dat ik teruggebeld zou worden. Ik werd echter niet teruggebeld (ze weten het aan een wirwar van vragen en dubbele terugbelafspraken) en op donderdag (na 6/7 keer bellen in de afgelopen dagen waarbij telkens werd belooft dat men terug zou bellen ) kreeg ik te horen dat ze niet zouden terugbellen omdat ik een klacht had ingediend. Wel werd toegzegd dat de volgende week een betaling zeer waarschijnlijk uit zou gaan. Wederom niets. Nu zijn inmiddels 5-6 weken totaal voorbij en ik zit dus nogsteeds op mijn geld te wachten.
Op mijn bezwaar op de kortingsbrieven krijg ik te horen dat het uwv het goed heeft berekend zoals het in de Zw staat. Dat in de berekening het loon inclusief feestdagen- en kortverzuimuitkering is en de SVdagen (werkdagen) excl feestdagen is maakt niet uit. Bezwaar word ongegrond verklaart. Nu heb ik weer 5 enveloppen van ze gekregen met overzichten en k de wanhoop nabij.
Weet iemand wat ik nog kan doen? Klacht en bezwaar indienen is al gebeurd maar dat wimpelen ze af. Weet iemand ook bij wie kan ik aankloppen om te controleren wat het uwv zegt? Ik geloof namelijk weinig meer. Mijn uitzendbureau wil ook niets meer doen. Help!