CB schreef:Moneyman schreef:CB schreef:Ik oordeel helemaal niet over de schuldenlast van TS. Wel heb ik mijn bedenkingen hoe luchtig hij omgaat met de verjaring van zijn schuldenlast. Daarbij komt nog, dat een rechter een WSNP aanvraag heeft afgewezen. Dit zegt ook wel wat over TS.
Uit je teksten blijkt een overduidelijk oordeel. En je spreekt vanuit aannames en interpretaties. Altijd gevaarlijk...
Alles wat ik schrijf is gebaseerd op wat TS hier geschreven heeft. Over welke aannames en interpretaties heb je het?
Je eerste reacties zijn verwijderd, zie ik, dus daar zal ik het niet meer over hebben. Maar ook uit je reactie die ik hierboven al citeerde, blijkt een oordeel.
1) Je geeft aan dat je bedenkingen hebt bij "hoe luchtig hij omgaat met verjaring". In dit topic staat niets luchtigs, maar slechts een zakelijke, feitelijke mededeling. Het feit dat jij dat uitlegt als luchtig, en daar bedenkingen bij hebt, impliceert dat je er een oordeel over hebt. Blijkbaar ben je je dat niet eens bewust.
2) Je geeft mbt de afgewezen WSNP aan "dat dat ook wel wat zegt over TS". Alweer een aanname en een oordeel, want jij kent het dossier niet. Ik heb al heel wat WSNP-aanvragen zien stranden op (bijvoorbeeld) het simpele feit dat een bewindvoerder niet de kennis, kunde of capaciteiten heeft om een goed proces te voeren. De schuldenaar is daar vervolgens keihard de dupe van. Oftewel: een afgewezen WSNP-aanvraag hoeft helemaal niets over TS te zeggen, zoals jij wel concludeert. Alweer: een aanname en oordeel.