LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerd bedrag in de winkel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
davedegroot

verkeerd bedrag in de winkel

Ongelezen bericht door davedegroot »

Wij heben bij Scheer en Foppen een nieuwe tv gekocht. Het betrof een aanbieding en mijn vrouw kwam met de verkoper een pijs overeen van 608 euro plus 155 euro voor een vezekering. Nu had zij niet genoeg geld bij zich en deed vervolgens ee aanbetaling van 245 euro en ook de verzekering betaalde ze al.

Nu ging ik vandaaag de tv ophalen en zou dan ook het rest berag van 363 euro betalen. In de winkel gaf ik aan een verkoper de ordebevestiging, het garantiebewijs het betalingsbewijs va 245 euro. Vervolgens nam de verkoper de genoemde papieren aan en zocht wat op in de computer. Vervolgens zij het tot twee keer dat ik 300 euro moest betalen. Ik betaalde kreeg de papieren terug en een nieuw betalingsbewijs. Vervolgens heb ik mijn auto gehaald en de tv achter gelaten in de winkel. Na mijn auto gehaad te hebben, heb ik samen met de verkoper de tv in geladen en ben naar huis gegaan.

Een uurof twee later belde mijn vrouw met de mededeling dat zij door Scheer en Foppen gebeld was en dat ze er achter waren gekomen dat het bedrag niet klopte en dat er nog een bon zou liggen die we nodig zouden hebben voor de verzekering.

Mijn vraag is nu:
A- moeten wij het bedrag als nog betalen
B- is de tv nu wel niet verzekerd

Al vast bedankt

puma73

Re: verkeerd bedrag in de winkel

Ongelezen bericht door puma73 »

Wat had u gedaan als men bij S&F u had verteld dat 426 euro als restbedrag had moeten betalen i.p.v 363 euro?

Natuurlijk moet u die 63 euro betalen.

Wat een mentaliteit.

kweenie

Re: verkeerd bedrag in de winkel

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, je bent een bedrag overeengekomen, en dan moet je dat ook betalen. Het zou wat anders zijn als er bijvoorbeeld op het kaartje een bedrag stond en de verkoper voor de verkoop een lagere prijs had genoemd. Dan zou het een vorm van korting of onderhandelen geweest zijn. Of als er bijvoorbeeld een actie zou zijn waardoor de tv nu goedkoper zou zijn.

Gesloten