Dit is een brief van de rsd:
Terugvordering nabetaling UWV
U hebt met terugwerkende kracht vanaf 02 juli 2008 een Wajong-uitkering toegekend gekregen. De RSD heeft twee verrekeningsopgaven gestuurd naar het UWV. Zij hebben echter telefonisch aangegeven dat ze maar één verrekeningsopgave van ons hebben ontvangen. Het UWV heeft ten onrechte de conclusie getrokken dat de aan u verleende WWB-uitkering is geweest dan de aan u toekomende Wajong-uitkering. Hierop heeft u van het UWV nog een nabetaling ontvangen van € 800,29 netto. Dit bedrag zullen wij van u terugvorderen, omdat dit bedrag de RSD toe had moeten komen. Over de terugvordering ontvangt u apart bericht.
Er is echter 3 maal telefonisch contact geweest waarbij is toegezegd dat het geld daadwerkelijk voor mij bedoeld is.
Inmiddels is dit bedrag verhoogd met ruim 400 euro brutering, waar ik overigens in 2009 contact over heb gehad en er eerst uitgerekend zou worden wat ik per maand af kon gaan lossen. De RSD heeft toegegeven dat de formulieren met mijn inkomensgegevens 7 maanden zijn blijven liggen, en dat ik toch niet onder de brutering uit was gekomen aangezien ik op dat moment niets af kon betalen, maar dit is nooit berekend waardoor ik zat te wachten op de berekening en dus ondertussen het bedrag is verhoogd met de brutering. Anno 2012 is er nog steeds geen berekening gemaakt.
Mijn vraag is dus: Mag de RSD geld terugvorderen door een fout van het UWV en het verhogen met een brutering terwijl ze zelf de gegevens 7 maanden hebben laten liggen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV vs. RSD
Re: UWV vs. RSD
RSD?
Is dit een citaat?Bobster schreef:Het UWV heeft ten onrechte de conclusie getrokken dat de aan u verleende WWB-uitkering is geweest dan de aan u toekomende Wajong-uitkering.
Hoi, ja dat is een citaat uit de brief, klopt
Het is geen correcte begrijpelijke zin..Bobster schreef:Hoi, ja dat is een citaat uit de brief, klopt
Ik vond het ook al een aparte zin en snapte er niks meer van.
Maar het RSD mag op grond hiervan toch niet het geld terugvorderen bij mij..?
Maar het RSD mag op grond hiervan toch niet het geld terugvorderen bij mij..?
-
Guardian72
- Contacteer:
Neem contact op met je rechtsbijstand of het juridisch loket ..
Dit soort zaken lijkt me te complex om zo 'even' te beantwoorden.
Dit soort zaken lijkt me te complex om zo 'even' te beantwoorden.