LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuisvergoeding + curatele

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Brahms

Re: Verhuisvergoeding + curatele

Ongelezen bericht door Brahms »

......Je zal maar bij een bedrijfje werken wat met dit soort wanbetalers te maken heeft. Dan wordt het opeens wel het probleem van een gewone burger.........
Juist daar doelde ik op.
Werken bij of de eigenaar zijn van een (klein) bedrijf wat te maken heeft met wanbetalers is de schrik van elke (kleine) ondernemer.
Daar zijn bedrijven, en "derden" al aan onderdoor gegaan.
Dus nogmaals de tip voor TS: Ga de schade beperken en zo veel als mogelijk aflossen van je immense schuld.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:Ga de schade beperken en zo veel als mogelijk aflossen van je immense schuld.
Lijkt me vrij kansloos, Ik betwijfel of de jaarlijkse rente op dergelijk bedrag al is op te brengen, en dan blijft er weinig tot niets over voor aflossing.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het enige zinnige antwoord is al gegeven: ga in overleg met je curator en ga niet zomaar dingen doen. Je schiet er namelijk niets mee op als je bijvoorbeeld nieuwe spullen koopt die vervolgens meteen door de schuldeisers weer in beslag worden genomen. Niet alleen leveren die spullen dan veel minder op dan wat je eraan hebt besteed, ook maak je de kans op een wsnp er niet groter op. Dan kun je dat geld beter rechtstreeks aan de schulden besteden.

Ik ga er vanuit dat je een aantal strikt noodzakelijke kosten er wel van kunt voldoen, maar dat zullen er vermoedelijk niet veel zijn. Veel meer dan misschien de huur van een busje zal het niet zijn. Als je ziet hoe streng ze bij het in beslag nemen van een inboedel zijn, en hoe weinig je zou mogen houden, dan zullen ze niet echt makkelijk doen als je geld besteedt aan het opleuken van de nieuwe woning.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

CB schreef:
Moneyman schreef:
CB schreef:Ik oordeel helemaal niet over de schuldenlast van TS. Wel heb ik mijn bedenkingen hoe luchtig hij omgaat met de verjaring van zijn schuldenlast. Daarbij komt nog, dat een rechter een WSNP aanvraag heeft afgewezen. Dit zegt ook wel wat over TS.
Uit je teksten blijkt een overduidelijk oordeel. En je spreekt vanuit aannames en interpretaties. Altijd gevaarlijk...
Alles wat ik schrijf is gebaseerd op wat TS hier geschreven heeft. Over welke aannames en interpretaties heb je het?
Je eerste reacties zijn verwijderd, zie ik, dus daar zal ik het niet meer over hebben. Maar ook uit je reactie die ik hierboven al citeerde, blijkt een oordeel.

1) Je geeft aan dat je bedenkingen hebt bij "hoe luchtig hij omgaat met verjaring". In dit topic staat niets luchtigs, maar slechts een zakelijke, feitelijke mededeling. Het feit dat jij dat uitlegt als luchtig, en daar bedenkingen bij hebt, impliceert dat je er een oordeel over hebt. Blijkbaar ben je je dat niet eens bewust.

2) Je geeft mbt de afgewezen WSNP aan "dat dat ook wel wat zegt over TS". Alweer een aanname en een oordeel, want jij kent het dossier niet. Ik heb al heel wat WSNP-aanvragen zien stranden op (bijvoorbeeld) het simpele feit dat een bewindvoerder niet de kennis, kunde of capaciteiten heeft om een goed proces te voeren. De schuldenaar is daar vervolgens keihard de dupe van. Oftewel: een afgewezen WSNP-aanvraag hoeft helemaal niets over TS te zeggen, zoals jij wel concludeert. Alweer: een aanname en oordeel.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Moneyman schreef: 1) Je geeft aan dat je bedenkingen hebt bij "hoe luchtig hij omgaat met verjaring". In dit topic staat niets luchtigs, maar slechts een zakelijke, feitelijke mededeling. Het feit dat jij dat uitlegt als luchtig, en daar bedenkingen bij hebt, impliceert dat je er een oordeel over hebt. Blijkbaar ben je je dat niet eens bewust.
Als jij dat zo interpreteert is dat jou goed recht. TS geeft duidelijk weer, dat 80% van de lening is verjaart en daarmee dus als schuld niet meer bestaat. Dat noem ik luchtig omgaan met schulden die je bent aangegaan en daar blijf ik bij.
Moneyman schreef: 2) Je geeft mbt de afgewezen WSNP aan "dat dat ook wel wat zegt over TS". Alweer een aanname en een oordeel, want jij kent het dossier niet. Ik heb al heel wat WSNP-aanvragen zien stranden op (bijvoorbeeld) het simpele feit dat een bewindvoerder niet de kennis, kunde of capaciteiten heeft om een goed proces te voeren. De schuldenaar is daar vervolgens keihard de dupe van. Oftewel: een afgewezen WSNP-aanvraag hoeft helemaal niets over TS te zeggen, zoals jij wel concludeert. Alweer: een aanname en oordeel.
Dat is wel een hele makkelijke manier om om te gaan met een uitspraak van een rechter. Op deze manier kun je dus iedere rechterlijke uitspraak in twijfel trekken, door te stellen dat de advocaat/bewindvoerder zijn werk wellicht niet goed heeft gedaan. Dat vind ik dan weer veel te gemakkelijk.

Wij verschillen hier dus duidelijk van mening over.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:

Je zal maar bij een bedrijfje werken wat met dit soort wanbetalers te maken heeft. Dan wordt het opeens wel het probleem van een gewone burger.

Het gaat in dit topic om een verhuis vergoeding, niet om wat voor schuld TS heeft, blijf bij de feiten en anders ben je gewoon mensen aan het afbranden.

Moneyman

CB schreef:Wij verschillen hier dus duidelijk van mening over.
I agree to disagree.

Erik_6138

Ongelezen bericht door Erik_6138 »

Voor alle reageerders: Dank jullie wel
Voor iedereen die dacht een eigen mening te moeten hebben: Ook bedankt!

Ik doe helemaal niet luchtig over het ontstaan van de schulden. Probleem is dat ik in het verleden te maken heb gehad met een bewindvoerder die zaken heeft laten liggen en vorderingen heeft doen laten ontstaan, en daar waar sprake is/was van bestaande vorderingen deze verder laten oplopen. Tot zover het deel waar ik (misschien) zelf ook schuld aan ben wat betreft het ontstaan van schulden.

Tel bij al deze optelsommen een ex-partner die je achter je rug om ook nog eens opzadelt met nieuwe schulden, en dus op mijn naam flink de sier is gaan maken. Zij heeft haar rug vrij, en omdat ze op mijn naam "inkopen" heeft gedaan, mag ik ervoor bloeden. Wat ik ook geprobeerd heb om het tegendeel te bewijzen. Het staat op mijn naam and thats it. Dus na het eerste probleem (dat mijn fout was) volgde het tweede probleem...

Even terug naar de kern van het verhaal:

Bij een eerdere inbeslagname door de Belastingdienst is destijds mijn hele inboedel in beslag genomen. Er bleef slechts één tafeltje over. De rest was in no time verdwenen in de allerijl opgetrommelde verhuiswagen die door de meneer van de fiscus snel was geregeld.

Momenteel heb ik geleende goederen in huis. Deze moeten na het tekenen van het huurcontract terug naar de eigenaar. Hierover kan niet worden onderhandeld met de eigenaar (mijn voormalige schoonouders notabene! die hun dochter nu blijkbaar het handje boven het hoofd houden, en vergeten zijn dat zij hun ook financieel heeft benadeeld om haar koopziekte en drankverslaving te kunnen bekostigen).
En ja, voor degene die het hardste roepen: Ga naar de kringloop. Daar ga ik zeer zeker heen, Echter, het woord zegt het al. Kringloop. Hier in de gemeente vindt je bij de kringloop alleen maar inboedel van kloosterlingen of zusters van de een of andere Goddelijke Voorzieningheid. Meubels dus uit het jaar 0. Ik speur uiteraard ook op Marktplaats en de verschillende Facebookgroepen met tweedehands spullen.

Maar... Dankzij een allergie mag ik géén vloerbedekking leggen in de woning. Blijft over laminaat of vinyl. Wil ik de hele woning leggen ben ik in beide gevallen al ruim € 1.700,-- kwijt.
Doordat mijn vorige bewindvoerder het belangrijker vond zijn beloning te incasseren dan de huur te betalen, zat ik met ruim 3000 euro huurschuld, Inmiddels is dat teruggelopen tot zo'n 1000 euro. Echter, de verhuurder verrekent deze met de verhuisvergoeding.

Overigens was ik toch al van plan om enkele kleine schulden met deze vergoeding af te lossen. Maar het zet geen zoden aan de dijk. Het is maar een topje van de ijsberg. Ik heb niet gevraagd om de sloop van mijn woning. Dus krijg ik geld om te kunnen verhuizen. en om de woning opnieuw in te richten.

Het ergste is dat ik zit opgescheept met een erfenis van de vorige bewindvoerder. Die vond het nodig om mij onder curatele te stellen. Waarom? Omdat ik achter zijn rug om zaken was aan het uitzoeken die niet klopte. Kortom door mij snel onder curatele te stellen werd mij die mogelijkheid ontnomen. Echter, ondertussen loopt er een opheffingsverzoek curatele, maar vanwege de achterstand bij de rechtbank zal het nog een paar maanden duren voordat deze behandeld wordt. Het was overigens ook deze falende bewindvoerder die mijn WSNP heeft laten stranden door een of ander lulverhaal op te hangen tijdens de behandeling van het verzoek tot toelating.
De huidige bewindvoerder/curator kan helaas niet anders dan de weg te volgen die de rechtbank heeft uitgestippeld: toestemming vragen om uitgaven boven de € 1.500 te mogen doen.

Kortom. Door deze belachelijke wetgeving in dit land zie ik het nog gebeuren dat ik dadelijk in een woning zit zonder meubels, zonder verf, levend op de betonnen vloer.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Kijk eens op gratis af te halen op marktplaats , staan vaak leuke spullen op voor als je weinig te besteden hebt. Dus bankstellen die niet uit het jaar 0 komen. Succes verder.

Erik_6138

ciske schreef:Kijk eens op gratis af te halen op marktplaats , staan vaak leuke spullen op voor als je weinig te besteden hebt. Dus bankstellen die niet uit het jaar 0 komen. Succes verder.
Ik speur al zowat elke dag op de websites van weggeefgroepen etc, maar tot op heden zonder resultaat. Het gaat zich overigens niet zozeer om meubels om deze van dat geld aan te schaffen. Maar eerder om de vloerbedekking. Vanwege een allergie aan de luchtwegen mag ik geen stoffen vloerbedekking leggen, maar een harde vloerbedekking zoals laminaat of vinyl. En om juist te voorkomen dat ik vanwege het goedkoopste van het goedkoopste binnen pakweg 2 - 3 jaar door het intensieve gebruik alweer een nieuwe vloer moet leggen omdat vanwege het goedkope het laminaat al versleten is, kies ik nu liever voor een betere kwaliteitsvloer die ook jaren mee zal gaan. Hetzelfde geldt voor de zonwering. De woonkamer ligt pal op het zuiden met volle zon. Probleem is de ongelukkige maat van het raam aan de zonzijde. Hier moet ik dus zonwering op maat laten maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het. Vloerbedekking is best wel duur, en je wil inderdaad iets fatsoenlijks.
Erik_6138 schreef:Vanwege een allergie aan de luchtwegen mag ik geen stoffen vloerbedekking leggen, maar een harde vloerbedekking zoals laminaat of vinyl.
Soms wordt dat inderdaad gezegd omdat vinyl en laminaat makkelijker schoon zijn te houden. Aan de andere kant: als een vloer glad is, kunnen stofdeeltjes makkelijk opdwarrelen en in de lucht terecht komen. Stoffen vloerbedekking houdt die stofdeeltjes makkelijker op hun plek. Het heeft allebei voordelen en nadelen bij een allergie.

Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, het is voor jezelf: heb je zelf de conclusie getrokken dat gladde vloerbedekking beter is, of is het echt het advies van een medicus? In het laatste geval moet je dat gewoon opvolgen, in het eerste geval: overdenk nog eens wat ik hierboven geschreven heb.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

En dan nog: wij hebben overal goedkope laminaatvloeren en die doen het na 15 jaar nog prima!

Erik_6138

mh73 schreef:En dan nog: wij hebben overal goedkope laminaatvloeren en die doen het na 15 jaar nog prima!
Waar heb je die dan gekocht als ik vragen mag? Ik heb nu een goedkope vloer van de Praxis, en die is na zes jaar al helemaal kaal gelopen.

witte angora

Je zou sowieso bij de Ikea kunnen kijken. Die van hun is voor de prijs erg goed. Je moet er alleen nog wel een ondervloer onder leggen, maar dat is bij alle laminaat.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En ik heb vinyl, niet de goedkoopste en niet de duurste , een degelijke stevige middenklasse. Oersterk, onverslijtbaar en geen dun flodderding en het ligt er nu 11 jaar.
Houtnerf , lijkt net echt laminaat..geen ondervloer, zo op het beton gelegd.

lichtstad

Ongelezen bericht door lichtstad »

Erik_6138 schreef:
mh73 schreef:En dan nog: wij hebben overal goedkope laminaatvloeren en die doen het na 15 jaar nog prima!
Waar heb je die dan gekocht als ik vragen mag? Ik heb nu een goedkope vloer van de Praxis, en die is na zes jaar al helemaal kaal gelopen.
Er zijn verschillende DHZ , die ieder op zijn tijd promoties hebben.(wegens overtreding van de gedragsregels vermeld ik deze niet)
Zelf tot 25 % korting en voor de mensen, die dus niet zoveel willen of kunnen spenderen.

Kijk de folders , die je huis op huis verspreiding in de bus krijgt.

Als je al een laminat vloer hebt, hoef je niet opnieuw een ondervroeg te kopen, want deze kan je hergebruiken.

Moneyman

Ik heb ook goede ervaring met de vloeren van Ikea. Niet te duur, wel prima kwaliteit voor z'n geld. Ik heb het in een paar slaapkamers liggen.

witte angora

Praxis, Gamma en al die DHZ boeren leveren inderdaad goedkope vloeren, maar dat is over het algemeen geen sterke kwaliteit, plus dat het leggen soms erg lastig kan zijn. Soms is het een trucje dat je net even moet weten/beheersen. Dat is wel iets dat je mee moet nemen in je overweging denk ik.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De woonkamer ligt pal op het zuiden met volle zon. Probleem is de ongelukkige maat van het raam aan de zonzijde. Hier moet ik dus zonwering op maat laten maken.
Ik denk niet dat je je in jouw situatie de luxe van zonwering zou moeten/kunnen veroorloven, en al zeker geen dure op maat gemaakte zonwering. Lijkt mij dat je met de goedkoopste gordijnen en/of vitrage van IKEA/kwantum/leenbakker al een heel eind komt. Zelfde met vloerbedekking: goedkoop betekent niet altijd meteen slechte kwaliteit. In jouw situatie zou toch de prijs voorop moeten staan, waarbij je inderdaad misschien niet de aller-allergoedkoopste hoeft te kiezen, als die in een jaar alweer stuk is. Maar voor IKEA-prijzen kun je heel wat krijgen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Erik_6138 schreef:
Roobol

Gesloten